جمعیت استان بوشهر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر جمعیت استان را یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۶۶ نفر عنوان کرد که ۷۰ درصدشان ۱۵ تا ۶۴ ساله هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور سال ۱۳۹۵ انجام گرفت و در آن سال، جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام شد.

در حالی که حدود پنج سال از آن زمان می‌گذرد، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر جمعیت کنونی استان را یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۶۶ نفر عنوان کرده است.

یعنی در این مدت ۱۴۱ هزار و ۸۶۶ نفر به جمعیت استان بوشهر افزوده شده است.

استان بوشهر با ۲۳ هزار کیلومترمربع مساحت حدود ۴.۱ درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ۷۱.۵ درصد جمعیت استان معادل ۸۶۲ هزار و ۹۹ نفر در شهرها و ۲۸.۵ درصد معادل ۳۴۳ هزار و ۱۶۷ نفر در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

او می‌گوید: ۵۳ درصد از جمعیت استان بوشهر را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان می‌کند: حدود ۷۰ درصد جمعیت استان در پنجره جمعیت طلایی یعنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که نشان می‌دهد جمعیت بوشهر جوان است.

پاسالار تاکید می‌کند: نقش محوری جمعیت و مولفه‌های مرتبط با آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه ملی و منطقه‌ای انکار ناپذیر است و شناخت علمی و صحیح واقعیت‌های جمعیتی جامعه کمک شایانی به توسعه پایدار می‌کند.

او می‌گوید: در بهار امسال سه هزار و ۱۹۵ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ک

 

 

 

 

 

 

 

وی اضافه کرد:

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری یک هزار و ۱۳۷۶ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که بیشترین آن در میان مردان با میانگین سنی ۲۷ و زنان با میانگین سنی ۱۹ سال بوده اسیت و در ۷۸.۶ درصد موارد مردان بزرگتر از زنان بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.