سعیدی: حضور ۱۰ ورزشکار زن ایرانی در المپیک توکیو یک رکورد است

سرپرست آکادمی ملی المپیک در مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت‌هایی را بیان کرد.

کیکاووس سعیدی سرپرست آکادمی ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تا به این لحظه ۶۶ سهمیه المپیک توکیو با تلاش جامعه ورزشی کسب کرده ایم. وحدتی که بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک وجود دارد باعث شد تا بزرگترین کاروان تاریخ ایران راهی المپیک توکیو شود. حضور ۱۰ ورزشکار زن در المپیک توکیو یک رکورد محسوب می‌شود.

او درباره مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار کرد: امروز مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد که من به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشتم. در این مجمع عملکرد ارائه شده حاصل انگیزه بالای این فدراسیون است.

او درباره ورزشکاران دوپینگی گفت: فدراسیون کاراته در تلاش است تا پس از اعلام دوپینگ یکی از ورزشکاران از خود در دادگاه دفاع کند. کمیته ملی المپیک از فدراسیون کاراته حمایت کرد تا بتواند یک وکیل مجرب بگیرد.

او عنوان کرد: ورزشکار خوب ما بدون نیت قبلی دوپینگ کرده و با محرومیت ۲۰ ماهه مواجه شده است. اعتراض کرده ایم و امیدواریم که به این ورزشکار با اخلاق تخفیف بدهند. استفاده از هر گونه دارویی می‌تواند مشکل ساز شود و ورزشکار باید با کادر پزشکی فدراسیون قبل از مصرف دارو هماهنگ شود.

سعیدی در پایان بیان کرد: فدراسیون‌های ورزشی باید ورزشکاران خود را آگاه کنند. ورزشکاران ایرانی جزو پاک‌ترین ورزشکاران جهان هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار