برگزاری مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با ۲۳ ذی‌القعده، روز زیارت مخصوص امام هشتم (ع) و به روایتی شهادت امام رضا (ع)، مراسم روز زیارتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ویژه برنامه روز زیارتی امام رضا (ع) در رواق بزرگ امام خمینی (ع) حرم مطهر رضوی گفت: موضوع زیارت امام رضا (ع) پس از زیارت سیدالشهدا (ع) بیش از همه مورد توصیه و تأکید رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین بوده است.

او افزود: روزی که امام رضا (ع) به شهادت رسیدند سرزمین خراسان کانون ارادتمندان اهل بیت (ع) بود به گونه‌ای که امام کاظم (ع) در نیشابور بزرگترین شهر خراسان نماینده و نائب خاص داشتند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: عده‌ای بر این باورند که توصیه و تأکید فراوان برای زیارت علی بن موسی الرضا (ع) به این سبب است که میان موطن امام هشتم (ع) تا مدفن آن حضرت در خراسان، فاصله زیادی است.


آیت الله علم الهدی بیان کرد: با این تفاسیر نمی‌توان گفت علت تأکید بر زیارت امام رضا (ع) مسئله دوری مزار و فاصله مدفن آن حضرت و غربت ایشان است؛ بلکه ائمه معصومین (ع) پیش بینی می‌کردند آینده اسلام در سرزمین ایران قوت می‌گیرد.

او تصریح کرد: آن بزرگواران می‌دانستند زمانی که حرمین شریفین در سلطه استکبار و کفر جهانی قرار می‌گیرد و دشمن در آن‌جا سعی در خاموش کردن نور اهل بیت (ع) و اسلام دارد، سرزمین خراسان محلی برای تشعشع نور اهل بیت (ع) به سراسر جهان خواهد شد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: به همین سبب در روایات تاکید شده است که مسلمانان و شیعیان از کشور‌های اسلامی به مشهد بیایند تا این مکان مقدس به پایگاهی برای تجمع و تمرکز مسلمانان و شیعیان در برابر استکبار جهانی تبدیل شود.

در ادامه این مراسم  امیر عارف به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت و شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار