چالش اپل با واگذاری شرکت زیرمجموعه سامسونگ

شرکت سامسونگ قصد دارد یکی از شرکت‌های خود را در سال آینده واگذار کند و این تصمیم اپل را با چالش روبرو می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، تهیه برخی از قطعات دستگاه‌های اپل به سامسونگ بستگی دارد، چون برخی از اجزای مشخصی از آیفون را سامسونگ به این شرکت می‌دهد، اگرچه اپل در چند سال اخیر تلاش کرده است تا وابستگی خود به رقیب را کاهش دهد. اما مشاغلی وجود دارند که سامسونگ قصد دارد  آن‌ها را در سال آینده واگذار کند و اپل را مجبور به استفاده از ترکیبی از تأمین کنندگان صفحه‌های مدار چاپی انعطاف پذیر (RFPCB) کند.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که سامسونگ فقط ۳۰ ٪ RFPCB که در سری آیفون ۱۳ امسال استفاده خواهد شد را در اختیار اپل قرار می‌دهد.

در نتیجه تصمیم سامسونگ برای توقف تولید این قطعه در ماه نوامبر، شرکت BH کره جنوبی تقریباً ۵۵ ٪ RFPCB سفارش داده شده توسط اپل را تحویل می‌دهد که انتظار می‌رود تقریباً ۱۵ ٪ از کل تراشه را تولید کند. در سال ۲۰۲۲، BH ۷۰ ٪ نیاز RFPCB را در اختیار اپل قرار داد و ۳۰ ٪ باقیمانده از شرکت Youngpoong Electronic تامین شد.

چالش اپل با واگذاری شرکت زیرمجموعه سامسونگ

سامسونگ شرکت قطعه سازی خود در هنگ کنگ را می فروشد

این قطعه برای اتصال برد اصلی به صفحه OLED گوشی استفاده می‌شود. سفت و سخت بودن و انعطاف پذیری به نظر تناقض را نشان می‌دهد، اما این ترکیب به شرکت‌هایی مانند اپل کمک می‌کند تا محصولات خود را با سهولت بیشتری طراحی کنند. در مقایسه با FPCB، RFPCB سیگنال‌های الکتریکی را سریعتر می‌فرستد البته گران‌تر هم هست.

تاسیسات تولید RFPCB سامسونگ در ویتنام واقع شده است و این شرکت می‌تواند روند فروش را در ماه آگوست آغاز کند. ظاهرا سامسونگ قصد دارد این واحد را در دو قسمت بفروشد. این تجارت سالانه ۵۰ میلیارد وون (۴۴.۲ میلیون دلار) ضرر کرده است. سامسونگ در ابتدا قصد داشت این بخش را سال گذشته واگذار کند، اما تصمیم گرفت تولید خود را برای یک سال دیگر ادامه دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار