در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

موفقیت شرکت‌های دانش بنیان در ساخت داروی کرونا

رئیس پارک علم و فناوری پردیس گفت: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری پردیس موفق به تولید داروی موثر برای درمان کرونا شدند.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری پردیس به عنوان قطب حوزه بیوتکنولوژی و فناوری‌های زیستی شناخته شده است که ده‌ها شرکت پیشرفته در حوزه فناوری‌های زیستی در این پارک مشغول به فعالیت هستند. در دوران شیوع ویروس کرونا، بیش از ۲۶ شرکت دانش بنیان عضو این پارک محصولاتی را در خصوص کنترل ویروس کرونا به بازار ارائه کردند.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس بیان کرد: در دوران شیوع کرونا ۵ شرکت حاضر در این پارک در حوزه تولید دارو، ۲ شرکت در حوزه تولید واکسن، ۸ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی و چندین شرکت در حوزه تولید محصولات ضدعفونی کنند و ماسک فعالیت داشته اند.

صفاری نیا گفت: در دوران شیوع کرونا در جهان انواع تجهیزات پزشکی مانند تجهیزات اتاق عمل، icu و ccu از جمله محصولاتی هستند که توسط شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری پردیس به دیگر کشور‌ها صادر شده‌اند.

او افزود: از جمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری پردیس ایجاد یک نمایشگاه دائمی از محصولات پزشکی است که توسط رئیس سازمان غذا و دارو و با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در مجموعه پارک فناوری پردیس راه اندازی شده است.

صفاری نیا در خصوص این نمایشگاه دائمی تصریح کرد: تمام محصولات این نمایشگاه، شامل تجهیزات پزشکی، icu و ccu و تجهیزات به کار رفته در اتاق عمل است که بازدید از آن برای عموم مردم امکان پذیر خواهد بود.

او گفت: همانطور که گفته شد شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه‌های مختلفی از جمله دارو سازی مشغول به فعالیت هستند و در حوزه دارو سازی بسیار موفق عمل کرده اند. به عنوان مثال یکی از شرکت‌های ما موفق به کسب تائیدیه‌های لازم برای تولید و پخش انبوه داروی درمان کرونا در کشور شده است و یا توزیع داروی سالیراویرا با کسب تائیدیه‌های لازم از سازمان غذا و دارو هفته گذشته در سیستم داروخانه کشور شروع شده است.

او یادآوری کرد: هدف پارک فناوری پردیس از ایجاد نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی، معرفی شرکت‌ها به سازمان‌های مسئول و تامین مالی شرکت‌ها بوده است که تا به امروز ۱۵ شرکت از سیستم بانکی و صندوق‌های نوآوری نیاز‌های مالی شان را برطرف کرده اند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار