پرورش ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کهگیلویه وبویراحمد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بويراحمد گفت: ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در سال آبی جاری برای پرورش در استخرهای استان رها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حمزه جانبازی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بويراحمد گفت: از تعداد ۴۵ میلیون بچه ماهی ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده و ۲۰ میلیون قطعه دیگر نیز از استان های دیگر وارد شده است.

جانبازی افزود: به دلیل شرایط دمایی آب بخش عمده ای از رهاسازی بچه ماهی در استخرهای استان در فصل بهار و بخشی هم در اسفند انجام می شود.

او ادامه داد: ۳۵ واحد مجاز تولید بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۵ واحد فعال است.

جانبازی گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در استان تولید می شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: هم اکنون برخی از واحدهای پرورش ماهی استان به دلیل کم آبی تعطیل شده است.

او اضافه کرد: تعداد واحدهای خسارت دیده از خشکسالی و تنش آبی و همچنین میزان خسارت های ناشی از این پدیده طبیعی در حال برآوردهای کارشناسی است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند با وجود این اما کارشناسان همواره به وجود ظرفیت های خفته آبزی پروری به ویژه ماهیان زینتی،خاویاری وگرم آبی تاکید می کنند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار تن جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.