صنعت ایران با چالش روبه رو است

رئیس خانه تعاون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون صنعت ایران با چالش روبه رو است، گفت : امروز تولید کنندگان کشور با مشکل تهیه مواد اولیه روبه رو هستند و یکی از مطالبات فعالان این بخش رفع این مشکل است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غفار محمدی رئیس خانه تعاون استان کرمانشاه تامین مواد اولیه را یکی از مهمترین مطالبات تولید کنندگان دانست و گفت : اکنون تولید کنندگان به دلیل تحریم‌ها برای وارد کردن مواد اولیه از خارج کشور با مشکل رو به رو هستند و قیمت مواد اولیه داخلی نیز افزایش پیدا کرده است.

او توسعه صادرات را از دیگر مطالبات خود از دولت آینده عنوان کرد و گفت : موضوع الزامی کردن برگشت ارز به کشور و احتساب آن با ارز نیمایی صادر کنندگان را با چالش روبه رو کرده است.

رئیس اتاق تعاون کرمانشاه خواهان همسان سازی در زمینه ارز صادراتی شد و افزود: از دولت آینده توقع داریم که به واسطه تهیه لوایح مربوطه زمینه اصلاح قوانین دست و پاگیر را با کمک مجلس فراهم کند.

محمدی بر افزایش ارزش پول ملی تاکید کرد و افزود: مهمترین کار دولت که می‌تواند رونق را به اقتصاد ایران باز گرداند افزایش ارزش و رونق بخشیدن به پول ملی است.

اصلاح نظام بودجه‌نویسی

 عضو اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: اصلاح نظام بودجه نویسی یکی از مهمترین انتظارات از دولت آینده ایران است.

کیوان کاشفی افزود: بودجه امسال کشور بودجه‌ای متورم محسوب می‌شود که در بهترین حالت ۵۰ درصد بیشتر محقق نخواهد شد.

او افزود: این کاهش بودجه در نهایت منجر به چاپ اسکناس، افزایش نقدینگی و تورم شدید در کشور می‌شود که تمام بخش‌ها از جمله بخش تولید را مختل خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: در ۲ ماه نخست سال دیدیم که تورم نقطه به نقطه به بیش از ۴۰ درصد رسید؛ چنین وضعیتی کنترل بازار را بسیار سخت می‌کند.

کاشفی گفت: از دولت آینده توقع داریم که با اصلاح قانون بودجه نویسی و واقعی دیدن شرایط، مهمترین گام را برای جلوگیری از بروز تورم در کشور بردارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.