مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی برق حرارتی مطرح کرد؛

ثمرات زیست محیطی نصب نخستین توربین ملی در قلب پایتخت

نصراللهی گفت: نیروگاه جدید بعثت تهران با کاهش انتشار آلاینده ناکس، صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری، جایگزین واحد‌های قدیمی نیروگاه فعلی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، علیرضا نصراللهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی برق حرارتی در جریان بازدید مدیران سازمان محیط زیست از نیروگاه بعثت تهران با اشاره به برنامه صنعت برق برای احداث نیروگاه‌های کلاس F در کشور، گفت: پس از تجربه موفق صنعت نیروگاه‌سازی کشور در زمینه همکاری با  دو شرکت‌ آلمانی و  ایتالیایی برای احداث نیروگاه‌های راندمان بالا با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، تولید برق بیشتر و حفظ محیط زیست، ساخت این نوع نیروگاه‌ها در سال‌های آتی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته  است.

او ادامه داد: از این رو شرکت برق حرارتی به عنوان متولی احداث نیروگاه‌های حرارتی در کشور برای ساخت یک نیروگاه با استفاده از توربین ملی در تهران در حال برنامه‌ریزی و اقدام است.

نصراللهی بیان کرد: نیروگاه جدید بعثت تهران با کاهش ۹۴ درصدی انتشار آلاینده ناکس، صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب و افزایش ۲.۵ برابری بهره وری جایگزین واحد‌های قدیمی نیروگاه فعلی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار