نیروی دریایی روسیه از عملیات موفق مین‌روبی در دریای سیاه خبر داد

ملوانان نیروی دریایی روسیه در واکنش به رزمایش ناتو عملیاتی موفق در مین‌روبی دریای سیاه انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ملوانان ناوگان دریای سیاه روسیه در واکنش به رزمایش اخیر ناتو و تنش‌های اخیر در این منطقه، عملیات تمرینی مین‌روبی موفقی در تنگه «کرچ» انجام دادند.

نیرو‌های مین‌روب روسیه در این منطقه تمرینات لازم را برای اکتشاف و خنثی‌سازی مین‌های مختلفِ دشمن ‌فرضی انجام دادند و موفق شدند.

ناوگان دریای سیاه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این عملیات همانطور انجام شد که برنامه‌ریزی شده بود. تمرین‌های کنترل کشتی آسیب دیده، تمرینات ضد عملیات خرابکاری در کشتی و پدافند هوایی از جمله عملیات‌های تمرینی ما بودند.»

به تازگی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «ناوگان دریای سیاه» این کشور همراه با «سرویس کنترل امنیت مرزی فدرال» از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کریمه از سوی ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیسی را به‌عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پس از آن هفته گذشته رزمایشی تمرینی از سوی ارتش روسیه با به‌کارگیری جنگنده‌های این کشور برای بمباران کشتی‌های دشمن در دریای سیاه انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار