بوریس جانسون: ورود ناوشکن ما به آب‌های بین المللی قانونی بود

نخست وزیر انگلیس گفت: ناوشکن ما در آب‌های بین المللی به صورت قانونی عمل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز گفت: ناوشکن  اچ ام اس دفندر «HMS Defender» که روز چهارشنبه وارد آب‌های بین المللی شد، به طور قانونی عمل می‌کند.

نخست وزیر انگلیس به رسانه‌ها اعلام کرد: «من فکر می‌کنم استفاده از آب‌های بین المللی کاملا قانونی بود. نکته مهم آن است که ما الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

سرگئی ریابکوف، معاون  وزارت خارجه روسیه  در این باره گفت: ورود ناوشکن انگلیسی به دریای سیاه، اقدامات  روسیه و ناتو را زیر سوال می‌برد. او همچنین هشدار داد: هر کشوری که تحرکاتی شبیه ورود ناوشکن انگلیسی در آب های سرزمینی ما انجام دهد باید منتظر جواب سخت و عواقب ناگوار باشد.

مسکو در پاسخ به سوال سیاستمدار حزب کارگر انگلیس که از او خواست تا توضیح دهد که واقعا در دریای سیاه چه اتفاقی افتاده است، گفت:  پس از ورود ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به آب‌های سرزمینی روسیه، شاهد شلیک‌های هشداردهنده از سوی این ناوشکن بودیم.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناوگان دریای سیاه و نیروهای امنیتی مرزی، ناوشکن انگلیسی را به بیرون از آبهای سرزمینی روسیه هدایت کردند.

در عین حال وزارت دفاع انگلیس گزارش روسیه درباره این حادثه را رد کرد و مدعی شد: این مناطق دریایی یک گذرگاه مسالمت آمیز هستند و هیچ شلیکی صورت نگرفته است.

روز گذشته، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نزدیک شدن ناوشکن انگلیس به مرز‌های این کشور در دریای سیاه گفت: ما آنچه اتفاق افتاده را یک تحریک آشکار می‌دانیم. انگلیس مغایر با قوانین بین‌المللی و قوانین روسیه رفتار کرد. وزارت خارجه روسیه سفیر انگلیس را احضار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار