بیانیه پایانی نشست ۳ جانبه بغداد

رؤسای‌جمهور عراق و مصر و پادشاه اردن در بیانیه پایانی نشست ۳ جانبه بغداد اعلام کردند برای استقرار صلح در منطقه باید از تلاش‌های سازمان ملل حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «مصطفی الکاظمی»، رئیس‌جمهور عراق، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر و «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن بعد از اتمام نشست ۳ جانبه بغداد بیانیه رسمی و پایانی این نشست را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «سه کشور عراق، مصر و اردن باید همه تلاش‌های خود را برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌گیر در خصوص مردم فلسطین، به‌کار گیرند. حل تنش‌ها براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، تنها راه رسیدن به آرامش در این منطقه است.»

در این بیانیه با اشاره به مسئله سوریه گفته شده: «برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در بحران سوریه ضرورتا باید براساس قطعنامه شماره ۲۲۴۵ شورای امنیت سازمان ملل عمل کرد.»

سران کشور‌های عراق، مصر و اردن در این بیانیه تأکید کردند همه نیرو‌های خارجی و شبه‌نظامیان مسلح برای حل بحران لیبی باید این کشور را ترک کنند. همچنین برای پایان دادن به جنگ در یمن باید از تلاش‌های سازمان ملل حمایت شود تا امنیت و ثبات به این کشور بازگردد.

بعد از اعلام مواضع این ۳ کشور در خصوص مسائل مهم منطقه، آن‌ها بر مسئله حسن همجواری تأکید کردند و خواهان دخالت نکردن در امور داخلی کشور‌های منطقه شدند.

«مصطفی الکاظمی» هم اعلام کرد عراق آماده برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور است.

پرونده‌های همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و کنار نهادن افراط‌گرایی و اتخاذ هر آنچه موجب ثبات در منطقه شود از طریق توسعه پایدار و حفظ منافع ملت‌های دوست و برادر از دیگر محور‌های گفت‌وگوی الکاظمی، ملک عبدالله دوم و السیسی بود.

این نشست به میزبانی عراق از ظهر امروز در بغداد شروع شد. دور قبلی این نشست ۳ جانبه به میزبانی «امان» پایتخت اردن بود که در آن درخصوص مسائل تجاری و اقتصادی گفت‌وگو شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
السیسی با کودتا اومده سر کار در حمایت آمریکا حالا میخاد برای منطقه صلح و پیشرفت به ارمغان بیاره!!!!!!!!!!!!!! کوتاه بیا ژنرال.
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۸:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اگه به ظاهر مسلمانان منطقه که مسلمان هم نیستند.نوکر آمریکا نبودن همه چی درست میشد.سیسی جان توخود بی نظمی منطقه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سازمان ملل یعنی آمریکا خود فروخته ها...
آخرین اخبار