رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی

در آستانه سالروز ولادت خجسته امام رضا (ع) تدابیر ویژه بهداشتی برای میزبانی از زائران حضرت در حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آستان قدس رضوی که در مناسبت‌های متعددی از جمله لیالی قدر و تعطیلات نوروزی، با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، به بهترین شکل ممکن شرایط حضور زائران رضوی را فراهم کرد، در دهه کرامت هم کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته و حالا در آستانه ولادت حضرت رضا (ع) نیز با تقویت دستورالعمل‌ها و نظارت ها، بستر زیارت همراه با تدابیر سلامت را ایجاد کرده است.

ضدعفونی کردن مکرر صحن‌ها و رواق ها، توزیع ماسک بین زائران و پیش بینی حجم قابل توجه مایع ضدعفونی کننده دست از جمله تدارکات ویژه برای شب و روز ولادت امام هشتم است. همچنین نحوه چیدمان فرش‌ها در اماکن متبرکه به گونه‌ای است که فاصله گذاری اجتماعی بین زائران به طور کامل رعایت خواهد شد. افزایش تعداد خادمان سلامت نیز دیگر پیش بینی انجام شده برای برگزاری جشن‌های شب و روز ولادت حضرت رضا (ع) است.


بیشتر بخوانید


با توجه به ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، ضدعفونی سطوح در اماکن متبرکه رضوی به طور جدی و منظم دنبال می‌شود. در این راستا اداره خدمات عمومی با هماهنگی بخش بهداشت، ضدعفونی بخش‌های مختلف حرم مطهر را به طور مستمر در طول شبانه‌روز انجام می‌دهد.

محلول ضدعفونی‌کننده دست هم در قالب نصب دستگاه‌های ضدعفونی خودکار چشمی و پمپ‌های دستی فشاری در بخش‌های گوناگون به ویژه گیت‌های بازرسی و ورودی رواق‌ها، مراجعه به خادمیاران سلامت در دسترس عموم زائران و مجاوران قرار دارد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.