پرداخت نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان وام اشتغال بنیاد برکت در اردستان

فرماندار اردستان گفت: ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال طی سه سال از سوی بنیاد برکت‌ به ۴۹۱ نفر در شهرستان اردستان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان گفت: سهمیه تسهیلات در نظر گرفته شده برای امسال در اردستان ۳۵۰ فقره است که از سوی بنیاد برکت پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: اداره بهزیستی و کمیته امداد نیز در راستای اشتغال مقدار قابل توجهی تسهیلات به بهبود یافتگان و مددجویان پرداخت کرده‌اند و اکنون برخی‌ها تمایل دارند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال، مبلغ دریافتی را صرف امور دیگر کنند در حالیکه هدف از پرداخت تسهیلات، ایجاد اشتغال و نه رفع مشکل مالی افراد است، از این رو پرداخت‌ها باید هدفمند و کارشناسی شده باشد تا به اشتغال منجر شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان با همکاری بنیاد برکت می‌تواند بخشی از تسهیلات را دریافت و در اختیار هنرمندان قرار دهد تا در حوزه صنایع دستی ایجاد اشتغال شود.

تاملی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان خواست که در ۲ ماه آینده سهمیه کارورزی، تسهیلات کرونا و تشویق کارفرمایان را با همکاری دیگر دستگاه‌ها تعیین تکلیف و هر بخش و بنگاه واجد شرایط را شناسایی و در این فرآیند وارد کند.

او تصریح کرد: نباید روی تعداد تسهیلات پرداخت شده مانور داده شود، بلکه مهم تعداد شغل ایجاد شده است و در این راستا باید کمیته اشتغال روستایی با محوریت معاون برنامه‌ریزی فرماندار و بخشداران شهرستان تا نیمه هفته آینده تشکیل، روستا‌های هدف مشخص، در هر بخش یک نفر به عنوان رابط تعیین و کار اجرایی شود.

فرماندار اردستان گفت: در دنیا سرمایه بیشتر دست یک بخش است، چرا که این افراد دانش و توان ایجاد سرمایه را دارند و راهکار اقتصادی را خوب می‌دانند و از آن بهره می‌برند.

او افزود: برای موفقیت در فعالیت اقتصادی باید یک مجموعه از تخصص‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند و مهارت کار آفرینی داشت تا بتوان در این زمینه موفق شد.

به گفته تاملی، عمده افراد متقاضی حمایت برای فعالیت اقتصادی، روش کسب و کار را نمی‌دانند و موفق نیستند و اغلب افراد موفق در حوزه اقتصاد نیازی به مراجعه به اداره‌ها و مسئولان ندارند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری نباید هیچگاه نگاه حمایتی داشت و باید تسهیلات اشتغال به کسانی پرداخت شود که توانایی کار را داشته و از تخصص لازم برای ایجاد اشتغال بر خوردار باشند.

پنج هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار اردستانی شامل یک‌هزار و ۶۶۸ خانوار تحت پوشش حمایت مستمر و ۶۳۹ خانوار به عنوان تبصره ۱۴ (ویژه افرادی که به دلیل وضعیت موجود اقتصادی کشور نیاز به حمایت دولت دارند) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

همچنین بیش از یک هزار نفر توانخواه در این شهرستان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار