معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

هدایت تحصیلی ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت مهارت آموزی

احمدی لاشکی گفت: تا پایان برنامه ششم، باید ۵۰ درصد دانش آموزان در هدایت تحصیلی به سمت مهارت آموزی پیش بروند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، در آیین افتتاح  هنرستان شش کلاسه خیر ساز شادروان دکتر ارسطو ایرانی در روستای کبوتر خان از توابع رفسنجان، ضمن قدردانی و تشکر از خانواده خیر بزرگوار دکتر ارسطو ایرانی گفت: امروز به لطف خانواده بزرگوار شادروان ارسطو ایرانی این اثر به نتیجه رسید و امیدواریم با حضور دانش آموزان در این مکان مقدس، زمینه آرامش و باقیات و صالحات برای روح بزرگ مرحوم دکتر ارسطو ایرانی فراهم شود.

 او افزود: هر چند شادروان ارسطو ایرانی در جمع ما نیست؛ اما هم اکنون روح بزرگ او در آرامش است؛ چون بنای ماندگار آن به نتیجه رسیده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش یک اندیشه و سیاست جهانی است بیان کرد: گرایش دانش آموزان به رشته‌های علوم انسانی و تجربی یک چالش است و ما باید آموزش را به سمت مهارت محوری پیش ببریم.

او افزود: تا پایان برنامه ششم باید ۵۰ درصد دانش آموزان در هدایت تحصیلی به سمت هنرستان ها‌ی فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند و استان کرمان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به اقدامات ارزشمند انجام شده در آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش استان، اقدامات اثربخشی در حوزه کمی و کیفی صورت گرفته و همه باید قدرشناس باشیم.

او با بیان اینکه افتتاح یک هزار کلاس درس تا ابتدای سال تحصیلی آینده، از سرگیری روند ساخت ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، ساخت ۱۲۰ مدرسه به همت اتاق بازرگانی استان کرمان و ساخت مدرسه ۴۵ کلاسه حیات طیبه در کشور بی نظیر است، بیان کرد: انجام این اقدامات در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی مصداق عینی مدیریت جهادی است.

هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش شادروان دکتر ارسطو ایرانی در روستای کبوتر خان با زیر بنای ۸۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امروز  به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح هنرستان خیر ساز فنی و حرفه‌ای و کاردانش شادروان دکتر ارسطو ایرانی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کرمان، رئیس اتاق بازرگانی کرمان و جمعی از مسئولان و خیران برگزار شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار