توافق وزیر خارجه رژیم اشغالگر با همتای مصری خود برای دیدار در آینده

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در مکالمه‌ای تلفنی با همتای مصری خود برای دیدار در آینده نزدیک توافق کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر، امروز (جمعه) مکالمه‌ای تلفنی با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود، داشت و در آن دو طرف بر دیداری حضوری توافق کردند.

جروزالم پست در گزارشی از رایزنی درباره "روابط سیاسی و امنیتی قاهره و تل‌آویو" در این مکالمه میان دو طرف خبر داد و اعلام کرد: «این دو مقام ارشد بر لزوم حفظ ارتباط دائم و همکاری با یکدیگر تاکید داشتند.»

همچنین شکری و لاپید در این مکالمه بر دیدار در آینده‌ای نزدیک نیز توافق کردند، اما زمان و مکان این نشست مشخص نیست. این تماس اولین مکالمه میان وزیرخارجه جدید اسرائیل و همتای او از مصر است.

پیش از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرده بود: «آنتونی بلینکن و لاپید در مورد ادامه رایزنی‌های دوجانبه کاخ سفید با کابینه جدید اسرائیل و تبادل نظر درمورد فرصت‌ها و چالش‌های فراروی رژیم صهیونیستی و منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی بر "پایبندی این کشور به (حمایت) از امنیت رژیم اشغالگر، اهمیت روابط دوجانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی، و لزوم بهبود عملی روابط صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها" تاکید کرده است. "مشارکت مستحکم بین واشنگتن و تل‌آویو و حمایت بی‌دریغ آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی" نیز از دیگر محور‌های این رایزنی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار