علی نژاد: دیگر شاهد دخالت دولت در امور فدراسیون‌های ورزشی نیستیم

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره شرایط فدراسیون‌های رشته‌های ورزشی مختلف توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی علی نژاد، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: یکی از الزامات وزارت ورزش و جوانان برگزاری مجامع سالیانه فدراسیون‌های ورزشی است. خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ مجامع تمام ۵۰ فدراسیون برگزار شد  و امسال نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این کار تکرار شود. اگر اشتباه نکنم امروز بیست و هشتمین مجمعی بود که برگزار شد. مانند همیشه گزارش عملکرد فدراسیون، برنامه‌های ۱۴۰۰ و گزارش حسابرس، بازرس و خزانه دار فدراسیون قایقرانی ارائه شد که به تصویب مجمع رسید.  

علی نژاد در ادامه گفت: فدراسیون قایقرانی ۲ سهمیه در المپیک توکیو دارد. برای ورزشکاران المپیکی کشورمان آرزوی توفیق داریم. امروز به همراه وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک از امکانات فدراسیون قایقرانی بازدید خواهیم کرد.  

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره باقی ماندن تجهیزات ورزشکاران تیم ملی قایقرانی در گمرک و مشکل ترخیص این کالا‌ها اظهار داشت: وزارت ورزش نمی‌تواند قوانین کشور را تغییر دهد. اداره گمرک قوانین و مقررات خودش دارد. میان اداره گمرک و فدراسیون قایقرانی ناهماهنگی‌هایی پیش آمد. هر جا که از ما درخواست شد یا لازم بود، نامه نگاری کردیم و از گمرک خواستیم روند ترخیص کالا‌ها تسریع شود. فکر می‌کنم تجهیزات فدراسیون قایقرانی به زودی از گمرک ترخیص می‌شود. از ما به اندازه کافی سوال می‌شود و فکر می‌کنم در خصوص گمرک باید از خود این نهاد سوال کرد.  

او درباره روند واکسیناسیون نمایندگان کشورمان در المپیک توکیو گفت: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت لازم را از ورزشکاران انجام داده اند. از ۲ سال پیش که قرار بود سال بعد از آن المپیک برگزار شود، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا این مسابقات به تعویق افتاد، اعلام کردیم که ورزشکاران المپیکی در فاصله یک سال مانده به المپیک، ماهانه ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند. پس از اینکه المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد، ما ۶ ماه دیگر هم به این ورزشکاران حقوق پرداخت کردیم و در مجموع دریافتی آن‌ها به ۹۰ میلیون تومان رسید. ۳ ماه آخر حقوق ورزشکاران المپیکی امروز به حساب فدراسیون‌ها واریز شد.  

علی نژاد افزود: با تصمیم سلطانی فر ۳۰ میلیون تومان به حساب تمام کسانی که عازم المپیک توکیو می‌شوند واریز خواهد شد. این مبلغ به تمام بازیکنان و مربیان پرداخت می‌شود. ما تمام کسانی که سهمیه المپیک گرفتند را قهرمان می‌دانیم. با وجود فشار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و ویروس کرونا که زندگی مردم و فعالیت‌های ورزشی را سخت‌تر کرده، برای المپیک توکیو ۶۸ سهمیه به دست آوردیم که  یک رکورد تاریخی برای کشورمان است. در بخش کسب سهمیه بانوان هم رکوردزنی کردیم. از ۶۸ سهمیه کسب شده، ۶۶ ورزشکار به المپیک اعزام می‌شوند.  

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: امیدواریم ورزشکاری که تا اینجا قهرمان بوده، در توکیو هم عملکرد خوبی ارائه کند و آنجا هم باعث خوشحالی مردم شود. فارغ از هر نتیجه ای، اینکه ما سهمیه المپیک گرفتیم و در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان حضور پیدا می‌کنیم، توفیق بزرگی است که فدراسیون‌های ورزشی ما با برنامه ریزی مناسب و استخدام مربیان خوب به آن دست یافتند.

او گفت: وزارت ورزش به عنوان پاداش حدود ۲ میلیارد تومان به مدال آوران طلایی در المپیک، ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به ورزشکارانی که مدال نقره می‌گیرند و به مدال آوران برنزی، ۷۵۰ میلیون تومان پاداش خواهد داد. علاوه بر پاداش وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک هم پای سکو به ورزشکاران پاداش دلاری پرداخت می‌کند.  

علی نژاد درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال برای دولت ارسال شده که دولت آن را با نامه به ما بازگردانده و به ما اعلام کرده که به مصوبه این نهاد نیاز ندارد؛ بنابراین مشکل قانونی در این رابطه وجود ندارد. اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که سال گذشته به تصویب دولت رسیده بود، هفته گذشته مصوبه شورای نگهبان را گرفت. اساسنامه برای فدراسیون‌ها فرصت جدیدی است تا با قواعد بین المللی هماهنگ شوند. از طرف دیگر مجامع فدراسیون ها بزرگ‌تر می‌شوند و دیگر دخالتی از سوی دولت شاهد نخواهیم بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
میزاشتی حالا دوره ت تموم شه بعد میگفتی.. عجله ای نبود حالا
مرد حسابی 5 ساله با دخالت های مستقیم و غیرمستقیم در فدراسیون فوتبال فساد رو به اوج خودش رسوندید حالا تو روزهای آخر نمی خوای دخالت کنی؟ خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
آخرین اخبار