حقیقتی که در مرگ مومیایی «زن فریاد زننده» نهفته بود + تصاویر

گروهی از متخصصان مصری توانستند راز و رمز مرگ مومیایی «زن فریاد زننده» را با سی تی اسکن و برخی آزمایش‌ها کشف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الیوم السابع، دکتر زاهی حواس، باستان شناس مشهور و دکتر سحر سلیم، استاد رادیولوژی باستان شناسی در دانشگاه قاهره توانستند رمز و راز «مومیایی زن فریاد زننده» را حل کنند.

تحقیق انجام شده توسط دو دانشمند مصری با استفاده از سی تی اسکن انجام شد که سخت شدن عروق کرونر قلب این زن را نشان داده و ظاهرا این مسئله منجر به مرگ ناگهانی شاهزاده خانم مصر در اثر حمله قلبی شده است؛ مومیایی کردن جسد او در مصر باستان وضع بدن را در لحظه مرگ برای نزدیک به ۳ هزار سال حفظ کرد.

داستان پیدا کردن این مومیایی چیست؟

در سال ۱۸۸۱ مخفیگاه سلطنتی دیرالبهاری در لوکسور کشف شد جایی که کشیشان سلسله ۲۱ و ۲۲ سلسله پادشاهی اعضای خانواده سابق را پنهان کردند تا از آن‌ها در برابر دزدان مقبره محافظت کنند.

در این مخفیگاه «مومیایی مرد فریاد زننده» بود که در مطالعات اخیر با سی تی اسکن و DNA انجام شده توسط دکتر زاهی حواس و تیم علمی پروژه مومیایی مصر ثابت شد که مومیایی متعلق به شاهزاده پنتاور، پسر پادشاه رامسس سوم است که به جرم دست داشتن در قتل پدرش در آنچه توطئه حرم شناخته می‌شود، مجبور به خودکشی با مجازات حلق آویز شد.

پسر قاتل با مومیایی نکردن جسد و پیچانده شدن آن در پوست گوسفند مجازات شد، این نشان می‌دهد که در زمانی که سایر مومیایی‌ها با پارچه سفید بسته شده و با دقت مومیایی می‌شدند، او ناپاک قلمداد شود و جهنم مقصد زندگی پس از مرگ اوست.

همان مخفیگاه سلطنتی دربردارنده مومیایی زنی بود که علائم وحشت، درد و جیغ روی صورت خود را نشان می‌داد، سرش به سمت راست کج شده و پا‌ها خم شده و در مچ پا پیچیده شد و معروف به مومیایی زن فریاد زننده است.


بیشتر بخوانید


افشای حقیقت مرگ مومیایی

برملا شدن حقیقت مرگ این شاهزاده مصری

برای حل رمز و راز اینکه آیا این زن نیز سرنوشت همان مومیایی مرد فریاد زننده را داشته و کدام شاهزاده است، تیم دانشمندان مصری از روی لوح‌ها و اشعه سیمنز در موزه قاهره دریافتند که او دختر میریت آمون بوده است، اما چند شاهزاده بدین نام وجود داشته اند یکی از اواخر سلسله هفدهم (۱۵۵۸-۱۵۵۳ قبل از میلاد) و دیگری دختر پادشاه رامسس دوم (۱۲۷۹-۱۲۱۳ قبل از میلاد) از سلسله نوزدهم است.

نتایج سی تی اسکن نشان می‌دهد که مومیایی زنی است که در شصت سالگی درگذشته، اما بدن او را برخلاف مومیایی مرد فریاد زننده، بسیار مراقبت کرده و احشا را از بین بردند و مواد گران قیمت مانند رزین و ادویه‌های معطر را در حفره بدن قرار دادند و از پارچه تمیز برای بسته بندی مومیایی استفاده کردند.

نتایج اسکن توموگرافی رایانه‌ای نشان می‌دهد که مومیایی زن تصلب شرایین شدیدی داشته که بسیاری از رگ‌های بدن را تحت تأثیر قرار داده و عروق کرونر او مشکل داشته و دچار سکته قلبی شده است.

این مطالعه فرض می‌کند که شاهزاده خانم در حالی که در وضعیت فعلی، در حالی که پا‌ها خم شده و از ناحیه مچ پا پیچ خورده بود، ناگهان بر اثر حمله قلبی درگذشت. این مرگ باعث کج شدن سر به سمت راست و شل شدن عضلات فک شد که منجر به باز شدن دهان شده است.

شواهد نشان می‌دهد که متوفی قبل از کشف جسد برای مدت طولانی در این وضع باقی مانده است و خشک شدن عضلات و بدن موجب شده تا مومیایی کردن او به صورت معمول نباشد و نتوانستند بدن او را صاف و دهانش را ببندند.

تصاویر سی تی اسکن نشان داد که مومیایی‌ها مغز مومیایی را استخراج نکرده اند، زیرا مغز هنوز در داخل حفره جمجمه دیده می‌شود و بررسی مومیایی‌های خاندان‌های سلطنتی از سوی دکتر زاهی حواس نشان می‌دهد که به علت خالی نکردن مغز این مومیایی متعلق به اواخر سلسله هفدهم ۱۵۵۸-۱۵۵۳ قبل از میلاد باشد. بررسی‌ها در خصوص تعیین دقیق به خاندان سلطنتی از روی DNA ادامه دارد.

مغز مومیایی

مومیایی

مومیایی

مومیایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
ممنونم از متن زیباو پر مغزتون خیلی تو این برهه نیاز بود تلنگری برای تسکین روزهای سخت بود واقعن استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
البته متخصصین وآموزش دیده ها به مراتب بهتر از انجام .....بر می آیند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خیلی جالب بود مخصوصا اونجایی که مغز مرده ها رو خالی و یا شکمشونو خالی میکردن و با ادویه پر میکردن. تنظیم کننده محترم و گرداورنده عزیز سلام. همینطوری ما ایرانیان مقیم ایران حالمون خرابه و مناسب اینجور اخبار نیستیم. نکنید . حالمونو خرابتر نکنید...
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مگه مغز بعد از فوت تجزيه نميشه ؟سي تي اسكن چطور نشون داده مغز سالمه؟
-
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
فرعون ملعععععععوووون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
در کشور مصر اثا باستانی های فراوانی از فراعنه وجود دارد کاش می شد ب این کشور هم سفر کرد واز نزدیک شاهد اینگونه عجایب بود
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بندرعباسی
۱۳:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
این دنیا ارزش هیچ چیز نداره،شاها و امپراطور ها با اون عظمت در زمان خودشون بودن و آخرش جز مرگ چیزی نسیبشان نشد، کسانی که حرص طمع دارن وجمع کردن ثروت از هر راهی براشون فرقی نداره دیگه از فراعنه و شاهان که بالاتر نیستین، آخرش هیچ کدوم از اموال و اولاد به دردشون نمیخوره، چه بسا قرنها بعد اینجوری درس عبرت برای بقیه باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دندان هایشان چقدر خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دندانپزشک خوبی داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
هرفردی که سکته قلبی کند چون سمت چپ سینه قلبش درد گرفته بطور طبیعی گردنش رابه سمت راست می چرخاند تا از درد قلبش بکاهد اما در سکته قلبی چون قلب ودستگاه تنفسی باهم یک مجموعه حیاتی را تشکیل میدهند با سکته قلبی زبان کوچک( ملاز) و زبان بزرگ ( حِنا) اعصاب خود را ازدست میدهند و افتادگی پیدا می کنند ونفس کشیدن برای فرد سکته ای بسیار خفقانی میشود لذا با بازکردن دهان که آن هم غیر ارادیست اندکی تنفس نمودن ممکن تر میشود. سکته های قلبی اینچنینی بیشتر ریشه در سکته های خفیف مغزی دارند یعنی افراد بداخلاق زیر ۷۰ تا ۹۰ سال حتماً یک الی دوبار سکته می کنند وباسکته سوم غزل خداحافظی را می خوانند بنابراین
سکته قلبی حاصل بداخلاقی وکم صبری وسکته خفیف مغزی ومتعاقب آن سکته قلبی و ناممکن شدن خوردن وگفتن است به طوری که با قیف باید مایعات به بیمار داده شود وتوان جویدن غذا وجود ندارد وگفتار بیمارهم نامفهوم است. البته سکته ها گاهی مانند گرفتگی شدید عضلانی در بدن ایجاد می شود و تنها نبودن باعث میشود که همراه فرد سریع عضلات آسیب دیده را فیزیوتراپی کند تا اعصاب احیا شود واگربدن سرد شد احیای عضلات ممکن است تا ابد ناممکن شده وباعث جراحی قطع عضوبدن شود بنابراین خارج ازنیازبدن نباید غذای آفساید ومازاد برنیاز استفاده نمود وبرای حل درگیریهای مختلف با افراد شکایت ومراجعه به قانون بهترازهزاران خیالپردازی وطراحی های نقشه جنگ وانتقام است وبا گذشت بودن سلامتی قلبی وعصبی را برای همیشه تضمین می نماید.خیلی ازافراد لاغر که به نظر می رسد مشکل چاقی ندارند بخاطر بد دلی واهل گذشت نبودن وفقر مالی وعقلی سریع تراز آدمهای چاق گوریلی سکته می زنند یعنی مغز درفرماندهی خوشبختی وبدبختی زندگی حرف اول را می زند ودر زندگی برای مراقبتها انسان باید همه نوع پیش بینی وپیشگیری را داشته باشد ولی دربرابر اتفاقات صورت گرفته که کاری ازکسی برنمی آید عدم پذیرش وخودزنی وبداخلاقی مشکلی راحل نمی کند و انسان بداخلاق نزد هیچ کسی یک ریال ارزش ندارد وعدم صبوری ورفتارهای غیرمتعارف داشتن درمصیبتها خواب مغزی مصیبت باریست زیرا با بی قراریها درمشکلات هیچ چیز عوض نمی شود وتازه دردی به دردهای دیگر اضافه میشود وانسان باید همه چیز زندگی را باید بپذیرد وزندگی نیمی خوشی ونیم ناخوشی است و باید باهردو سوخت وساخت چون خیلی ازخوشیها گناه آلودند وانسان را ازدرون می سوزانند وتنها سختیها نیستند که انسان را عذاب میدهند وخیلی ازسختیها مانند ورزش با دفع عرق وراحتی بدن انسان راشارژ می نمایند. بنابراین انسان همه چیز زندگی راباید بپذیرد که بدترین آنها فرزند دارنشدن است
که با بالا رفتن سن تقریباً صاحب فرزندشدن ناممکن است
ولی این افراد باید بپذیرند که درجوانی اشتباه کرده اند وسرنوشتشان عوض شده وبایداین وضعیت رابپذیرند وبرای همیشه فرزند دارشدن رافرآموش کنندخیلی سخت است ولی دریک تصادف هم فردی یک عمر خانه نشین میشود فقط باید سوخت وساخت ولی نباید عزا وماتم گرفت فرزند دارنشدن فاجعه نیست چون همه انسانها نابود می شوند وجسمها همه مال مردم هستند ولی روح ها امانت خداوندند وبا بچه دارنشدن یا بچه دارشدن نه ازکسی نسلی باقی می ماند ونه ازبین می رود واینها تعاریف اشتباه انسانها از زندگیست ومیراث وملک وهستی ونسل وهمه چیز انسانها متعلق به خداست وانسان نباید خود را ازخداوند بالاتر وجدی تربگیرد وهیچ کس وهیچ انسانی درمقایسه باخدا عددی وقطره ای نیست وانسان باید جبر روزگار رابپذیرد وباید درتمام زندگی دربدترین چیزها گذشت کند که دوچیز درمان ندارد یکی مرگ است ودیگر کار انجام شده که هرگز نمی توان آن را به انجام نشدن عینی آن کار درساعت وزمان وقوعش برگرداند. آخر دنیا وقیامت به این است که همه مردم بالاخره باید همدیگر را باید ببخشند و با بداخلاقی هیچ چیز دراین دنیا ودن دنیا ثمره رضایتبخشی ندارد چون آتش که گرفت خشک وتر هردو می سوزند وچشمه ای که جوشید کافرومومن همه می نوشند.بنابراین پاک کردن افکارمنفی سکته های قلبی ومغزی را به شدت کاهش میدهد.
و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
من با اینکه نظرات بیشتر از دو سه خط رو هیچ وقت نخوندم ولی این نظر رو تا آخر خوندم دمت گرم، یه خرده توی فکر فرو رفتم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
متن خوبی بود استفاده کردم درسته که ما انسانها فانی هستیم ولی در ازدواج ثمره اش داشتن فرزند است انسان بی ثمر مانند درخت بی ثمراست یا قطعش می کنن ویا می سوزانن نسلها هم از فرزندان تکثیر میگردد به نظرم همان صحبت گذشتگانمان درسته که نسل انسان بافرزند ارتباط داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سپاس از اطلاعات مفیدتون
استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خدا میدونه ملکه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
وای خدا ادمی چجور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
رامسس دوم وجود نداره
این همون فرعونه چون وقتی تصمیم گرفتن حضرت موسی رو به فرزندی قبول کنه دلیلش این بود که اصلا بچه نداشت.
و قرآن خیلی قشنگ توضیح داده وقتی برگشت نزد فرعون. فرعون به حضرت موسی گفت:سال ها در قصر من زندگی کردی. که بعد قضيه معجزه ها اتفاق افتاد.
تورات هم تا حدودی تایید کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
اخه چه کاراییه که قبلا انجام میدادن. اه حالم بد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
پس مثل فرعون نباش
تا به این روزگار نیفتی