خطر در کمین کاربران اندروید!

کارشناسان باگ امنیتی مهمی را در یکی از برنامه‌های هماهنگ با سیستم عامل اندروید شناسایی کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  گروهی از کارشناسان امنیت شبکه در تحقیقات اخیر خود خلاء امنیتی را در یکی از اپلیکیشن‌های هماهنگ با سیستم عامل اندروید شناسایی کردند. بررسی‌ها حاکی از آن است که این برنامه تاکنون بیش از ۵ میلیارد بار از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند نصب و دانلود شده است.


بیشتربخوانید


سرگیی توشین مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه امنیت شبکه گفت: «تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل فضای کاذبی را از حافظه ذخیره‌سازی گوشی اشغال و هکر‌ها از این فضای مازاد برای نفوذ و قرار دادن بدافزار‌ها استفاده می‌کنند. هرچند منابع رسمی هنوز نام این برنامه را اعلام نکردند، ولی به نظر می‌رسد در حال حاضر گفتگو‌هایی برای رفع مشکل در سطح مدیران شرکت گوگل در جریان است. خلاء امنیتی موجود در این برنامه به هکر‌ها اجازه دسترسی هکر‌ها به اطلاعات خصوصی کاربران را داده و موجب افشای اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل، شماره تلفن، نام کاربری و شناسه عبور کاربران می‌شود. همچنین در برخی از موارد هکر‌هایی که از طریق این برنامه نفوذ کردند توانستند به میکروفون و دوربین گوشی نیز دسترسی پیدا کنند.

یکی از مدیران گوگل گفت: «در ماه گذشته هیچ مدرکی مبنی بر نفوذ هکر‌ها به اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور شناسایی نشده است، ولی اکنون پلیس اندروید بررسی دقیق برنامه‌هایی که احتمال نفوذ در آن‌ها وجود دارد را آغاز کرده و به زودی نتیجه این تحقیقات اعلام می‌شود.»

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
چی بگم
اگه نگردانید پول بدید بریم گوشی آیفون بگیریم:/
مجبوریم مجبور:(
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
گاهی حتی دوربین سلفی و اصلی شما فعال میشه بدون اینکه خبر داشته باشید،کار بسیار ساده ای هست
مخصوصا اونایی که تو دستشویی با گوشی کار می کنن مواظب باشن
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۸:۳۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
باور نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۰۷:۴۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا فاتحی
۰۴:۳۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
مجبور نبودیم استفاده نمی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خب مثل همیشه باید بگیم که " هیچ اطلاعات به درد بخوری تو گوشی نداریم که بخوایم نگران دزدیده شدنش هم باشیم" . در مورد عکس ها و فیلم های شخصی و خوانوادگی ، این عکسا به درد هیچ آدم خارجی نمیخوره مگه اینکه دست یه هموطن یا یه آشنای مریض بیفته که اون وقت میشه نگران شد . در مورد رمز های بانکی هم ، وقتی بخاطر تحریم ها هیچ ارتباطی با هیچ بانک خارجی نداریم ، مسلما اگه شماره کارت و رمز دوممونو هم دو دستی بهشون بدیم هیچ کاری نیست که بتونن باهاش بکنن . اگه مثلا بگیم گوشی رو قفل کنن و در ازای رمز ، پول ( معمولا دلار ) بخوان ، هیچ کاری نیست که از دستمون بر بیاد . فوقش می بریم تعمیرگاه تا فلش بزنن . تا حالا بیش از صد نفر گوشی شونو پیشم آوردن که درستش کنم و بیش از 90 درصدشون نمیخواستن اطلاعاتشون پاک بشه ولی وقتی میگفتم اگه میخواین درست بشه باید پاک بشه ، همشون بدون استثنا قبول میکردن . پس لازم نیست نگران چیزی باشین و راحت از گوشیتون استفاده کنین . فقط گول هموطنای فریبکارو نخورین که اطلاعاتتون رو بدزدن . همین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۳:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خود سیتم عامل ها بزرگترین عاملین جاسوسی هستند.تمام سیستم عامل ها روزانه تمامی اطلاعات کاربران رو برای شرکتهای بزرگ امریکایی ارسال میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
اطلاعات رو می دزدند بعد یه داستان سر هم می کنند بعد عذر خواهی می کنند بعد از یه مدتی که همه یادشون رفت دوباره اطلاعات را می دزدند و این چرخه ادامه خواهد داشت چه دوست داشته باشیم چه نه این اتفاق می افته و خواهد افتاد حالا ما هی می گیم تو گوش بعضی ها هم پنبه هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۱:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
لعنت به هر چی شرکت آمریکایی هست
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
اگه ناراحتی میتونی استفاده نکنی
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خب استفاده نکن مجبوری مگه
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا فاتحی
۰۴:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دادش مجبور نیستیم اما برای کار اره
آخرین اخبار