ادعای ائتلاف سعودی در انهدام و رهگیری موشک‌های یمنی

ائتلاف سعودی مدعی شد دو عدد از موشک‌های بالستیک انصارالله یمن را توانسته است رهگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «ینی شفق» پایگاه ینی شفق، ائتلاف سعودی امروز یکشنبه مدعی شد که دو عدد موشک بالستیک و یک عدد پهپاد حامل مواد منفجره را که از سوی انصارالله یمن به سوی عربستان سعودی شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرد در این حملات مناطق خمیس مشیط و نجران در جنوب عربستان سعودی هدف گرفته شده بودند.

این حملات ادعایی تنها چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی مدعی شد بود توانسته است سه عدد از پهپاد‌های متعلق به نیرو‌های یمنی را که به سوی سرزمین‌های سعودی فرستاده شده بود را سرنگون کند.

ائتلاف سعودی نیرو‌های یمنی را به هدف قرار دادن عمدی مناطق مسکونی متهم کرده است. هنوز نیرو‌های یمنی واکنشی به این مسأله از خود نشان نداده اند.

گفتنی است پس از حمله پهپادی نیرو‌های یمنی، ژنرال یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داده‌اند.

وی گفته بود: این حملات بامداد روز جمعه با پهپاد قاصف «۲ k» به این پایگاه در «خمیس مشیط» صورت گرفته است. حملات ما پاسخی قانونی و مشروع به خاطر تشدید حملات عربستان و تنگ شدن حلقه محاصره یمن است.

حملات و ارسال پهپاد از سوی یمن به سوی عربستان طی ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و طبق اعلام ارتش این کشور، حملات به مواضع ائتلاف سعودی تا زمان عقب نشینی و پایان حملات این کشور به یمن ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار