واکنش نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به حملات پهپادی به اربیل

مسرور بارزانی ضمن محکوم کردن حملات پهپادی به اربیل تاکید کرد که باید به این حملات پاسخی مناسب داده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن حملات پهپادی به اربیل در روز گذشته (شنبه) از افرادی که حملات پهپادی به اربیل را محکوم کردند، تقدیر کرد.

او گفت: از همه افرادی که این حملات بزدلانه را محکوم کردند، تشکر می‌کند، اما محکوم کردن به‌تن‌هایی کفایت نمی‌کند و باید به این اقدام خرابکارانه پاسخی متناسب داد.

بارزانی افزود: ادامه حملات تروریستی به دست گروه‌های قانون شکن، حاکمیت ارضی و قدرت دولت مرکزی را زیر سؤال می‌برد و موجب بی ثباتی می‌شود.

پایگاه صابرین نیوز روز گذشته اعلام کرد که گزارش‌های محلی حاکی از اصابت یک راکت به حوالی هتل محل اقامت مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان در اربیل عراق است.

شاهدان عینی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: یک راکت نزدیک هتلی در اربیل در جاده تفریحی صلاح الدین در یکی از مزارع روستای براغ سقوط کرده است.

فرماندار اربیل در این خصوص اعلام کرد: ۳ هواپیمای بدون سرنشین در ۳ کیلومتری کنسولگری آمریکا در منطقه کردستان سرنگون شدند.

خبرنگار الجزیره نیز افزود: ۳ موضع در استان اربیل شب گذشته از سوی هواپیما‌های بدون سرنشین حامل مواد منفجره هدف حمله قرار گرفتند. یکی از حملات محلی را در روستای پراگ هدف قرار داد که حدود ۳ کیلومتر کنسولگری ایالات متحده قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار