الحشدالشعبی عراق: واکنش آمریکا به قدرت مقاومت به شیوه باند‌های قانون گریز است

الحشدالشعبی عراق حمله اخیر آمریکا به مواضع مقاومت را نشانه ناراحتی واشنگتن از برگزاری رژه نظامی این سازمان عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گردان‌های حزب الله عراق، الحشدالشعبی عراق به حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در مرز با سوریه واکنش نشان داد.

الحشدالشعبی اعلام کرد: دولت آمریکا ناراحتی خود را از مشاهده رژه نظامی عید تأسیس الحشد الشعبی به شیوه معمولش یعنی همان شیوه باند‌های قانون گریز برای ترور فرزندان ما که مدافع مرز‌های عراق در مقابل گروه‌های تروریستی هستند، ابراز داشت.

احمد الاسدی رئیس مجمع السند الوطنی (پشتیبان ملی) عراق نیز در خصوص حمله جنگنده‌های آمریکایی به مقر تیپ ۱۴ بسیج مردمی گفت: هرگونه تعرض به عراق خشم مردم را در پی خواهد داشت.

او هدف آمریکا را جدایی انداختن میان بسیج مردمی و حکومت عراق عنوان کرد و افزود: این حمله نشان دهنده نومیدی آمریکا از طرح جدایی انداختن میان بسیج مردمی، حکومت و مردم است.

الاسدی در بیانیه خود نوشت: حمله آمریکا بعد از رژه بزرگ بسیج مردمی که طی آن این نهاد خود را نیروی رسمی کشور و حامی عراق و مردم در برابر دشمنان عنوان کرد، صورت گرفت، اما خون‌های ریخته شده به خشم مردم از متجاوزان تبدیل خواهد شد.

گردان‌های سید الشهداء عراق پیشتر اعلام کرد از این پس با اشغالگران آمریکایی وارد جنگی بی پایان می‌شود که با هدف قرار دادن هواپیما‌های متجاوز آن‌ها در آسمان عراق آغاز خواهد شد.

جنبش الصادقون نیز جنایت آمریکا در حمله به نیرو‌های سازمان بسیج مردمی در القائم را نشان دهنده تغییر نکردن سیاست تجاوزکارانه این کشور دانست و تاکید کرد که هیچ راهی جز مقاومت با این سیاست تجاوزکارانه وجود ندارد.

یک منبع امنیتی بلندپایه در مقاومت عراق نیز اعلام کرد: جنایت حمله هوایی آمریکا به مواضع گروه های مقاومت در مرز سوریه, بدون مجازات نخواهد بود. حکم انتقام صادر شده است و دشمن آمریکایی مرگ را به چشمان خود خواهد دید. حمله در مقابل حمله است و اقدامات آتی شدیدتر خواهد بود.

ائتلاف الفتح عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به مواضع مقاومت, با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله هوایی به مرز عراق و سوریه, بی معنی بودن حضور نظامیان آمریکایی و خطر آن بر امنیت و ثبات عراق را ثابت کرد. این حمله بیانگر خشم آمریکا از رژه موفقیت آمیز الحشد الشعبی است و نشان می دهد نظامیان آمریکایی می خواهند عراق, آشوب زده و صحنه درگیری باقی بماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق باید دستور تحقیق درباره حمله خصمانه به مواضع الحشد را صادر و وزارت خارجه نیز باید این تجاوزگری را محکوم کند. دولت باید فورا برای اخراج نظامیان بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی از عراق وارد عمل شود.

نظامیان آمریکایی از پایگاه فرماندهی مرکزی این کشور و به دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با استفاده از جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ به مواضع نیرو‌های مقاومت در القائم در مرز عراق و سوریه حمله کردند که بر اثر ان چهار نیروی الحشدالشعبی به شهادت رسیدند.

این حمله که ادعا می‌شود برای حمایت از مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته درحالی است که واشنگتن به موجب مصوبه پارلمان که لازم الاجراست باید نیرو‌های خود را از خاک این کشور خارج کند و این حمله نقض آشکار قوانین و حاکمیت عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار