اعلام حمایت اتحادیه وکلای عرب از پایداری سوریه و مقاومت فلسطین

شرکت کنندگان در نخستین نشست دفتر دائم وکلای عرب در دمشق، بر حمایت از پایداری سوریه و گزینه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، نخستین نشست دفتر دائم وکلای عرب در دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد و شرکت کنندگان در آن بر حمایت از پایداری سوریه و گزینه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی تأکید کردند.

همبستگی با سوریه در مقابله با تجاوز و محاصره ظالمانه و نیز بازگشت همه اراضی اشغالی و قدس پایتخت ابدی فلسطین از سرفصل‌های نخستین نشست دفتر دائم وکلای عرب  بود. انتخاب زمان برگزاری این نشست و حضور گسترده نمایندگان کشور‌های عربی تصادفی نبود.

سمیح خریس، معاون دبیرکل اتحادیه وکلای عرب گفت: زمانی که ما در اینجا در دمشق به یاری بر می‌خیزیم در حقیقت به خودمان یاری رسانی می‌کنیم، زیرا سوریه پرچمدار دغدغه‌های عربی است.

محمد الیمانی، رئیس اتحادیه وکلای مغرب گفت: وکلای عرب در اینجا حضور دارند تا بر حمایتشان از این ملت اعلام کنند.

محمد الحسن عوض الله، معاون دبیر کل اتحادیه وکلای عرب نیز گفت: همین حضور ما در دمشق خودش یک پیام بسیار جدی دارد. ما این کنفرانس را در دمشق پایداری و عرب و اصالت و قدرت برگزار کردیم.

معین غازی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب از بیروت گفت: آمده ایم تا بگوییم از سرزمین و ملت و نهاد‌های سوریه و ریاست جمهوری بشار اسد که در برابر تجاوز ظالمانه و جنگ جهانی ایستادگی کرد حمایت می‌کنیم. اگر سوریه و ایستادگی اش و هم پیمانانش نبودند، اعراب امکان ایستادگی نداشتند.

عبد الواحد احمد، عضو دفتر دائم اتحادیه وکلای عرب گفت: می خواهیم تأکید کنیم یکی از مهمترین خواسته‌های ما، درخواست برای لغو محاصره ملت سوریه و حمایت از مسئله فلسطین و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.

حضور گسترده وکلای عرب در دمشق یک پیام با ابعاد متعدد داشت؛ اینکه سوریه تحریم شده به جایگاه عربی طبیعی اش دیر یا زود باز می‌گردد و تصمیم ملت‌ها و سازمان‌های عربی با رویکرد‌های حکامشان و تسلیم بودنشان به آمریکا، کاملا متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار