دولت آینده کشور را با چالش‌های جدی تحویل می‌گیرد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : دولت آینده کشور را با چالش‌های جدی تحویل می‌گیرد، اما انتظارات بزرگی از آن می‌رود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : دولت جدید کشور را با چالش‌ها و سختی‌های جدی تحویل می‌گیرد که عمده این چالش‌ها اقتصادی است.

او نرخ بالای تورم که در سه ماهه اول امسال نزدیک به ۴۰ درصد بود را یکی از این ابرچالش‌ها دانست و گفت : روند افزایشی تورم به تدریج تاثیر خود را در نرخ ارز هم نشان داده و قیمت کالا‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران تحریم‌های بین‌المللی و نامناسب بودن فضای کسب و کار را از دیگر مشکلات کشور دانست که دولت آینده با آن مواجه است.

کاشفی افزود: با وجود همه این مشکلات، با آغاز به کار دولت سیزدهم و هماهنگی که بین سه قوه ایجاد می‌شود شاهد کار‌های بزرگی در کشور هستیم که مردم انتظار آن را دارند.

او یکی از مهمترین کار‌هایی که دولت آینده باید برای بهبود امور در دستور کار داشته باشد را استفاده از نظرات بخش خصوصی دانست و ادامه داد: تشکل‌های بخش خصوصی قدرتمندی داریم که لازم است دولت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از دیدگاه‌های آن‌ها استفاده کند.

رئیس اتاق کرمانشاه احیا جایگاه بخش خصوصی را نکته دیگری دانست که دولت آینده باید مد نظر قرار دهد و گفت: روا نیست فعال اقتصادی برای پیشبرد کار خود مدام به دنبال بخشنامه‌ها، مدیرکل و حتی کارشناس یک دستگاه بدوند و درگیر مقررات و دستورالعمل‌ها باشند.

او اشاره‌های به انتظاراتی که در کرمانشاه از دولت آینده وجود دارد یاد کرد و افزود: در کرمانشاه بهترین و قویترین تشکل‌های بخش خصوصی را داریم، اما نکته نظرات آن‌ها مورد کم توجهی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان در دولت آینده شد.

او از حضور نمایندگان کرمانشاه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ابرازخرسندی کرد و گفت: امیدواریم نتیجه این امر را در بهبود سهم کرمانشاه در بودجه کشور شاهد باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.