مغانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ نامه ای برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها پذیرفته نیست

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: تا زمان بهبود شرایط کرونا در تهران هیچ نامه‌ای برای پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه‌ها پذیرفته نیست.

جواد شکر الهی مغانی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نرخ غذای دانشجویی اظهار کرد: هرچه از صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها در خصوص نرخ غذای دانشجویی ابلاغ شود، ما هم تابع آن‌ها خواهیم بود و به اینصورت در این زمینه قیمت گذاری روی غذا از طرف ما انجام نخواهد شد.

او افزود: در حال حاضر با وجود ویروس کرونا، سایت تغذیه و مطبخ خانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعطیل است و تنها رستوران‌های مکمل فعالیت می‌کنند تا دانشجویان خوابگاهی با ظرفیت ۵۰۰ الی ۷۰۰ نفری بتوانند در این دوران بیماری خطرناک از غذا‌های بهداشتی یا تغذیه استفاده کنند که به این منظور سوبید‌هایی هم در نظر گرفته شده است.

شکر الهی مغانی تصریح کرد: بعد از امتحانات می‌توانستیم سلف و تغذیه دانشجویان را تعطیل کنیم، اما در این خصوص صحبت‌هایی کردیم تا دانشجویانی که برای دفاع یا کار‌های آزمایشگاهی نیازمند حضور در دانشگاه بودند، بتوانند از تغذیه دانشگاه برای صبحانه و ناهار و شام بهره ببرند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره نرخ غذای دانشجویی گفت: در حال حاضر برای هر نرخ غذای دانشجویی با توجه به سوبسیدی که در دسترس داریم متوسط ۱۵ هزار تومان است و ۵ تومان یا ۶ تومان باقی مانده را دانشجویان پرداخت می‌کنند، یعنی تمامی نرخ غذا ۲۰ هزار تومان یا کمی بیش از آن است؛ چرا که هر نوع غذا قیمت‌های متنوعی دارد و باید گفت که تا ۲۵ هزار تومان هم نرخ غذای دانشجویی وجود دارد.

شکر الهی مغانی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند و به هر دانشجو یک اتاق جداگانه نهایت دو اتاق اختصاص داده شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره حضور دانشجویان کارشناسی در خوابگاه گفت: دانشجویان کارشناسی در صورت دفاع از پروژه خود می‌توانند در خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور یابند؛ چرا که باید برای انجام کار خود از تجهیزات آزمایشگاهی استفاده کنند، اما گفتنی است که تعداد چنین دانشجویانی در مقطع کارشناسی کم بوده و بنابراین می‌توانند با تایید گروه و دانشکده خود در محیط دانشگاه حضور یابند.

او با بیان اینکه اغلب دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند، تاکید کرد: دانشجویانی که قبل از قرمز شدن رنگ تهران در خوابگاه‌ها حضور داشته اند هم اکنون هم حضور دارند و به اینصورت بعد از قرمز شدن رنگ تهران دیگر به پذیرش دانشجویان جدید اقدام نکرده ایم و حتی اگر برای ورود آن‌ها نامه‌ای به دانشگاه داده شود بازهم ورود شان به محیط دانشگاه و خوابگاه ممنوع خواهد بود.

پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه‌ها بعد از بهبود شرایط کرونایی تهران

شکر الهی مغانی اضافه کرد: بعد از بهبود شرایط کرونایی تهران و تغییر وضعیت رنگ قرمز به رنگ‌های دیگر مجدد به پذیرش دانشجویان جدید مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام خواهیم کرد.

او افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص واکسیناسیون دانشجویان و استادان به وزارت علوم نامه ارسال کرده است، اما تاکنون نه تنها به دانشجویان بلکه به استادان هم واکسنی تزریق نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار