اختتامیه پیش شتاب‌دهی هاب در شیراز

مراسم اختتامیه نخستین پیش شتاب‌دهی هاب شیراز موسوم به لبخند اول برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن اسلامی، رئیس هیئت مدیره‌ شتاب‌دهنده‌ هاب شیراز گفت: هاب شیراز در طبقه‌ هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز به مساحت  ۶۲۰ متر مربع برای ١٠ تیم شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی حدود ۴۰ نفر مجهز شده است.

نیک‌ محمدی مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ هاب شیراز بیان کرد: حوزه‌های مورد حمایت در این شتاب دهنده شامل ۵ حوزه‌ سلامت دیجیتال، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و تولید محتوا، بازی و رسانه دیجیتال و شهر هوشمند است.

او  تصریح کرد: پس از برگزاری رویداد ۱۷ دی پارسال، ۱۶ تیم به دوره پیش‌ شتاب دهی راه یافتند که به مدت ۳ ماه تحت منتورینگ و آموزش شتاب دهنده هاب شیراز قرار گرفته‌اند و طی این مدت با دریافت یک هزار و ۵۶۴ ساعت آموزش در قالب دوره بوت آپ، ۳۰ ساعت منتورینگ، ۱۷۰ ساعت جلسات اختصاصی با تیم‌ها و ۸۰۰ میلیون تومان گرنت، محصول و ایده خود را توسعه داده‌اند.

نیک محمدی ادامه داد: پیش از این رویداد تیم‌ها در قالب ارزیابی آنلاین، کسب و کار خود را به کمیته سرمایه‌گذاری ارائه داده‌اند و از بین تیم‌های حاضر در دوره پیش‌ شتاب دهی، ۸ تیم جواز حضور در این مراسم و ارائه به‌ صورت عمومی را دریافت کردند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ هاب شیراز افزود: از  ۸ تیم تعدادی را هاب شیراز به نمایندگی شرکت کسب‌ و کار‌های نوپای حرکت اول و تعداد دیگر  نیز از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی حاضر در رویداد موفق به کسب سرمایه می شوند.

او اضافه کرد: هم‌ اکنون در فراخوان دوم پیش‌ شتاب دهی هاب شیراز (لبخند دوم)، یکصد و ۱۰ طرح از ۱۷ شهر در سایت هاب شیراز ثبت شده  که نسبت به دوره قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

نیک محمدی اظهار کرد: موضوع طرح‌های ثبت شده به تفکیک ۳۸ درصد در حوزه‌ تجارت الکترونیکی، ۲۹ درصد در حوزه‌ سلامت دیجیتال، ۱۶ و نیم درصد در حوزه‌ آموزش مجازی، ۴ و ۱۱ دهم درصد در حوزه‌ شهر هوشمند و  ۱ و ۵  دهم درصد در حوزه‌ بازی و رسانه و دیجیتال بخش‌ بندی می‌ شود.

 رئیس هیئت مدیره‌ شتاب‌دهنده‌ هاب شیراز نیز گفت: هاب شیراز به منظور توسعه‌ اکوسیستم نوآوری با همکاری شرکت همراه اول راه‌اندازی و موجب شد رقابت مثبت در سطح اکوسیستم شیراز آغاز شود که خود نویدبخش روند رو به رشد توسعه‌ فضای نوآوری در سطح شهر شیراز و استان فارس است.

همچنین علی‌اکبر صفوی، نایب‌ رئیس هیئت‌ مدیره‌ شتاب‌دهنده‌ هاب شیراز نیز در این مراسم به تقدیر از زحمات مشاوران و منتورهایی پرداخت که در کنار هاب شیراز به تیم‌ها برای رشد و توسعه کمک کردند.

استاد دانشگاه شیراز بیان کرد: تمام تلاش ما در هاب شیراز رعایت یک اصل بوده است که با رعایت تمامی قوانین ، اصول و نظارت‌ها بیشترین انعطاف‌پذیری را در قبال تیم‌ها داشته باشیم تا بتوانیم مانند یک خانواده در کنار هم و با همدلی مضاعف به رشد تیم‌ها کمک کنیم.

در بخش دوم و پایانی این مراسم نیز، نماینده‌ هریک از تیم‌ها به ارائه‌ طرح‌های خود در این مراسم پرداختند.

هاب شیراز در طبقه‌ هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.