باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

چهره واقعیِ ازدواج موقت و مهریه

خداوندی که به ازدواج دستور داد، کیفیتش را هم مشخص کرده است که یکی از آن‌ها تعیین مهریه است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پاکنژاد، استاد دانشگاه علوم قضایی و مدرس حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در ابتدا با تبیین فلسفه عقد و پیوند های آسمانی در ادیان مختلف گفت:  همه ادیان از اصولی برخوردارند؛ مثلا غذا حرام و دیگری حلال است، در موضوع تزویج نیز به همین صورت است، در آیین مسیحیت اگر کسی بخواهد ازدواج کند به پدر روحانی رجوع کرده یا در بوداییت به دور آتش می‌دود. در اسلام هم برای محفوظ ماندن حقوق و وظایف زن و مرد نسبت به یک دیگر، بقاء نسل، بر طرف  شدن نیاز جنسی؛ چیزی که گفته شده؛ این است که باید از طریق و راه مشخصی باشد. یعنی همان "ازدواج"؛ که می‌تواند عاملی در الزام طرفین به وفا داری و پایداری رابطه باشد. افراد در ازدواج، این پیوند مقدس، به این موضوع واقف هستند که نسبت به هم وظیفه ، تکلیف ، درخواست ، و حقوقی دارند. این اصلِ ازدواج است. می‌گویند موضوع ازدواج، باید بر اساس دوست داشتن باشد، حتما همین طوراست چرا که ازدواج اجباری صحیح نیست. دو نفرکه مسلمان هستند و هم دیگر را دوست دارند، از طریقی که خدا گفته است اقدام کرده و به هم می‌رسند. پس عقد و عقد کردن بر اساس علاقه و نیاز هر دو طرف است که می‌تواند تعهد آورباشد و حتما تکلیف آور است. و دست خانم با پایان رابطه به جایی بند است و می‌تواند احقاق حق کنند.

چهره واقعیِ ازدواج موقت و مهریه

چهره واقعیِ ازدواج موقت و مهریه

مهریه؛ کالا پنداشتن زنان یا ارزش نهادن بر حقوق مادی و امنیت مالی آنها پس از رابطه ها؟

او ادامه داد: خداوندی که به ازدواج دستور داد، کیفیتش را هم مشخص کرده است که یکی از آن ها تعیین مهریه است و بهتر است که کم باشد. اما برخی میگویند زن با گرفتن مهریه بی ارزش می‌شود در حالی که بر عکس است اگر مرد برای خانمی ارزش قائل شود به خواستگاری می‌رود و با رفت و آمد و اصرار زیاد و به اصطلاح در آوردن پاشنه خانه دختر برای ازدواج با او اقدام می‌کند. مهریه هم نوعی ارزش دادن و ارزش قائل شدن نه برای نه برای خود زن بلکه برای حقوق مادی زن در این دنیاست.  اگر رابطه ای به هر دلیلی به هم بخورد معمولا این خانم ها هستند که بیشتر از نظر مالی و غیر آن ضربه خورده و پس از جداییی به مشقت می‌افتند. پس خانم ها کالا نیستند ولی حقوقشان باید محفوظ بماند.

چهره واقعیِ ازدواج موقت و مهریه

باید میان زن و مرد برابری باشد یا عدالت ؟

علیرضا پاکنژاد با اشاره به اینکه در اسلام حقوقی که برای خانم ها قائل اند بسیار است افزود: خانم ها درخانه، وظیفه ندارند کار کنند ، ظرف و لباس بشویند، بچه داری کنند تنها وظیفه ایشان تمکین زناشویی و آراستگی ظاهری است به طوری که به تنفر مرد نینجامد و هنگام خروج از خانه اذن شوهر را داشته باشند. اما مرد وظیفه نفقه را بر عهده دارد که شامل خوراک،پوشاک و مسکن متناسب با شأن خانم ، هزینه های بهداشتی، آرایشی و درمانی است که همه ی این ها به عهده همسر گذاشته شده. این یعنی زن باتوجه به جنسش باید تامین محبت خانواده و نیاز های عاطفی را به عهده بگیرد و کار های سخت برای او نیست. پس این توجه اسلام به زن است. حال آن که کسانی می‌گویند زن و مرد باید برابر باشند. مثلا اقایان رفتگر میشوند باید خانم ها هم بشوند؟ برابری همیشه مطابق با عدالت نیست. نتیجه می‌شود اینکه بانوان مجبور به کسب درآمد شده سختی های مضاعفی را متحمل شوند،‌ چنین چیزی در اسلام نیست. با توجه به حقوق که در اسلام برای زن نهاده شده باز هم کسی می‌تواند این ادعا را بکند که زن؛ کالا یا بی ارزش قلمداد شده و حقوقی ندارد؟

چهره واقعیِ ازدواج موقت و مهریه

در مدت معلوم !

آقای پاکنژاد با تبیین ابعاد مختلف ازدواج موقت و قرار گرفتن این موضوع در اولویت دوم نسبت به عقد دائم گفت: عقد موقت چیزی است که افراد چه زن و چه مرد بارضایت از جانب هردو طرف به دلایل مختلف مثل؛ مریضی همسر، مرگ همسر، نیافتن همسردائم، طلاق، زیاد بودن وظایف در عقد دائم و نبود توانایی برای دواج دائم انجام می‌دهند. خداوند مجازکرده که زن یا مرد بجای تن دادن به گناه برای رفع نیاز عاطفی یا جنسی خود با رضایت دوطرف این کار را انجام دهند. برای مثال خانمی همسرش فوت کرده، این خانم نیاز هایی دارد و مورد ازدواج دائم هم پیدا نمیشود. چه اشکال دارد این خانم از طریق عقد موقت نیاز عاطفی، جنسی، نیاز همدم و همسر داشتنش برطرف بشود بدون این که وظایف و حقوق زیادی به عهده شخص قرار گیرد؟ چرا که در ازدواج دائم حقوق و تکالیف خیلی بیشتر است. اما در ازدواج موقت قیود کمتر است. گاها کسانی می‌گویند که مردان تنها به دنبال مسائل جنسی اند  البته این حرف جنبه طنز دارد که انگار که خانم ها به فکر براورده کردن رضایت اللهی و اهداف والای انسانیت اند، حال آن که نیاز جنسی نیازیست نهاده شده از طرف حق برای بقاء که هم برای زن است و هم برای مرد و هردو می‌خواهند که برطرفش کنند منتهی از راه درست باید انجام بگیرد. ازدواج موقت راه و مسکنی است که جلوی گناه را می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین پاکنژاد در آخر خاطرنشان کرد: توصیه، ازدواج دائم است چرا که این امر موفقیت و ایجاد فضای صمیمی در خانواده را بیشتر به دنبال دارد، اما در اسلام بن‌بست وجود ندارد؛ همین ازدواج موقت هم تا حدی رابطه عاطفی یا جنسیِ بدون گناه را فراهم می‌کند. این ازدواج موقت تنها در یک شب یا یک ساعت خلاصه نمیشود و میتواند مثلا برای ده سال یا بیشتر با رضایت دوطرف ادامه یابد.

واقعیّت در ازدواج موقت و مهریه

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مهریه ، ازدواج ، صیغه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دنیای غریبیه
یه عده برا ازدواج له له میزنن یه عده برا طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ازدواج لحظه ای هم نمیشه کرد
Germany
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
یعنی هرکی تو ایران دهه 60 دنیا اومد بیچاره شد غیر کسایی که یا نخبه بودن یا پارتی داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
با توجه به شرابط اقتصادی جوانان توانایی ازدواج دائم ندارند ازدواج موقت بهترین گزینه برا جوانان مجرد هست که هنوز نتونستند ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سربازی نمیزاره ازدواج کنیم
Germany
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
شما کلا ازدواج نکن کلی پسر بیکار هستن بعد خدمت سربازی کار گیرشون نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
این چه حرفیه همسر من با دوتا لچه رفت سربازی خیلیم راحت .تنبلی رو بذارید کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
کسایی که ازدواج میکنن باید سربازیشون نیمه وقت باشه تا وقت داشته باشن کار کنن و خرجی خونه و زندگی رو دربیارن و اگه بچه دار باشن باید یه سال خدمت کنن و از رزمم معاف باشن و اگه دو تا بچه داشته باشن کلا باید معاف بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
فقط کافیه چیزهایی در جامعه عرف باشه تا چیزهای دیگه رو بد بدونیم ، الان طوریه که ما بعضی چیز هارو بقول خودمون بد میدونیم ، ایا در گذشته و اینده هم این چنین خواهد بود؟
بعضی اوقات یا تفریط یا افراط ، کی این بین میشه ؟
امیدوارم هرچه زودتر ، نجات دهنده بشریت ظهور کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
من به شدت با ازدواج موقت موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
با توجه به فرهنگ جامعه ما ازدواج موقت اصلا مناسب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
پس با ازدواج موقت خواهرت موافقت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
من با ازدواج موقت موافقم به شدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بنده ازدواجی هستم به شدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
به عنوان یه پسر مجرد از ازدواج موقت خوشم نمیاد. نیاز به یک عشق دائمی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۳۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان میدونستین طبق قانون کشورمون زوجینی که تازه ازدواج کرده اند ،حکومت (هرسه تا قوه که صراحتا هم اعلام شده ) باید به مدت ۳سال مسکن اینها را تامین کنند و جالبترش اینکه حتی پول تالار محل برگزاری جشن و یه چیز باور نکردنی دیگر اینکه حتی مقداری حقوق که زوجین بتوانند حداقل نیازهای روزمره را تامین کنند ، نیز برعهده مسئولین وقت (قوای مقننه-مجریه-قضائیه) هست.
ولی متاسفانه از جمله قوانینی هست که فقط روی کاغذ نوشته شده و اجرا نمیشه و اگر هم اجرا میشه یه عده ی خاص با ژن خوک (نه ژن خوب) بهرمند هستن .
متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
قانون زیاده ،
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
توی سنین‌ نوجوانی و اوایل جوانی رفته بودم ختم یه خدابیامرز
حاج آقا که رفتن منبر موضوع رو کشوندن به ارثیه،
و گفتن کسی که فوت میکنه اگه دندان مصنوعی طلا داشته باشه ، وراث میتوانند قبل از دفن متوفی دندون طلا رو در بیارن و بین خودشون تقسیم کنند .
این حرف نمیدونم بخاطر جوی که توش بزرگ شده بودم یا هرچی اینقدر منو تحت تاثیر (از نوع بد) قرار داد که اصلا نمیدونستم هضم کنم.
با خوندن این فرمایشات حاج آقا درخصوص مسئولیت زن درخانه ناخود‌آگاه یاد اون دوران افتادم و حس بدی اومد سراغم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۹:۱۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینکه میگید زنان مطلقه باید ازدواج موقت بکنن... آیا مردانی هم که ازدواج موقت میکنن همه مطلقه هستن؟؟؟ آیا پایبندی یک مرد به صورت موقت به یک زن و احتمال خروج اون از رابطه توی هر زمانی، بیشتر از قبل زنها رو از لحاظ عاطفی و مالی تحت فشار نمیذاره؟؟؟ به جای ترویج ازدواج موقت اقتصاد رو بسازید شغل ایجاد کنید رفاه ایجاد کنید تا مردم به شیوه منطقی ازدواج کنن فرهنگ مردم ایران این چیزها رو قبول نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت اسمش روشه موقت قرار نیست دائمی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مدت رو دو طرف تعیین میکنن ، چیمیگی اخه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بعضی ها می گویند در ازدواج موقت مهریه زن ها بسیار بالاست خوب شما ازدواج موقت نکن این دلیل نمی شود جلویک امرقانونی وشرعی گرفته شود درتمام کشورهای اسلامی و غیراسلامی ازدواج موقت امری قانونی است چرا نمی خواهیم ماهم مثل آن ها به این امر پسندیده تن بدهیم وفساد را بیشتراز ازدواج موقت قبول داریم الان کارهایی انجام می شود که اگر ازدواج موقت بود خیلی کاهش پیدا می کرد لطفا منتشرکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
در تمام کشورهای اسلامی ؟؟؟؟؟
فقط در مذهب شیعه ازدواج موقت قانونی است ، اهل سنت این کار را حرام می‌دانند.
اول تحقیق کنید بعد نظر بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بهتره بگی کشورهای عربی....البته تحقیق کن ببین اهل سنت نظرشون چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ناشناس های عزیز ، بهتره بگید که در مذهب شیعه به تمام نیازهای وجودی انسان پرداخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حاج آقاهای محترم به جای اینکه هر روز یکی بیاد یه حرفی بزنه برید احکام خانواده رو درست و درمون دربیارید. به نظرم یه دوره ای مغلطه شده توش!!!
اگه وظیفه ای نبوده خب پس یعنی حضرت فاطمه و همسران ائمه و پیامبر کار خونه نمی کردن؟؟!!
اگه نبوده چرا به دختران امور خانه دار یاد می دادن؟!
با توجه به شکل زندگی قدیمی تر ها که خانواده های متعدد در یک جا زندکی می کردن آنچه که هست مربوط به امور فراتر لز زندگی خانواده ی دو نفر هست که بر عهده ی خانوم نیست.
من نظرها رو هم خوندم بعد کلا یه خانم تو خونه چیه ؟!
اگر به این چند تا حکمی که گفتن باشه و هیچ وظیفه ای هم نداشته باشه الا همسر داری و ...
خب بچه ای هم اگر باشه کی تربیت و جمع و جور میکنه!!!؟؟
ماشین جوجه کشی نیست که فقط بزاد!!!!
اصلا گیریم هیچ وظیفه ای به غیر از همسرداری و ..نداره و مهریه گرفتن البته خب کار خونه رو کی قراره بکنه مرد هم که کاربیرون باید بره و پول بیاره حالا گیریم 4 ساعت تو همین 4 ساعت کی این کارا رو میکنه ؟!
اگه قراره همه ی زنها تو خونه ی شوهرشون باشن و بی اذن هم بیرون نرن امور خانه شون هم ربطی بهشون نداشته باشه کی این کارا رو بکنه باید برن از مریخ کس بیارن که!!!!
خب البته یه مدلی هم هست آقایون کلا ازدواج دائم نکنن ازدواج موقت بکنن یه نفر رو تو خونه استخدام بکنن مربی کودک و البته کار کن تو خونه بعد هر چند وقت یه بار تجدید فراش کنن!!!! چه شود!!!!
واقعا با این شکل اصلا تربیت معنی داره!؟
فکر نکنم احکام خانواده به این شکلی که رواج پیدا کرده باشه البته که من اطلاعی ندارم و اینها رو از این حرفهای دوستان و حاج آقا نتیجه گرفتم.
برید ببینید این احکام کجا قاطی پاتی شده!؟
عرف جامعه اینه که خانومها انجام میدن والبته که بنای خانواده بر مبنای محبت هست و امور خانه باید براساس محبت باشه. برمبنای محبت هست که حضرت علی در کار خانه به حضرت زهرا کمک می کردند.
ولی با این مدلایی که باب شده کلا انگار خانومها یه وظیفهدای رو که نباید انجام بدن انجام میدن که توشون نارضایتی ایجاد کرده...اگر احکام اسلامی براساس سیره هم باشه نمیشه گفت وظیفه ای بر عهده ی زن در خانه نیست!
در هر صورت همه ی اینها باعث میشه ظلم رواج پیدا کنه مرد و زن هم نداره. هر سری یه ور بومو که زیاد برن از اون ور بوم میافتن.
احکام درست رو دربیارید اون رو بگید. این چیزی که هست تکه
تکه هر کسی یه چی میگه!

