نوستالژی به نام آموزش حضوری/ هیاهوی دانش‌آموزان مهر ١۴٠٠ به مدارس می‌رسد؟!

تداوم شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، باعث شده تا آموزش حضوری و نشستن پشت میز و نیمکت مدرسه به تدریج به یک نوستالژی تبدیل است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از یک سال و نیمی می‌شود که شیوع کرونا هیاهوی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس را ازبین برده و دانش‌آموزان به ناچار خانه نشین شده اند و ناگزیرند که از پشت لپ‌تاپ، تبلت و گوشی همراه با هزاران چالش عجیب و غریب از کندی اینترنت تا قطع و وصل کلاس و هزاران مشکل دیگر دوران تحصیل را سپری کنند.

آنطور که بار‌ها کارشناسان و حتی مسئولان حوزه تعلیم و تربیت اذعان داشتند، آموزش حضوری جایگزین هیچ روش دیگری نیست و بر اساس همین تئوری بود که چند بار البته به شکل محدود بازگشایی مدارس مطرح شد؛ هرچند که استقبال چندانی از آن حاصل نشد، اما چندان بی نتیجه هم نبود به ویژه برای دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته که به سختی با آموزش مجازی و زیرساخت آن ارتباط برقرار می‌کنند.

دومین سال تحصیلی کرونایی هم با تمام مصائب به پایان رسید و در شرایط کنونی زمزمه‌هایی جدید از وضعیت بازگشایی مدارس به گوش می‌رسد، دوراهی آموزش حضوری یا مجازی؟!

استرس و تردید دو روی سکه بازگشایی مدارس

دوراهی که نه فقط دانش آموزان بلکه والدین آن‌ها را هم دچار تردید کرده است. برخی نگران تضعیف سطح درسی فرزندانشان هستند و برخی دیگر همچنان از وحشت کرونا ترجیح می‌دهند فرزندشان با همه چالش‌های آموزش مجازی همین روش را ادامه دهد تا همه گیری این بیماری به کمترین حد ممکن برسد.

یکی از والدین دانش‌آموزان معتقد بود که واکسیناسیون در شرایط کنونی هم نمی‌تواند کمک کننده باشد چراکه فقط جلوی حاد شدن بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را می‌گیرد، اما جلوی ابتلا را نمی‌گیرد؛ پدر دیگری معتقد بود که نباید تا زمانی که کاملا بیماری از بین نرفته است بازگشایی‌ها انجام شود، هرچه شیوع بیماری کمتر می‌شود باید شیوه نامه‌ها را سخت گیرانه‌تر کنند تا به ریشه کنی بیماری برسیم و در مقابل زیرساخت‌های فضای مجازی توسعه یابد تا آموزش‌های مجازی با کمترین مشکل دنبال شود.

در مقابل برخی دیگر از خانواده ها، خانه نشینی دانش آموزان را عاملی برای تضعیف پایه تحصیلی و عقب ماندن از مباحثی می‌دانند که در سال‌های بعدی تحصیل آن‌ها ادامه دار خواهد بود، ضمن اینکه برخی از مادران هم معتقدند بود هیچ روشی جایگزین آموزش‌های مدرسه‌ای نخواهد بود، اما این موضوع شرط و شروطی دارد و اصلی‌ترین آن رعایت حداقل فاصله در کلاس درس با تعداد استاندارد دانش آموزان است.

گلایه دیگری که بعضا مادران از روند آموزش مجازی داشتند، جدا از مشکلات زیرساختی این نوع آموزش، کم توجهی و نبود مسئولیت‌پذیری دانش آموزان نسبت به انجام وظایف دانش آموزی شان است.

دانش آموزان سردرگم میان سلامتی و درس

در کنار بلاتکلیفی بزرگتر‌ها برای حضور در مدرسه دانش‌آموزان هم شرایط چندان بهتری ندارند، آن‌هایی که پایه‌های تحصیلی بالاتر هستند ترجیح می‌دهند کم و بیش با وجود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برخی کلاس‌های درس را حضوری بگذرانند و برخی هم حفظ سلامتی را بر آموزش ارجحیت می‌دهند.

یکی از دانش‌آموزان کلاس هفتمی‌ها که در مدرسه سمپاد تحصیل می‌کرد به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که به دلیل سنگین بودن مطالب درسی و حجم کار علی رغم نگرانی بابت ابتلا به کرونا ترجیح می‌دهد آموزش حضوری داشته باشد، در مقابل دانش آموزی کلاس نهمی معتقد بود که تا وقتی واکسیناسیون برای دانش آموزان انجام نشود، او و همسالانش در معرض خطر کرونا هستند و با بازگشایی حضوری مخالفت داشت.

نوآموزان کلاس اولی و دانش آموزان ابتدایی هم در دوراهی شوق سواد آموزی و بودن با دوستان و از طرفی ابتلا به کرونا بیش از سایر گروه‌های تحصیلی بلاتکلیف مانده اند، از یک سو خانواده‌ها به دلیل سن و سال این گروه نگران رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند و از طرفی دیگر آموزش‌ها در این دوره بدون حضور رو در رو با معلم دشوار‌تر از سایر پایه‌های تحصیلی است چراکه هنوز شیوه آموزش برای این دوره به صورت خودخوان برای دانش آموزان تفهیم نشده است.

 واکسیناسیون علاوه بر معلم‌ها به دانش آموزان هم می‌رسد؟

آنطور که بار‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است واکسیناسیون کادر آموزشی در مرداد به سرانجام می‌رسد، آقای وزیر آموزش و پرورش هم یکی از شروط بازگشایی را تحقق همین وعده ستاد اعلام کرده است، ضمن آنکه از تمهید مقدمات دیگری برای آغاز آموزش حضوری خبر داده و گفته است که وقتی بچه‌ها از مدارس دور می‌شوند آسیب‌های متفاوت از جمله آسیب اجتماعی و روانی آن‌ها را تهدید می‌کند و به بلوغ اجتماعی کامل نمی‌رسند، بنابراین باید پیش‌نیاز بازگشایی و آموزش حضوری را فراهم کنیم.

حاجی میرزایی اعلام کرده است که با آمادگی کامل تمهیدات اولیه برای واکسیناسیون معلمان از سوی آموزش و پرورش انجام شده است و چنانچه محدودیت‌هایی برای واکسیناسیون وجود داشته باشد، اولویت بندی برای معلمان انجام می‌شود.

در کنار این موضوع هفته پیش بود که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در اظهار نظرات خود تا حدی نگرانی اولیا و دانش آموزان آنها را  بابت واکسیناسیون برطرف کرد و گفت که اگر فاز بالینی واکسن پاستور جواب لازم را بدهد، از همین واکسن برای افراد زیر ١٨ ساله استفاده خواهد شد و این یعنی دانش آموزان هم واکسینه می‌شوند.

نوستالژی به نام آموزش حضوری/ هیاهوی دانش‌آموزان  مهر ١۴٠٠ به مدارس می‌رسد؟!

رعایت بهداشت؛ عادتی که از حاشیه به متن آمد

در مقایسه میان اهمیت بهداشت و درمان، بر خلاف توصیه‌ها همواره درمان شناخته شده‌تر در میان عموم جامعه بوده است، اما ایام کرونا این معادله را به هم زد و بهداشت این روز‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است و پیشگیری از طریق بهداشت قطعا مسیری برای جلوگیری از ورود به مجاری درمان است.

در موضوع بازگشایی مدارس هم در صورت آغاز آموزش حضوری، تمهیدات بهداشتی برای این فضاها در نظر گرفته شده است که از جمله این موارد به گفته محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش رعایت فاصله اجتماعی، زوج و فرد کردن کلاس‌ها و جلوگیری از تجمع زیاد در مدارس است.

علاوه بر این موارد، احمد مهری کارشناس بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش معتقد بود که تهویه منظم کلاس، شست و شوی مرتب دست‌ها و جلوگیری از تعویض ماسک‌ها با یکدیگر به ویژه در سنین پایین از محیط‌ترین نکات بهداشتی به شمار می‌رود که باید در مدارس برای دانس آموزان مورد توجه فرار گیرد و معلمان و کادر آموزشی هم بر این کار نظارت داشته باشند.

با وجود همه تمهیداتی که تحقق آن می‌تواند بازگشایی مدارس را به همراه داشته باشد، چالش اینجاست که آیا این زیرساخت‌ها در فاز اجرایی به اندازه استراتژی‌های روی کاغذ، برای وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش قابلیت اجرایی پیدا می‌کند یا خیر و آیا کشاکش تغییر احتمالی قریب به یقین وزیر به دنبال تغییر دولت چه تاثیری بر سرنوشت این تصمیم حساس و مهم می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
تجربه نشون داده اگه کلاسا مجازی باشه کنکور سخت تر میشه مثل کنکور ۹۹ یا ۱۴۰۰ . که دو حالت وجود داره یا اینکه سنجش با کنکوری ها و آموزش مجازی لج داره یا اینکه کیفیت درس خوندن تو محیط مجازی نسبت به حضوری کمتر شده و بنابراین سوالا سخت تر به نظر میاد. به هر حال از کلاس های مجازی کسی سودی نمی بره . چه خود دانش آموز ها که ۱۲ سال درس خوندنشون باز هم با کنکور سخت از دست میره چه نظام آموزشی کشور . اگر دغدغه فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان رو دارید باز هم بازگشایی مدارس به این امر کمک می کنه . بیشترین رشد اجتماعی دانش آموزان تو مدرسه بوده و هست . چند وقت دیگه نسلی رو در آینده می بینیم که نه از لحاظ شغلی و تحصیلی رشد داشته و نه از لحاظ رشد اجتماعی و فرزندانی نا کار آمد و منزوی خواهیم داشت . ان شاءالله حضوری بشود سال آینده.
Iran (Islamic Republic of)
هشدار به پدر مادر ها
۲۰:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
باسلام من یه نوجوان هستم به دلیل حرف های زشت 18+زدن هم سن سال هام ازشون دوری کردم ترسیدن به گناه بیفتم و دیگه دوست ندارم با هاشون بچرخم ۴ سال هست دور دوست و دوست بازی رو گذاشتم کنار حرفهای که به سنشون نمیخوره رو میزنن از والدین های عزیز میخام گوشی فرزندانشون رو چک کنن و روی برنامه هاشون قفل بزارن سابقه های مرورگر شون رو چک کنید سابقه هاشو نو پاک میکنن گوشی به دستشون ندید و نزارید با هر کسی دوست بشن من فقط ۱۵ سالمه خودمو نجات دادم از دستشون از والدین های عزیز میخام مواظب بچه هاشون باشن من فقط 15سالمه میدونم باورش سخته این حرف ها رو گفتم فکر می‌میکند خودم جر اونا هستم نه اینطوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
کرونا فقط تو مدرسه هست لطفاً تو حضوری بودن مدرسه ها مخالفت نکنید ما میفهمیم انقد چشمامون دچار مشکل شده هیچی از درس تو این دوسال یاد نگرفتیم لطف کنید حضوری شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
مردم شما رو به خدا قسم میدم کمی هم به فکر ما دانش آموزان سطوح بالا تر باشید، اتم به اتم وجودمون پر از خستگیه، شما تا تجربه نکنید متوجه نمیشید که مجازی درس خوندن چقدر سخته، آنقدر نسبت به مدرسه گارد نگیرید، ازتون خواهش میکنم با آینده‌ی ما بازی نکنید، یک سال و نیمه و یک چشممون اشکه و چشم دیگه خون! اگر واقعا بی اعتماد هستید بچه هاتون رو مدرسه نفرستید ولی کاری به بازگشایی نداشته باشید بزارید حداقل ما ها حضوری بخونیم، و خواهش میکنم از نیمه حضوری هم صحبت نکنید چون ما پارسال که اوایل میرفتیم مدرسه معلم می‌نشست و چیزی نمی‌گفت و می‌گفت که همه چیز توی فضای مجازی هست چرا باید الانم درس بدم! و توجهی نمی‌کرد که ما جونمون رو کف دست گرفتیم و اومدیم تا آموزش ببینیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
این وزیره دار دست و پاهای آخرشو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بد دهنی و بد اخلاقی و بی فرهنگی تو مدارس زیاد شده
آموزش و پرورش بعد از کرونا باید یه فکری به حال تربیت بچه ها کنه
هر روز که میرن مدرسه چند تا حرف زشت یاد میگیرن.
این بچه ها آیندشون چی میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
لاریسا
۰۳:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
واقعا متأسفم برای دولتی که با این وضعیت که الان ۱ ویروسه دیگه ام اومده میگن باز شدن مدارس هیچ ربطی به افزایش کرونا نداره
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۰۳:۰۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
