نزدیک شدن ناو انگلیس به مرزهای روسیه/ وابسته نظامی سفارت انگلیس فراخوانده شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک ناو انگلیسی به مرزهای روسیه در دریای سیاه نزدیک شد و به این منظور وابسته نظامی سفارت لندن در مسکو فراخوانده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ساعت ۱۱:۵۴ صبح امروز یک ناوشکن (URO) انگلیس بدون توجه به هشدار‌های نیرو‌های روس به مرز‌های شمال غربی این کشور در دریای سیاه درحال نزدیک شدن بود و فقط ۳ کیلومتر تا نفوذ به مرز فاصله داشت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص افزود: این ناوشکن در مقابل هشدار‌های نیرو‌های ما هیچ واکنشی نشان نداد گویی پیشتر در خصوص درگیری با نیرو‌های روس به آن تذکر داده بودند.

این وزارت خانه اضافه کرد: در ساعت ۱۲:۰۶ و ۱۲:۰۸ ناو مرزبان روسیه آتش هشدار دهنده شلیک و در ساعت ۱۲:۱۹، جنگنده «Su-۲۴M» روسیه یک موشک هشدار دهنده دیگر را در امتداد مسیر ناوشکن «Uro» پرتاب کرد.

سخنگوی این وزارت‌خانه افزود: در ساعت ۱۲:۲۳ بعد از ظهر، با اقدامات مشترک ناوگان دریای سیاه و سرویس مرزی امنیت فدرال روسیه، ناوشکن انگلیسی مرز‌های دریایی این کشور را ترک کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش به این اقدام غیرقانونی ناوشکن انگلیسی، وابسته نظامی سفارت انگلیس در مسکو، پایتخت روسیه را فراخواند.

«ولادیمیر کولیشوف»، رئیس سازمان خدمات مرزی و معاون اول سرویس امنیت روسیه «FSB» پیشتر در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود که نیرو‌ها و امکانات واحد‌های گارد ساحلی در حال حاضر برای انجام وظایف محوله در منطقه آزوف - دریای سیاه کافی است. در صورت بروز تهدید‌های جدید به تعداد کشتی‌ها و قایق‌های موتوری به سرعت اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار