فروش آلوئه ورا بیشتر از نفت ارز آوری دارد

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: فروش آلوئه ورا ارز آوری بیشتری نسبت به فروش نفت دارد.

پویان مدیر مجتمع تحقیقات دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تحقیقات نشان داده که گیاهان دارویی از جمله آلوئه ورا برای کشور‌هایی مانند هند و چین  چندین برابر بیشتر از نفت ارز آوری دارد.

او با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی روند سرمایه گذاری کمی سخت است و این روند باید تسهیل شود تا بخش خصوصی جرأت ورود به این حوزه را داشته باشد، افزود: برای کسب درآمد بیشتر از آلوئه ورا نیاز به فرآوری آن است و با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های فرآوری می‌توان در توسعه آن کمک کرد.


بیشتر بخوانید


پویان با بیان اینکه برای بخش خصوصی باید تسهیلات و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود تا به مرور به این سمت سوق پیدا کند اظهارکرد: در ایران نیز باید به صادرات آلوئه ورا توجه بیشتری کرد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشور‌های همسایه و کشور‌هایی مانند امارات که هیچ گیاهی ندارند بهترین فرصت برای صادرات در این بخش هستند، گفت: در این بخش صادرات صورت نمی‌گیرد که متولیان باید برای توسعه صادرات گیاهان دارویی تدابیری بیاندیشند؛ چرا که می‌تواند ارز آوری بالایی برای کشور و خراسان جنوبی داشته باشد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.