آغاز اردو‌های جهادی از نیمه تیرماه در استان قزوین

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین گفت: اردو‌های جهادی امسال از ۱۵ تیرماه سال‌ جاری آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ امیرعلی حسینیان رئیس بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به زمان برگزاری اردو‌های جهادی عنوان کرد: این اردو‌ها از ۱۵ تیرماه سال‌ جاری آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

سرهنگ حسینیان افزود: در سال‌ جاری، در هر شهرستان یک قرارگاه جهادی با حضور فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و دبیری بسیج فعالیت می‌کند؛ گروه‌های جهادی با احصاء مسائل و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی سازماندهی شده و تقریبا هزار گروه جهادی آماده اعزام است؛ این گروه‌ها برای اعزام به مناطق محروم در شهرستان‌ها تقسیم‌بندی شدند.

او ادامه داد: اردو‌های جهادی در تمام مناطق داخلی و خارج استان برگزار می‌شود و فعالیت گروه‌ها شامل فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت و نهضت کمک مؤمنانه است.

این مقام مسئول یادآور شد: مسئله محوری و اعزام گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه جهادی مهم‌ترین تفاوت برنامه‌های سال‌جاری نسبت به سنوات گذشته است و با ایجاد قرارگاه‌های جهادی در شهرستان‌ها قرار است مجموعه‌ای از گروه‌های جهادی با تخصص‌های مختلف مسائل را احصاء کرده و در قالب آن خدمات خود را ارائه دهد.

حسینیان با اشاره به روند فعالیت گروه‌های جهادی در شرایط کنونی کرونا گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در شرایط موجود افزایش یافته است و این گروه‌ها در حوزه نهضت کمک مؤمنانه و طرح حاج قاسم سلیمانی در قالب تیم‌های حمایتی و نظارتی و مراقبتی فعالیت می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین در ادامه گفت: در حوزه کرونا، ۵۰ تیم جهادی برای واکسیناسیون افراد ساماندهی شده است و با اعلام واکسیناسیون بیشتر این گروه‌ها به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.