افزایش پنج برابری ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد

در ۸ سال گذشته ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال‌های قبل از آن پنج برابرشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار این استان  با بیان اینکه ساخت بزرگراه تا ابتدای سال ۹۳ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ کیلومتر بود گفت: این در حالی است که در ۸ سال اخیر ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های اصلی این استان چهار خطه و به بزرگراه تبدیل شده است.

حسین کلانتری افزود: هم اکنون ساخت باند دوم بزرگراه بابامیدان- یاسوج به سمیرم در دست اجرا است و تاکنون ۶۰ کیلومتر باند دوم این بزرگراه اجرا شده و ۳۰ کیلومتر این باند نیز در دست ساخت است.

او با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن مسیر بزرگراه بابامیدان- یاسوج - سمیرم نیاز به ساخت تونل است گفت: برای اجرای باند دوم این بزرگراه باید ۱۲ کیلومتر تونل احداث شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال  ۶۸ کیلومتر از راههای فرعی در استان به اصلی تبدیل می شود، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این مقدار به همراه ۱۳۶ کیلومتر در جاده پاتاوه به دهدشت بهره برداری و به مجموعه راههای اصلی استان اضافه شود.

کلانتری با بیان اینکه با توجه به شرایط کوهستانی بوده استان ساخت بزرگراه در کهگیلویه و وبویراحمد هزینه بر است، افزود: امسال متوسط هزینه ساخت هرکیلومتر بانددوم بزرگراه در استان بیش از ۱۰ میلیارد تومان و هزینه ساخت یک متر تونل هم ۱۵۰ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه طرح چهار خطه کردن و تبدیل به بزرگراه ورودی‌های شهر‌های بزرگ و پرجمعیت استان یا اجرا شده و یا در دست اجرا است، افزود: با توجه به شلوغی عبور و مرو و هچنین بار ترافیک و به تبع آن بروز تصادف ها در محور‌های گچساران-باشت به یاسوج و همچنین جاده بابامیدان- یاسوج - سمیرم ضروری است هرچه سریعتر این جاده‌ ها چهار خطه و به بزرگراه تبدیل شود.

کانتری ایمنی جاده‌ها، ایمنی سفر و کاهش محسوس تصادفات را از جمله مزایای چهار خطه کردن محور‌های اصلی استان دانست و گفت: روانسازی ترافیک، کاهش هزینه‌های سفر، تسهیل در تردد عابران جاده ای و کاهش محسوس زمان سفر از دیگر مزایای چهارخطه کردن و تبدیل را‌های اصلی استان به بزرگراه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.