روسیه: تحولات پایگاه نظامی ترکیه در آذربایجان را از نزدیک رصد می‌کنیم

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای از نظارت نزدیک مسکو بر پایگاه نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو فعالیت در پایگاه‌های نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان را از نزدیک رصد می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در این باره اعلام کرد: «روسیه زمانی در تماس نزدیک با ترکیه بود. این کشور عضو ناتو است و ما درباره تثبیت وضعیت در قفقاز جنوبی که محل درگیری نیرو‌های آذربایجان و ارمنستان بود، باهم رایزنی کردیم.»

هفته جاری ترکیه و آذربایجان از افزایش همکاری نظامی خبر دادند. اوایل هفته جاری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سفری ۲ روزه به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان داشت. در این سفر، وزیر دفاع، رئیس بخش ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری، سخنگوی رئیس‌جمهور، سخنگوی حزب عدالت و توسعه و رئیس گروه ترکیه در ناتو اردوغان را همراهی کردند.

امضای اسناد همکاری میان دو کشور و همچنین کنفرانس مطبوعاتی رؤسای‌جمهور دو کشور از برنامه‌ی اردوغان در این سفر به جمهوری آذربایجان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
اراز
۲۲:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
مسایل اذربایجان هیچ ربطی به روسیه ندارد. هیچ کشور همسایه روسیه از روس ها راضی نیستند . قدرت روسیه پوتین مثل شوری سابق نیست. ایا در محیط خانه یا کار از تکنولوژی - تولید- ساخت- روسیه چقدر استفاده می کنید ؟
اگر امریکا نبود الان روسیه لات منطقه بود و منطقه را چند برابر بیشتر از امریکا شخم می زد. بنده طرفدار امریکا هم نیستم.
معتقدم در یک زمان و شرایط مناسب غرب و ناتو پرونده ی روسیه را خواهند بست روسیه به چندین کشور تقسیم و خلع صلاح خواهد شد.
در واقع روسیه پوتین بیشتر سر و صدا دارد تا قدرت. وحشت افریدن - تهدید کردن - ترساندن - پایبند نبودند به قوائد و قول قرار - خجالتی نبودند- اخلاق نداشتن جزو فرهنگ چند صد ساله روس ها است.
آخرین اخبار