عزیزی‌خادم: فدراسیون فوتبال ایران زیر بار پرداخت طلب ویلموتس نمی‌رود

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: او در مورد آخرین وضعیت پرونده ویلموتس اظهار کرد: قرارداد منعقد شده ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی، ظلمی به فوتبال ایران بود و مشابه آن را تا به حال در جایی مشاهده نکرده ام. تیم حقوقی در حال بررسی این موضوع است. سوم تیرماه وکیل اسپانیایی فدراسیون فوتبال به تهران آمد و جلسه‌ای آنلاین با وکلای ویلموتس داشت. غرامت ویلموتس چیزی حدود ۶.۵ میلیون یورو است. قرار است دادگاه عالی ورزش تا پایان تیر ماه یا هفته اول مرداد، رای نهایی خودش را صادر کند. امیدوارم خبر خوشی بشنویم وگرنه فاجعه‌ای دیگر برای فوتبال ما رخ خواهد داد. آنچه وکیل اسپانیایی از جلسات دادگاه تاکنون به ما اعلام کرده است، نوید خبر‌های خوبی را می‌دهد. جا دارد از وثوق احمدی و رفیعی، تشکر کنم زیر را جلسات متعددی را با یکدیگر داشته ایم. امیدوارم هر چه پیش می‌آید به نفع فوتبال کشورمان باشد. موضوع ویلموتس، مسئله‌ای است که همه ما را به نوعی درگیر کرده است و دردسر بزرگی به حساب می‌آید. حتی در صورت محکوم شدن، فدراسیون فوتبال زیر بار پرداخت ۶.۵ میلیون یورو ویلموتس نمی‌رود و این مبلغ به ما مربوط نیست. کسی که باعث به وجود آمدن این داستان شده است، باید پاسخگو مردم باشد. ارکان قضایی، پیگیر پرونده ویلموتس هستند و این پرونده در حال بررسی است. فدراسیون فوتبال متعهد به مردم و مجمع است. به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، باز هم تاکید می‌کنم به هیچ وجه حاضر به پرداخت این غرامت نیستیم. مرجع رسیدگی، قانون است و قوه قضاییه می‌داند چطور در این باره عمل کند. اگر هم در توان ما بود، بازهم این مبلغ را پرداخت نمی‌کردیم.

او در خصوص دراگان اسکوچیچ و ابقای او در تیم ملی فوتبال گفت: با اسکوچچ و مدیر برنامه های او، مفصل صحبت کردیم و عکسی که منتشره شده و می‌گویند آرشیو بوده، مهم نیست و اهمیتی به این حرف‌ها نمی‌دهم. اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال قرارداد داشت، اما این قرارداد باید به نحوی باشد که بتوانیم همگی برای سر بلندی تیم ملی فوتبال کشورمان، برنامه ریزی کنیم. فدراسیون فوتبال هیئت رئیسه دارد که بالاترین مرجع تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال است. با دوستان در هیئت رئیسه در خصوص ادامه یا قطع همکاری با اسکوچیچ صحبت کردیم. قرار است تیم ملی را از آنالیزور و تقویت کنیم. از سمیعی مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس تشکر می‌کنم که اجازه داد کریم باقری به تیم ملی اضافه شود. باید با باقری جلسه بگذاریم، مشتاق ادامه همکاری با او و هاشیمان هستیم. می‌خواهیم امکانات بهتری را برای تیم ملی در مراحل نهایی مقدماتی جام جهانی فراهم کنیم. اگر به دنبال قطع همکاری با اسکوچیچ بودیم، می‌توانستیم حقوق ۳ ماه او را بدهیم و از جمع ما جدا می‌شد. همه این تصمیمات گرفته شده، در اختیار فدراسیون فوتبال بود. تمدید قرارداد با اسکوچیچ، با یکسری توافقات مالی و فنی انجام شد.

عزیزی خادم درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی VAR در فوتبال ایران گفت: باشگاه‌ها قبول کرده اند که هزینه راه‌اندازی VAR (کمک داور ویدیویی) را تقبل کنند. اگر با مشکل خاصی مواجه نشویم، VAR برای نیم‌فصل دوم لیگ آینده راه‌اندازی می‌شود. کمک داور ویدیویی، جزو اهداف فدراسیون فوتبال است.  حدود ۸ میلیارد تومان هزینه کمک داور ویدیویی برای هر ورزشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۰ تير ۱۴۰۰
شاید خودت نری ولی به زور می برنت.
آخرین اخبار