تروریست‌ها به خطوط انتقال برق عراق حمله کردند

شرکت برق عراق اعلام کرد تروریست‌ها با حمله به خطوط و تجهیزات انتقال برق نینوا و کرکوک روند برق رسانی را با مشکل مواجه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الغدیر، شرکت عمومی انتقال برق شمال عراق از هدف قرار گرفتن دو خط انتقال برق و پنج دکل برق رسانی در استان‌های «نینوا و کرکوک» خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به افزایش دما و کمبود برق در عراق، گروه‌های تروریستی با هدف قرار دادن خطوط انتقال برق شمال و با برنامه ریزی منظم و تهاجمی برای تخلیه سیستم الکتریکی سعی در اختلال در سیستم برق‌رسانی و آسیب به شهروندان دارند.

این شرکت در ادامه گفت: دیشب خط انتقال قیاره - سد موصل با ولتاژ KV۴۰۰، با استفاده از مواد منفجره در معرض یک اقدام خرابکارانه قرار گرفت که باعث سقوط دکل شماره ۷۳ شد و خط انتقال برق در منطقه روستای «باتیشا» در منطقه «آدوش» در استان نینوا، از کار افتاد.

در همان زمان خط انتقال در شرق موصل - سد موصل با ولتاژ KV۴۰۰، نیز هدف قرار گرفت و دکل شماره ۲۸ در منطقه «دارنج» منفجر شد، و خط انتقال برق منطقه از سیستم خارج شد.

سخنگوی این سازمان اضافه کرد: پس از آن خط قیاره - کرکوک نیز با یک انفجار مهیب مورد هدف قرار گرفت که ۳ دکل آن تخریب شدند و این خط نیز از سیستم خارج شد.

منابع محلی تاکید کردند بلافاصله «مهندس خالد غضائی»، مدیرکل این شرکت یک کمیته بحران تشکیل داد و خواستار بازسازی هرچه سریع‌تر این خطوط و تشکیل یک یگان برای محافظت از خطوط انتقال برق شد.

روز گذشته نیز منایع امنیتی عراق اعلام کردند یک عملیات تروریستی را که با هدف آسیب رساندن به خطوط برق در عراق در حال اجرا بود را خنثی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
باید با پهپاد از این دکل ها محافظت شه . معلومه تروریست ها میخوان آبو گل آلود کنن و از این اب ماهی بگیرن ، وقتی شهر های عراق به هم ریخت و شورش شد وقت برای جولان دوباره داعش فرا میرسه و این جای تاسف داره و نظام اسلامیمون باید به کمک مسلمین عراق بره تا تو دام های تکفیری ها نیوفتن . مسلمین مظلوم جهان امیدشون به کشور و مردم ماست ... امیدوارم مسولین مشکلات اقتصادیم رفع کنن تا بتونیم به بازار های این کشور های اسلامیم صادرات داشته باشیم و مشکلات اقتصادی کشور ماهم حل شه
آخرین اخبار