پنتاگون دستور خروج سامانه‌های ضدهوایی خود از خاورمیانه را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا با تایید گزارش خارج کردن تجهیزات ضدهوایی خود از منطقه غرب آسیا، اعلام کرد برای بازگرداندن سریع نظامیانش در صورت لزوم آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون اعلام کرد آمریکا در حال حاضر پدافند هوایی خود را در خاورمیانه کاهش می‌دهد و بدین ترتیب خبری را که روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده بود، تأیید کرد.

جسیکا مک‌نالتی، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دستور خروج برخی نیرو‌ها و ظرفیت‌ها را (از خاورمیانه) که عمدتا تجهیزات دفاع ضدهوایی هستند، در این تابستان صادر کرد.»

او افزود: «برخی از این تجهیزات برای تعمیر و نگهداری که بسیار لازم شده است، به آمریکا بازگردانده خواهند شد، بقیه در دیگر مناطق مستقر خواهند شد.»

سخنگوی پنتاگون مشخص نکرد که آیا این تجهیزات در منطقه هند و اقیانوس آرام -جایی که پنتاگون می‌خواهد بر اقدامات چین متمرکز شود- مستقر خواهند شد یا خیر. مک‌نالتی در ادامه گفت: «ما جزئیات را اعلام نخواهیم کرد.»

 وال استریت ژورنال پیشتر نوشت پنتاگون اوایل ژوئن خارج کردن هشت پدافند موشکی را از عراق، کویت، اردن و عربستان سعودی همچنین یک سپر موشکی تاد را که در عربستان سعودی مستقر بود، آغاز کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، هر سیستم ضد موشکی مستلزم حضور صد‌ها هزار نظامی است و خروج آن‌ها به معنای خروج هزاران سرباز آمریکایی از منطقه است. با این حال سخنگوی پنتاگون گفت: «ما حضور نظامی قوی را در منطقه، متناسب با در نظر گرفتن تهدید حفظ خواهیم کرد و متقاعد شده‌ایم که این تغییرات بر منافع امنیت ملی ما تأثیر نخواهد گذاشت.»

مک‌نالتی افزود: «ما همچنین انعطاف بازگرداندن سریع نیرو‌ها به خاورمیانه را در صورت لزوم، حفظ خواهیم کرد.»

آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز علیه کشورمان، پدافند هوایی خود در خاورمیانه را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تقویت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
هشیار باشیم

اینا تو فکر جنگهای بیولوژیکی و جنگهای ماهوارهای و ... از راه دور هستند
خدا هدایتشون کنه
** چندش آوره که عمرشون رو تماما" تو فکر قلدری و کشت و کشتار هستند... **

( اگر دین ندارید آزاده باشید )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
احتمالا میخوان خاورمیانه رو تحویل ترکیه بدن
آخرین اخبار