به نظرم حضوری خیلی بهتره چون همه جا کرونا هست « توی خیابان ،کوچه، بازار ،مراکز خرید و.... و این فقط مدرسه ها نیست که محل شیوع ویروس باشه تازه حداقل بچه ها با ماسک و فاصله به مدرسه میرن که احتمال شیوع خیلی کمتر از بقیه جاهاست و بچه ها یه چیزی یاد میگیرن و برای آینده خودشون خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بعضیا فقط میخوان بچه ها رو از سرشون وا کنن.بابا هزاران کودک و جووان و پیر فوت کردن دیکه نیستن خانواده هاشون ارزوی یبار دیدنشون رو دارن .مسولین پای هیچ قول قراری نمیمونن پس ریسک نکنین
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۰۰:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
خیییلییییی بد بود امسال...امیدوارم سنگ هم از آسمون بباره مدارس باز شه....بخدااا پدرم درومد.. امسال یه مدت هم افسردگی گرفته بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
من هم همین طور به شکل شدید افسردگی گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 1838363h
۲۰:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
به من مربوط نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
راستش فکر میکردم فقط من افسرده شدم بخاطر روند نزولی تحصیلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فقط مجازی مدرسه نمیفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
نه مدرسه نه واکسن فقط مجازی
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۲۱:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
لعنت بر کرونا زندگی منو نابود کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پارسال این همه گفتین : حضوری
هیچکسی نرفت مدرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اتفاقاً آموزش مجازی خیلی خوبه.
۱- از لحاظ هزینه در این ایام کرونایی که همه مریض دارن و شرایط اقتصادی بد است، خیلی خوبه که آموزش مجازی شده و به نفع اقتصاد خانواده هست.
۲- از لحاظ درس خوندن هم، دانش آموزان و دانشجویان در کنار خانواده هستند و لااقل پدر و مادر می فهمند که بچه چی داره میخونه.
۳- استاد، تمام وقتِ کلاس رو صرف یاد دادن میکنه و از گفتن حرف های بیخود که در کلاس های حضوری گفته میشه، دوری میکنه. چون میدونه خانواده ها هم ممکنه تدریس استاد رو گوش کنن. ضمن اینکه استاد میدونه تدریسش هم ضبط میشه.
۴-چون کلاس ها ضبط میشه، امکان بازبینی مجدد جهت تکرار فرایند یادگیری برای دانشجویان خیلی خوبه.
۵-در آموزش مجازی، یادگیری دانشجویان خیلی بهتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
علی رییسی
۲۰:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
مدارس باید حضوری بشه، من یه دانش آموزم
دارم دیوونه میشم
خواهشاً مدارس رو حضوری کنید !!
امسال هم باید انتخاب رشته کنم و امسال برام خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
کاملا موافقم، کسی ما رو درک نمیکنه، چون نمیفهمن که چقدرررررر مجازی درس خوندن طاقت فرساست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
وقتی که به هفتاد درصد جامعه واکسن زدید اون موقع بیاین تفکرات تون رو تراوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بچه های ما عروسک خیمه شب بازی نیستن که بزاریم فدای بی تدبیری های مسئولین بشن هر کی جون بچش براش مهمه بچش مدرسه نمیفرسته !
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با وجود مشکلاتی که برای تدریس مجازی وجود دارد همچنان اگر کلاس ها مجازی باشه بهتره بچه هامونو از سر راه که نیاوردیم سلامتی بچه ها از هرچیزی مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آره دیگه بچمون میفرستیم مدرسه فوق فوقش کرونا میگیره میمیره از بس که تعداد دانش آموزا تو کلاس کمه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
والدینی که میگن بچمون غیر حضوری درسش نمیخونه مطمئن باشید حضوری هم باشه درس نمیخونه کسی که درسخون باشه چه حضوری چه غیر حضوری درسش میخونه خواهش میکنم با این بهانه ها جون بچتون رو به خطر نندازید که از دست دادن فرزند بد دردیه کسایی که بچشون از دست دادن میفهمن چی میگم
Iran (Islamic Republic of)
احمد رمضانی
۱۷:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام و خداقوت - طبق بخشنامه به عنوان دبیر کارگروه کمیته استقبال پروژه مهر 1400 در یکی از مناطق استان گیلان برای آماده سازی روحی و روانی دانش آموزان اولیا و جامعه، زمینه ی حضور فیزیکی دانش آموزان را به کمک مدیران مدارس، شورای مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان فراهم می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۶:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ببینید آقا باید دیگه حضوری رفتن رو بگذارید کنار و شرایط آنلاین بودن را بهتر کنید شما که فاز قدرت میگیرید باید یک فکری کنید. با جون بچه ها بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام
کرونا فعلا هست ودولت هم تغییر میکنه ودولت جدید تصمیم میگیره
فعلا هرچی توفضای مجازی پخش میشه فقط شایعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با این مدیریت در کنترل کرونا من به شخصه اگه بچه ام میخواد دانشمند بشه یک سال دور تر مگه از جونش سیر شدم که بفرستمش مدرسه در حالی که کرونا شدت گرفته
Iran (Islamic Republic of)
شهید بی نشان
۱۴:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام واقعا مشکلات آموزش وپرورش بسیار زیر ساختی وپایه ای است مثل بقیه مشکلات جامعه رفتن یا نرفتن بچه ها زیاد فرقی نمی کنه باید محتوا روشها و ...تغییر کنه امام خمینی فرموده بودند که اصلاحات باید از اول از دوره ابتدایی وحتی زودتر باشد متاسفانه مسولان ما همیشه دنده برعکس حرکت می کنند به جای اینکه هر پایه و اساس درست کنند وقتی مشکلات به اوج خودش می رسد تازه فکر می افتند اون هم از آخر وبا یه مسکن موضعی نه درمان اساسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
به نظر من مدرسه امن ترین جا برای دانش آموزان هست . اگر به کوچه ها ، خیابان ها ، باشگاه ها و پارک ها خوب نگاه کنیم بچه ها درکنار هم بدون رعایت موارد بهداشتی بازی می کنند.
نمی دانم چرا مسئولین و خانواده ها با مدرسه مشکل دارند ، مگر در مدرسه کرونا پخش می کنند !!!
اگر به مضراتی که در این مدت دانش آموزان در خانه مانده اند، توجه کنیم ، (اعتیاد به فضای مجازی ، افت تحصیلی ، مشکلات اجتماعی ، مشکلات جسمانی و ... )خواهیم فهمید که بهتر است دانش آموزان در مدرسه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
گل گفتی عزیز دلم لطفا حضوری بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
البته همه اینطوری نیستن که بچه ها رو بفرستن بیرون من شخصا تا امروز پارک یا مهمونی نبردمشون اونوقت تقصیر ما چیه که با اینهمه مراقبت مجبور باشیم بفرستیم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
کاملا درست میفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
هم حضوری باشه هم مجازی هرکس هر کدوم خواست استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
باید کلاسها رو زوج وفرد کنن یا یک فکر اساسی بکنن قبل کرونا کلاس پسر من ۳۸ نفر بود ،یعنی رسما تو حلق هم بودن حتما حتما اول باید کلاسها خلوت بشه بعد مدرسه باز بشه،ولی در کل حضوری اگه درست واصولی باشه همه چیزش قابل مقایسه با مجازی نیست و نخواهد بود الکی فقط روزشون شب میشه تو مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ظاهراً بعضی والدین، حضور بچه ها رو توی خونه موجب مزاحمت خودشون می دونند. اما واقعیت اینه، درست نیست سلامتی این همه بچه رو به خطر بندازید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بعضی والدین که میان هی میگن آموزش مجازی بده و وضع سواد بچه ها خراب شده و اینا...، چرا راستش رو نمیگن که از دست بچه ها کلافه شده اند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
همه خوب می دونیم که قبلاً حضوری هم وضع آموزش همین بود که الان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تا زمانی که همه دانش اموزان واکسن نزنن مدارس باز کردن ریسک زیادی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ᕙ( ‾ ෴ ‾ )ᕗ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۰۶:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
(-_-)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با سلام
چرا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بدون مجوز و آزمون داره برخی از کادر درمان خودش رو چراغ خاموش رسمی می کنه؟ خواهشا پیگیری کنید. واقعا عدالت کجاست؟مگر قرار بر آزمون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام، کلاس های حضوری نسبت به مجازی بهتره، اما تو این وضعیت که سلامتی هیچکس چه کوچک و چه بزرگ مشخص نیست، بهتره مجازی باشه.
اون خانواده هایی هم که میگن با مجازی بچه ها چیزی یاد نمی گیرند، بهتره پدر یا مادر هر وقت که بچه هاشون هر جلسه ای از درسشون رو که تموم کردند، یک امتحان شفاهی یا کتبی از بچه ها بگیرند تا اون ها درس رو یاد بگیرند.
اگر هر خانواده ای به غیر مدرسه، خودش در زمان غیرکاریشون به بچه ها درس یاد بدند از مدرسه رفتن هم خیلی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آفرین، من دقیقا برای هر دوتا دخترم همین کار رو میکنم. سخته، ولی اگه یه کم بین پدر و مادر همکاری باشه حتما انجام میشه و بچه ها هم خیلی خوب درساشونو یاد میگیرن. من آخر هر هفته کل درس یاد گرفته در اون هفته رو نمونه سوال با بچه هام کار میکردم. ماشالله اینترنت پر از نمونه سوالات مختلف در مقاطع مختلفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با توجه به مضرات وآثار سوی آموزش مجازی در دانش آموزان ومعلم ها،بهتر که آموزش بصورت حضوری وبارعایت زمانبدی وشرایط خاص انجام شود.جالب اینکه همه چیز طبق روال قبل چه در پارکها ،مهمانی ها ،دورهمی ها و.....ادامه داره وفقط مدرسه رفتن زیر سوال میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با سلام
لطفا سخن ما را به مسئولین مربوطه برسانید.
من خودم معلم هستم و ضررهای جسمانی که از فضای مجازی دیدم,بدتر از بلائی است که ممکن بود با کرونا درگیر بشم. ضررهای متعددی که به دانش آموزان از لحاظ جسمی, روحی و روانی و اخلاقی و علمی رسیده, به مراتب بدتر است
در هیچ کجای دنیا مدارس به صورت پیوسته تعطیل نشد و اکثر آموزش به صورت حضوری انجام شد.
مدارس تعطیل شد اما مهمانی ها , مسافرت ها, جشن ها و .... همچنان ادامه داشت و همین باعث شد که بسیاری از دانش آموزان نه تنها در کلاس های مجازی شرکت نکنند بلکه کتاب درسی خود را هم مطالعه نکنند. و اتفاق بدتر اینکه سود جویانی از قشرهای مختلف, هزینه هایی را از آنان دریافت کنند و امتحانات را با نمره های عالی بدن و تا آنجا که به مدیران در حوزه های امتحانات نهایی, دستور داده بشه سخت نگیرید و در حوزه های تصحیح اوراق نهایی گفته بشه در تصحیح سخت نگیرید و اتفاق بدتر اینکه در آزمون کنکور, عده ای هزینه هایی را دریافت کنند و با دستگاه های هوشمند به داوطلبانی کمک کنند.
به عنوان یک معلم خواهش می کنم , امسال مدارس باز بشه
وضعیت علمی و اخلاقی بچه های ما و کشور با ادامه آموزش مجازی در خطر است, که عواقب سوء آن را در سال های آینده مشاهده خواهیم کرد.
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سالهای قبل هم که حضوری بود، کاملاً دیدیم که وضعیت دانش آموزها چجوری بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اووووووووه بشین بینم شما فقط میخوای معلما واکسن بزنن بیان مدرسه از بس تو خونه خوابیدین و خوردین حقوق الکی گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خانم معلم عزیز حالا تو گوش بده اولا نمیگم از کسانی که عزیزانشونو از دست دادن بپرس از کَای که یک هفته تو بیمارستان افتادن وکلی پول هزینه کردن بپرس اموزش حضوری بهتره یانه دوما در تمامی کشورهای که گیگی اموزش حضوری بوده برسی کن چند درصد مردم واکسن زدن ما چودرصد.واکسن زدیم با جون مردم بازی وکنید
Iran (Islamic Republic of)
م س
۱۶:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
شما اگر واکسن نمیزدی هم این حرف ها را میگفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آفرین واقعا تو همه جا کرونا ک هم نداره ولی درست تو مدرسه تا آ هم هست یعنی چه انتخابات اینا توش کرونا نیست والا این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
معلم از خود راضی شما حتما فرزند محصل ندارید میفرماییدحضوری کلا جون بچه‌ها مون وازسر راه پیدا نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
دنیا واکسن زده نه مثل ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
قربانی بعدی فرزندان مردم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م ص
۱۶:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب
متاسفم برای لحن صحبت بی ادبانه شما
اگر ایشون میگفت همون مجازی باشه باز شما با همین لحن بی ادبانه جواب میدادی
فرقی نمی‌کرد
براتون مهم اینه که با عقده صحبت کنی کاری نداری به حق هست یا ناحق

28 سال با دانش آموزان سوختیم و ساختیم
اگر عصبانی هم شدیم تحمل کردیم و الان هم تحمل میکنیم
امیدوارم روزی برسه که منزلت افراد را درک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تو که پاسخ دادی اون حرف بدی نزده بی ادبی از کلام شما میباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تو انقدر عصبی مزاجی پاسخ قبلی رو اینجا دادی خدا به داد شاگردات برسه و بچه هات
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تصمیمات باید به مدارس و اولیای آن مدرسه واگذار بشه تا توافق کنند و راهکار بیابند!! شرایط هر شهر، مدرسه و... متفاوت!! به این میگن سیستم غیر متمرکز و تفویض اختیار مدیریت!! کسی که در تهران نشسته نمی تونه برای همه تصمیم بگیره باید غیر متمرکز عمل کرد تا ذینفعان راضی باشند حالا مجازی یا حضوری
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تصمیمات باید به مدارس و اولیای آن مدرسه واگذار بشه تا توافق کنند و راهکار بیابند!! شرایط هر شهر، مدرسه و... متفاوت!! به این میگن سیستم غیر متمرکز و تفویض اختیار مدیریت!! کسی که در تهران نشسته نمی تونه برای همه تصمیم بگیره باید غیر متمرکز عمل کرد تا ذینفعان راضی باشند حالا مجازی یا حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
از ما که گذشت امسال سال دوازدهم بودم
خودمم پارسال همین موقع همین عقیده مجازی بودن رو داشتم اما یه سال سخت رو سپری کردم
به کنکور که اصلا نرسیدم سوابق تحصیلی خودم رو که خراب کردم
منی که معدلم کمتر از 19.50نبود امسال شد 17.79
انگیزه برای یه سال دیگه کنکور خوندن هم ندارم
با کی رقابت کنم؟با کدوم رفیقی؟
کاشکی مدارس رو حضوری کنید
کسی که واقعا بخاد درس بخونه و یاد بگیره با مسئولیت خودش و صد البته مراقبت های اموزش و پرورش و وزرات بهداشت بیاد
و اونیکه بهانه داره و فقط میخاد یه سال رو الکی بگذرونه و این دوازده سال رو تموم کنه یه سال مرخصی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سال دوازدهم کلا سخته
حضوری و غیر حضوری فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اره واقعا منم امسال پشیمونم که چرا مجازی بود
کاشکی حضوری بود
هیچی یاد نگرفتم
معدلم هم خراب شد
امیدی به کنکور هم ندارم چون رقیبی ندارم که باهاش رقابت کنم
اخه همه کشیدن کنار
کاشکی حضوری میشد):
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 1838363h
۱۱:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
هیاهوی جنازه دانش آموزان بی گناه در اول مهر۱۴۰۰ به مدارس می‌رسد واکسن کو !!!!!! اول بچه های خودتان را بفرستید تا چند ماه دیگه قول دادید بهشون آیفون۱۳ بخرید رو بفرستید اگه نمره خوب آوردن بخرید واسشون اگه قبول شدن واسشون لپ تاب مایکروسافت بخرید با اپل ایرابادز اگه به حرفتون روگوش کردن مانیتور گیمینگ سامسونگ رو بخرید بعدش اگه گواهینامه شون رو گرفتن واسشون BMWi8بخرید چرا واشه جون بچه هاد خط و نشون می‌کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
شما فعلن پیگیر شین برقا قطع نشه موقع مدرسه ما خانواده ها یه فکری می کنیم والله به خدا مردیم از گرم با دمای ‌۴۰درجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
am_der
۱۱:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
امیدوارم مسئولین همونقدر که به فکر سلامتی جسمی دانش اموزان هستند به فکر سلامت روانی اونها هم باشن که توی کرونا به شدت اسیب دیده.
به نظر من تهدید اسیب های اجتماعی در دوران کرونا کمتر از خطر کرونا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دقیقا عزیز دلم
مدارس به ولله امسال حضوری نباشه من خودم دانش آموزم میرم خودم رو می کشم به ولله خسته شدیم با این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با یکسال باز نشدن مدرسه چیزی عوض نمیشه اما اگه یه کودک از طریق این مدرسه کرونا بگیره و بمیره چه کسی جوابگو هست ؟؟؟من نه بچه دارم نه مدرسه میرم نه تو خانوادهم کسی مدرسه میره اما نگرانم نگران برای بچه ها که بعدش اتفاقی بیوفته قابل جبران نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
18 تا بچه تو یه کلاس
یکی کرونا داشته باشه همه رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بد دهنی و بد اخلاقی و بی فرهنگی تو مدارس زیاد شده
آموزش و پرورش بعد از کرونا باید یه فکری به حال تربیت بچه ها کنه
هر روز که میرن مدرسه چند تا حرف زشت یاد میگیرن.
این بچه ها آیندشون چی میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
من حاضرم ترک تحصیل بکنم اما حضوری مدرسه نروم ( دانش آموز قمی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بنده هم حاضرم ترک تحصیل بکنم و سر کوچمون هندوانه بفروشم ولی دیگه این بازی مسخره ( آموزش مجازی) رو تحمل نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آموزش غیرحضوری بصرفه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
معلومه هیچی از آموزش نمیدونی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
الآن مدرسه و دانشگاه تعطیله اینهمه برق میره، اگه امسال اردیبهشت و خرداد، مدرسه و دانشگاه باز بود، عملاً دیگه نه آب داشتیم نه برق!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ما باید به روش های نوین روی بیاریم و از نظر منم آموزش مجازی بهتر هست من خودم امسال درس ها رو بهتر یادگرفتم چون ضبط میکردم و اگر مشکلی داشتم برمیگشتم دوباره می‌دیدم و بهتر هم یادمیگرفتم ما باید کاری کنیم که آموزش به بهترین شکل باشه و زالوها از کنار بروند و کنکور هم برداشته بشه اینجوری اونی که سهمیه داره قبول نمیشه و اونی که لیاقت داره قبول میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پارسال هم میگفتن حضوری
کسی نرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
یه گزارش از اوضاع نابه سامان شهریه مدارس دولتی تهیه کنید که اینقدر بی شرمانه طلب پول میکنم برا مدرسه ای دانش آموز داخلش نمیره و یه مسئول از اداره گزاشتن که اگه شهریه را کامل پرداخت نکنید اصلا ثبت نام نمی‌کنیم .این یعنی تحصیل رایگان در مملکت به اصطلاح اسلامی .من در شهرستان مبارکه اصفهان هستم اداره آموزش و پرورش اینجا حتی شماره خودشو به 118نداده وتو سایت هم یه شماره موبایل از یه فردی اهل طبس گزاشتن این ریس را باید دار زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اگه یه ساعت بچه مدرسه باشه با حداقل دانش آموزان یک کلاس یعنی ۶نفر شاید بشه کنترل کرد ،که تو این یک ساعت نیاز به خوردن یا چیزی نباشه وتماس فیزیکی بچه ها هم کمتر هست به خاطر تعداد،امیدوارم یه فکری کرده باشن برای این مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تا دانش آموزان واکسینه نشن فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
زمانی میاد همه واکسن می زنند جز ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ولی در عوض کلی واکسن ایرانی کرنا رونمایی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
مگه اپیکیشین اندرویده که هی رو نمایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
واکسن زدن معلم مگه کافیه هرمعلم حداقل با30 دانش آموز کارمیکنه یعنی 30 خانواده اگه دانش آموزان واکسن دریافت نکنن کی تضمین میکنه مشکلی پیش نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران دوست
۰۹:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آموزش و پرورش هلند اعلام کرده که طی بررسی های انجام شده، مضرات در خانه ماندن بچه ها و از درس و فضای فعالیت دورماندن بسیار بیش از به مدرسه آمدن و احتمال گرفتن کروناست.
مثال هم زده که برخی درس را کلا رها کرده اند یا چند مورد خودکشی گزارش شده...
در نهایت با این تصمیم مدارس را باز کرده اند.

دیروز با دختر خانم دوستم که کلاس ششم است صحبت می کردم و می گفت: همه به مدرسه می روند و نه بچه ها و نه معلم ها هیچکدام ماسک نمی زنند! هیچ فاصله اجتماعی همه رعایت نمیشه...

فقط مدرسه گفته اگر احساس کردید کرونا گرفتید مدرسه نیایید. تا ۵ روز! اگر آزمایش دادید و مثبت بود. اگر منفی بود و فقط سرماخوردگی بود که نیاز نیست این پنج روز احتمالی رو هم بمونید و بلند شید بیاید مدرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خانم یا آقای عزیز شما اطمینان داشته باش که در اونجا ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شدند که همگی بدون ماسک هستند. نه ایران که توی واکسن ۷۰ ساله به بالاش مونده و روزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تا کشته داره. تعجب میکنم واقعا از مقایسه ای که انجام میدید!!!!~
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۶:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این خبر تا حدودی درست است ولی بهتر است بیشتر مطالعه داشته باشید چون که فعلا کشور های پیشرفته باز درگیر کرونا شدند اینبار قوی تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اگر هم برای دانش آموزان واکسن نباشه، تا همه ی افراد بالای ۱۸ سال واکسینه نشن حضوری کردن مدارس کار بسیار خطرناکیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سود سهام عدالت ۵۰ درصد قبل از عید حدود ۹۰ هزار تومن واریز شد، الآن ۷۱ هزار تومن واریز شد. واقعاً چجوری حساب کردن که ۵۰ درصدِ اول ۹۰ هزاره و ۵۰ درصدِ دوم ۷۱ هزار؟؟؟ بقیه پول من کو؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
۴۰ درصد واریز شده
Germany
محمد
۱۲:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پنجاه درصد نیست چهل درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
همین الان یه سرکشی به شهر های مهمان پذیر، پارک ها،پاساژها،اموزشگاههای خصوصی ،باشگاههای ورزشی،جشن ها و دورهمی های خصوصی و... کنید و یه آماری از حضور دانش آموزان در جاهایی که ذکر شد بگیرید اونوقت حساب کار دستتون میاد ،بنظرم این مدرسه گریزی به بهانه کرونا نیاز به بررسی جامعه شناختی و روان شناختی داره!! بنظرم بعد از گذشت دو سال از این وضع فاجعه آمیز وقتشه یه فکر اساسی برا آموزش و پرورش کنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
مدارس باید مجازی باشه.بعضی خانواده ها ظاهرا مریض شدن فرزندشان براشون مهم نیست و فقط میگن بره مدرسه که چند ساعت راحت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
سردار دلها
۱۰:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فقط راحت بودن خانواده ها نیستش،دیگه اعصابی برای خونواده ها نمونده که بخوان امسال هم مجازی باشه،چون واقعا بچه ها از درس چیزی نمیفهمن و فقط بخاطر اینکه یه تکلیفی رو برای معلم بفرستن مجبوری انجام میدن.امتحانات رو هم که از رو کتاب نگاه میکنن.
پس با هر شرایطی هم که شده با تراکم کمتر به مدرسه برن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
صبر کن چند سال دیگه نتیجه آموزش مجازیو که دیدی از این اظهار نظرت شرمنده میشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آقا بچه بمیره رو دستت به نظرت بهتره؟؟؟!!! وضعیت مدارس ما جوری نیست که بخواییم به حضوری فکر کنیم. دختر من کلاس دومه با ۳۸ دانش آموز داخل یک کلاس. دختر دیگه من هم پیش دبستانیه با ۳۰ دانش آموز توی یک کلاس. این وضع رو میشه بنظرتون کنترل کرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آموزش مجازی بهتره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
جناب ۱۰:۵۵ چرا لقمه رو دور سر می‌چرخونی؟؟
خیلی ساده بگو والدین نیاز به تنهایی دارند و حضور بچه‌ها موجب مزاحمت میشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
باور کنید اگر تنها یک مکان باشه که در اون شیوه نامه های بهداشتی رعایت میشه، اونجا مدرسه هست، چون هم معلمین مراقب هستند و دانش آموزان توان سر پیچی کردن رد ندارن و هم خود دانش آموزان هواسشون رو میدن
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۰:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
والا کرونا که تموم شده دلتون خوش نکنید مدرسه ها بزودی باز میشه
آخرین اخبار