سومین کودک مازندرانی شنوایی خود را به دست آورد

کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۳ ساله بهنمیری در بابل با موفقیت انجام شد و این کودک ناشنوا،شنوایی خود را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن منادی مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای کودک ۳ ساله بهنمیری که در تاریخ ۵ خرداد امسال تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته بود، با موفقیت به سر انجام رسید  و این کودک ناشنوا شنوایی خود را به دست آورد.

او با اشاره به اینکه این کودک ۳ ساله سومین کودک مازندرانی است که در یک ماه گذشته شنوایی خود را به دست آورد، افزود: با راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان روحانی بابل این افتخار را داریم که از نقاط مختلف استان و استان‌های مجاور پذیرای بیمارانی که نیاز به این عمل دارند، باشیم.

مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: حدود ۱۰ بیمار هم اکنون در لیست انتظار داریم که تعدادی از بیماران از استان گلستان هستند.

منادی افزود: نکته‌ مهم این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم بر روی کودکان و هم بر روی بزرگسالان انجام می‌شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه شانس موفقیت عمل کاشت حلزون شنوایی در کودکان زیر ۲ سال بسیار بالا است، گفت: از والدین عزیز خواهشمندیم به محض اینکه نشانه‌ای از کم شنوایی در کودک خود مشاهده کردند سریعا اقدام به انجام آزمایش‌های شنوایی کرده و در صورت وجود مشکل کم شنوایی، بدون فوت وقت اقدامات لازم را برای درمان و توانبخشی فرزندشان انجام دهند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار