رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد؛

رتبه سوم خراسان شمالی در ایجاد صلح و سازش

حجت الاسلام جعفری گفت:استان خراسان شمالی رتبه اول حدنگاری اراضی و اشتغال حرفه‌ای زندانیان و رتبه سوم صلح و سازش را در کشور کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان با اعلام ورود ۲۲۰ هزار پرونده و افزایش ۱۲ درصدی پرونده‌های وارده در مقایسه با پارسال گفت: از ۶۷ هزار پرونده که به شورای حل اختلاف مربوط می‌شد، با ۴۱ درصد صلح و سازش، رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام جعفری با اعلام بیش از ۱۷ هزار ملاقات مردمی و ۳۳ هزار مشاوره در سال گذشته توسط مدیران دادگستری استان افزود: امکان ارتباط مستقیم با تمام مراجعه کنندگان از طریق صندوق ارتباط در همه مجموعه‌های قضایی استان فراهم است.

رئیس کل دادگستری از آزادسازی ۲۵۶ هکتار اراضی ملی تصرف شده و ۴۵ هکتار حریم رودخانه خبر داد و افزود: در طرح حدنگاری (کاداستر)، با اجرا در دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین، رتبه اول کشور را کسب کردیم.

او با اشاره به بازدید از ۷۴ واحد تولیدی درسال گذشته گفت: ۱۸ واحد تولیدی را که تعطیل یا در معرض تعطیلی بود، به چرخه تولید بازگرداندیم که سبب اشتغال ۳۴۹ نفر شد.

رئیس کل دادگستری با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی شاخص‌های حقوق شهروندی و رتبه اول استان درکشور از اشتغال حرفه‌ای ۱۹۱۱ نفر از زندانیان خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به آزادی ۲۶۹ زندانی جرایم غیرعمد با میزان ۵۳ میلیارد تومان که به همت خیران یا گذشت شاکیان محقق شد، افزود: خوشبختانه زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۷۳ به ۳۲ روز کاهش یافته و میزان پرونده‌های معوق دستگاه قضا در استان تنها ۳ درصد است.

کاهش جمعیت کیفری، مرخصی ۲۲ هزار زندانی و صدور بیش از سه هزار حکم جایگزین حبس برای محکومان در استان از دیگر اقدامات یکسال گذشته دستگاه قضا درخراسان شمالی عنوان شد.

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از در جریان بودن ۱۱ پرونده از مدیران استان برای تخلفات گوناگون خبر داد و افزود: برای حفظ کرامت و آبروی افراد، تا صدور قطعی حکم، از بیان نام و اتهام آنان معذوریم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.