صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلی در زیرساخت امتحانات مجازی دانشکده‌های فنی کشور وجود ندارد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور هیچ مشکلی در زمینه زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحانات مجازی ندارند.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضربه‌های وارده به کلاس‌های مجازی با وجود ویروس کرونا اظهار کرد: تمام سیستم‌های آموزش مهارتی نه تنها در ایران بلکه در دنیا بعد از شیوع ویروس کرونا در خصوص برگزاری دچار خسران‌های جدی شدند.

او افزود: اگرچه همواره سعی کرده بودیم تا دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یعنی کارگاه ها، شبیه سازی ها، آزمایشگاه‌ها و ... را به به شیوه مجازی هم پیش ببریم، اما شیوع ویروس کرونا در این زمینه شدت گرفت و ما را با کاستی‌هایی روبه رو ساخت.

صالحی عمران تصریح کرد: بعد از واکسیناسیون دانشجویان تمامی کلاس‌های عملی را که در دوران کرونا تعطیل شده بودند مجدد برای دانشجویان به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد تا در این زمینه عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره تمهیدات دانشگاه به منظور برگزاری امتحانات پایان ترم اظهار کرد: دانشگاه‌ها در تمامی زمینه‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و اصل این موضوع سلامت جامعه، سلامت دانشجو و سلامت منابع انسانی است؛ بنابراین از آن جایی که هیچ دانشگاهی برای برگزاری امتحانات به شیوه مجازی آماده نبود، اما توانستیم با تقویت زیرساخت‌ها در این زمینه با موفقیت عمل کنیم و تجهیزات مورد نیاز را بخریم.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشکده‌های فنی هیچ مشکلی در زمینه زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحانات مجازی ندارند، تاکید کرد: بیشتر آموزش‌های دانشگاه به صورت آنلاین ارائه شده اند و به همین شکل هم امتحانات آن‌ها برگزار خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: تمامی امتحانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا ۲۹ تیر ادامه دارند و در این زمینه زیرساخت‌های مان به شدت تقویت شده اند، همچنین پیش بینی کرده ایم که در صورت قطعی برق امتحانات دانشگاه به تاخیر می‌افتند و در زمان مناسب تری برگزار خواهند شد.

او افزود: همچنین گفتنی است که شیوع ویروس کرونا بر انصراف دانشجویان از دانشگاه به علت کمبود امکانات جهت شرکت در کلاس‌های مجازی بی تاثیر نبوده است و به همین علت پدیده افت تحصیلی به عنوان رهاکردن تحصیل در سیستم آموزش عمومی کشور همواره مورد توجه ما قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار