دو آمریکایی میان مظنونان ترور رییس جمهور هائیتی

پلیس هائیتی تا به امروز چهار نفر را که در ترور رییس جمهور این کشور دست داشتند کشته و ۶ نفر دیگر از جمله دو آمریکایی را دستگیر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لئون چارلز، رییس پلیس هائیتی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: مظنونان به ترور ژوونل موئیز، رییس جمهور هائیتی را در خانه‌ای حوالی صحنه قتل در پتیونویل، حومه شمالی و دامنه تپه پورتو پرنس، پایتخت این کشور شناسایی شدند.

وی اعلام کرد دو تن از دستگیر شدگان که در ترور رئیس جمهور هائیتی دست داشتند تبعه آمریکا هستند.

مقامات هائیتی گفتند تا اواخر شب چهارشنبه در درگیری شدید مسلحانه میان مظنونان و نیرو‌های پلیس ۶ نفر از آن‌ها دستگیر و چهار نفر دیگر به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی کشته شدند.

به گفته منابع خبری در سراسر هائیتی از جمله پایتخت فضای امنیتی برقرار است.

در اولین ساعات بامداد چهارشنبه، مویز، رییس جمهور ۵۳ ساله هائیتی با ضرب گلوله افرادی ناشناس که خود را ماموران مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده بودند کشته شد؛ همسر وی در این درگیری‌ها به شدت زخمی شد که به بیمارستان انتقال یافت.

هائیتی چند سالی است به دلیل اختلافات داخلی و سیاسی و اوضاع نابسامان اجتماعی از جمله فقر و رشد اقتصادی پایین با آشوب‌های داخلی شدید درگیر است. بسیاری معتقدند در چنین اوضاعی ترور رییس جمهور این کشور می‌تواند وضعیت اجتماعی را تا مرز جنگ داخلی پیش ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار