دلتای هندی در مشهد در حال انتشار است/ آماده باش خراسان رضوی برای موج پنجم شیوع کرونا

مدیر گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی در مشهد نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا در حال چرخش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اختصاص تخت‌های ویژه برای بیماران مبتلا به کرونا و افزایش تعداد مراکز اورژانس از جمله تمهیداتی است که در قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا اندیشیده شده است.

او افزود: هم اکنون در استان‌ها و کشور‌های همجوار شیوع نوع دلتای ویروس کرونا مشاهده می‌شود و افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان دهنده اوج دوباره این ویروس در جامعه است.


بیشتر بخوانید


دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سویه هندی کرونا قدرت سرایت بیشتر دارد و علائم شدیدتر ایجاد می‌کند، از همین رو رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم شرکت در تجمع‌ها برای کنترل این ویروس ضروری است.


انجیدنی بیان کرد: امیدواریم با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در آینده نزدیک شاهد کاهش تعداد بیماران در استان خراسان رضوی و کشور باشیم.

دلتای هندی در مشهد در حال انتشار است

محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا به سرعت در این شهر در حال چرخش است.

او افزود: مردم باید در این شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به محض اینکه فردی دچار علایمی مانند تنگی نفس، تب، سرفه و علایم گوارشی مانند حالت تهوع، سردرد و اسهال شد باید به مراکز ۱۶ ساعته ویژه کرونا مراجعه کند تا از نظر ابتلا به کرونا بررسی شود.

صادقی بیان کرد افرادی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند یا جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است باید در قرنطینه به سر ببرند، زیرا سرعت سرایت سویه هندی ویروس کرونا به مراتب بیشتر از سایر سویه‌های آن است.

او تصریح کرد: بیمار مبتلا به کرونا باید از اعضای خانواده و دوستان و همکاران خود فاصله بگیرد، زیرا ویروس دلتا به راحتی قابل انتقال بین افراد است و بیمار حتی قبل از مراجعه به مراکز منتخب کرونا باید "خود قرنطینگی" را مورد توجه قرار دهد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: علاوه بر آن مردم باید در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا از برگزاری مراسم، مهمانی، رفتن به رستوران و مراکز تجمع پرهیز کنند.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.