در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بومی سازی نانوماسک‌ها برای محافظت از صنعتگران و کادر درمان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ماسک‌های نانویی برای صنعت‌های مختلف به منظور حفاظت از صنعتگران و کادر درمان تولید و بومی‌سازی شده است.

تقوی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان با استفاده از فناوری نانو الیاف دو محصول تولید کرده که یکی درحوزه صنعت و محیط زیست و دیگری در حوزه سلامت کارایی دارد.  

او ادامه داد: محصول اول غبارگیر‌های صنعتی با فناوری نانو الیاف  است که در صنایع بزرگ و کوچک کشور از قبیل صنایع فولاد، مس، آلومینیم، سرب و روی، سیمان، گچ، آرد و ماکارونی، روغن‌های خوراکی، رنگ و رزین کار برد دارد و دیگری نانو ماسک‌های تنفسی هستند که نوع صنعتی و عمومی آن در حال تولید است.

این مدیرعامل با اشاره به اینکه مزیت نانو فیلتر‌ها افزایش طول عمر و مقرون به صرفه بودن برای صنایع است، تصریح کرد:  برای فیلتر‌های صنعتی، کارخانجاتی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند از محصول ما استقبال کردند.

تقوی بیان کرد: از فیلتر‌های صنعتی در اغلب  صنایع کشور و صنایعی که در پروسه تولید خود غبار و آلایندگی تولید می‌کنند استفاده می‌شود و نانو ماسک‌ها در مراکز درمانی و نیز صنایعی که در محیط خود ذرات میکرونی دارند کارایی دارد. کشور‌های آمریکا، آلمان، ژاپن و جمهوری چک به این فناوری دست یافتند.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه ایران در رتبه ۴ فناوری نانو قراردارد، اظهار کرد:  ماسک‌هایی که در این شرکت دانش بنیان با فناوری نانو و با تایید ستاد توسعه فناوری تولید می‌شود دارای تاییدیه  ستاد نانو هستند و در سطح بسیار بالایی از راندمان کار می‌کنند.

او ادامه داد: تولید نانو ماسک که از سال ۱۳۹۶ کلید خورده و بعد‌ها در زمان شیوع کرونا بسیار مورد استقبال مراکز درمانی و مراکز کرونایی قرار گرفت. از نانو ماسک‌ها هم در صنایع و هم مراکز درمانی کشور استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به تولیدات این ماسک‌ها اظهار کرد: محصولات ما در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰ متر در حال تولید است و با اخذ پروانه بهره برداری تولید از سازمان صمت بیش از ۳۰۰ هزار عدد نانو فیلتر و بیش از یک میلیون نانو ماسک ظرفیت تولید سالیانه این شرکت دانش بنیان بوده که به بومی سازی کامل رسیده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار