قطع شریان زندگی در روستای بُزهِل

قطع بی‌رحمانه درختان گردو در روستای بُزهِل استان لرستان باعث گلایه ساکنان این منطقه شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بُزهِل روستایی از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان است. روستای بزهل در ناحیه‌ای کوهستانی در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و در دره‌ای معروف به تنگ بزهل قرار دارد.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بزهل در سال ۱۳۸۵ برابر با ۳۸ نفر بوده‌است که از این میان ۲۳ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۱۱ خانوار دارد.

درختان ریسمان نجات بخش جهان ما هستند؛ از بین رفتن جنگل‌های روی زمین پیامد‌های فاجعه باری برای جوامع انسانی و تمام موجودات زنده روی زمین به دنبال دارد.

پوشش جنگلی ( اجتماع درختان و درختچه ها و بوته ها ) بعد از مراتع طبیعی بکر مهم ترین ومؤثرترین عامل جلوگیری از فرسایش های آبی، خاکی هستند.

یکی از عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست، قطع بی رویه درختان و تخریب جنگل‌ها و مرتع هاست، که نتیجه آن در بیشتر نقاط دنیا به صورت نابودی ذخایر توارثی زمین، اعم از درختان و گیاهان یا جانوران و در پی آن، فوران خشم طبیعت به شکل سیل‌های ویرانگر، حمله شن‌های روان و توسعه بیابان ها، خشکسالی‌های وحشتناک، شیوع انواع آفت‌ها همچون سنّ و ملخ و موش، بیماری‌های مضرّ، سرمایه‌های انسانی جامعه را تهدید می‌کند.

پیامد‌های ناشی از نابودی جنگل‌ها و درختان برای زمین و حیات می توان به نابودی تنوع زیستی سیاره زمین با قطع بی‌رویه درختان، کاهش شدید بارندگی، افزایش سیل و طوفان، فرسایش خاک و شسته شدن شهر‌ها و جزایر،گرم شدن زمین،افزایش گاز‌های گلخانه‌ای وافزایش بیماری‌ها اشاره کرد.

درختان ۳۰ ساله  گردو در روستای بُزهِل استان لرستان توسط افرادی سودجو قطع شده و این موضوع باعث گلایه ساکنان این منطقه شده است.


بیشتر بخوانید:

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار