فرمانده انتظامی شهرستان دهلران:

بازی آنلاین پسرخانواده حساب بانکی پدر را خالی کرد

سرهنگ مکی گفت: پسر خانواده حساب بانکی پدر را با خرید بازی آنلاین خالی کرد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، اظهار داشت: در پی مراجعه فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از کارت بانکیش، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن عامل برداشت که پسر شاکی پرونده بود را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی به این پلیس احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران ادامه داد: پس از انجام تحقیقات پرونده، فرزند شاکی با اقرار به بزه ارتکابی اعلام داشت به دلیل استفاده بیش از حد از بازی‌های آنلاین و نیاز به ارتقاء سریع و خرید امتیاز مراحل بازی، با دسترسی به رمز دوم کارت بانکی اقدام به برداشت از کارت والدین خود کردم.

او با بیان اینکه والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت فرزندان خود در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، به شهروندان توصیه کرد: داشتن اطلاعات درج شده بر روی کارت‌های بانکی والدین و دانستن رمز دوم کارت بانکی آنها، باعث می‌شود تا کودکان و نوجوان بدون اطلاع والدین اقدام به خرید اکانت بازی، ارتقاء مراحل بازی یا امکانات جانبی آن از سایت‌ها یا کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی کنند.

سرهنگ مکی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت و یا با شماره تماس‌های ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.