معرفی برترین های جشنواره ملی آهوان در سمنان

برترین های جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) در سمنان معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این جشنواره با هدف بهره گیری از زبان و بیان هنر‌های جدید در گسترش فرهنگ و معارف رضوی در سمنان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: به علت شرایط کرونا، داوری تمامی آثار بر مبنای ویدئو‌های ارسالی و با حضور اصغر کفشچیان مقدم، بهنام کامرانی، مهدی مقیم نژاد، مرتضی احمدوند، غلامرضا سماوی و دبیر تخصصی جشنواره سعید خجسته فر انجام شد.

فرشید فلاح افزود: هیات داوران با توجه به محدودیت‌های شرکت کنندگان در اجرای آثار، توجه به ایده‌های نو در ترویج مفاهیم معنوی بویژه فرهنگ و معارف رضوی را در اولویت قرار داده است.

بر این اساس در بخش اصلی بدون اولویت با اهدا لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ چهل میلیون ریال جایزه نقدی به اثر "ضمانت نامه‌ی مفقوده" از جهانبخش امیربیگی، " بی وزنی" از رز انصاری، "در خواب" از نیلوفرکرباسی عامل و "فروش ویژه" از ریحانه کفشچیان مقدم تعلق گرفت.

در بخش تشویق دانشجویی از میان برگزیدگان به جهانبخش امیربیگی و نیلوفرکرباسی عامل علاوه بر جایزه اصلی به هرکدام مبلغ بیست میلیون ریال جایزه ویژه تعلق گرفت.

همچنین با نظر هیات داوران و جهت تشویق دانشجویان شرکت کننده، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ بیست میلیون جایزه نقدی به ابوالفضل، ولی با اثر "میزبان مهربان بود، ماندیم" و خانم فاطمه بندار با اثر "دری رو به خدا" تعلق گرفت.

این جشنواره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و به میزبانی سمنان بود.

جشنواره ملی هنر‌های مفهومی رضوی (آهوان) پذیرای آثار هنری تولید شده در انواع رسانه‌های هنر‌های جدید نظیر چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه و ورد آرت با موضوع رضوی بود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.