بی زحمت آقایون هم مرحمت کنند اندازه ی جیبشون مهریه به عهده بگیرن...از وقتی چک باب شد مردا چک بی محل کشیدن زیر دین قرض مهریه هم راحت رفتن...والا
به آقایون باید یاد بدن که مهریه مالی از همسرش هست که دست اوست و باید بپردازد هر وقت که خواست پس به اندازه ی تواناییش مهر کنه . چون قرضش رو که نده مجبوره بره زندان بنا به قرض دار بودنش

با این شکلی از احکام که بیان میشه به نظرم مجرد موندن برا هر دو طرف بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
افرین.حرف های خوبی زدی.
والا من خودم تصمیم دارم که مهریه کم بدم.چرا که ازدواج برام انقدر ارزش نداره که بخوام یه عمر سکه بدم.بعدشم توی این جامعه باید اینجوری بود مگه نه اگه یه خانم خوب باشه که مشکلی نیست.
اوضاع اوضاع خوبی نیست یه سر به دادگاه ها بزنید
Russian Federation
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
شیر مادرت حلالت حرف حق رو زدی انشالله عاقبت بخیر بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اصلا مهریه توافقی هم میشه با همسر تعیین کرد ، یعنی مثلا بین خودت و همسرت یچیز خیلی پایین تر توافق کنی یا اینکه اصلا اون ببخشه؟
پس با این اوصاف چک بی محل هم بکشی ، میشه رفع کرد موضوع رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مقایسه زنان قبل از انفلاب وبعدانقلاب
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۵:۴۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مگر مي شودكسي كه متاهل است
پنهاني ازدواج موقت كند
لطفا محدوديت قانوني ايجاد كنيد
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۵:۳۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینا همش حرفه اگه به فکر گناه نکردنه جوانان هستید
این دوتا کار رو باید انجام بدید

یک . امکان ازدواج داعم با هشت ساعت کار رو فراهم کنید اونم بدونه پایان خدمت

دو . یه مراکزی راه بندازید که بشه ازدواج موقت کرد با هربودجه ای که تسکینی باشه واسه اونا که شرایط ندارن

تمام
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
میدونین مشکل کجاست؟؟؟همینجا مشت نمونه ی خروار راحت دیده شم.من کامنت گذاشتم و میدونستم نشر نمیدین.تا الان که کامنت دوم دارم می‌نویسم ۳۱ انتشار یافته،۱۹۳ مثلا در انتظار بررسی.ولی همه میدونیم درستش در انتظار سانسور هست.شما که یه خبرگزاری ساده هستی حرف مردم رو با میل خودت منتشر می‌کنی.و نظر اکثریت رو می‌بندی.مگه من تو کامنتم چی گفتم که قابل انتشار نیست.گفتم این سنت مسخره سکه مهریه رو جمع کنید.گفتم برید زندان ها نگاه کنید ببینید چند ده هزار نفر بخاطر مهریه تو زندانن؟؟؟گفتم کجای دنیای مرد برای ازدواج کردن بعدش بالقوه خطر زندان الی الابد براش ممکنه.
شما که سایت خبری هستین اینطوری رفتار میکنید،دیگه چه توقعی از مسئولینی هست که اصلا گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن حقایق ندارن.بدا به حالتون...از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
جوان بیکار
۰۱:۵۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حالا چی شده یاد ازدواج جوانان افتادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چند سال پیش تو سن بیست و هشت سالگی با خانومی بیست و شش ساله ی مطلقه ازدواج موقت کردم

تا اینکه خبر صیغه شدن ما رسید به برادران این خانوم

دیدن ما باهم همانا و فرار کردن من هم همانا

ینی فقط تا تونستم کتک خوردم در حد مرگ چه چوری بگم که بفهمید کتک که چه عرض کنم ینی به قصد کشت منو زدند

میخوام بگم که تو جامعه ی ما متاسفانه هنوز خیلی از نیازهای اساسی ما عرف نیست

خدایی که خالق انسانه از تمامی نیازهای ما خبر داره و برای راه و چاهی و قرار داده...
ولی این مائیم که به اسم اسلام بدعت میزاریم تو دین...
Russian Federation
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حقت بوده. چطوری ازدواج موقت کردی ک خانوادش خبر نداشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حاجی پول نداریم امیدم نداریم حس عشقو عاشیم نداریم یعنی با سنگ تفاوتی نداریم بعد شما داری از ازدواج موقت حرف میزنی دلت خوشه حقوقتی به راه غمی نداری درد جوان نمیدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
فقط دائم
پیدا کردن خانواده مناسب(مورد مناسب در خانواده مناسب پیدا می شود)برای ازدواج پروژه ای یکساله است اگر زرنگ باشید از خواستگاری تا عروسی دو سال طول می کشد
تا دو سال دیگر دنیا 730 بار دور خودش می چرخد فرصت ها را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
نه آقا فریبکاری نکنید لطفا بنده خودم سنم بالا رفته زن هم هنوز نگرفتم تحصیلات تکمیلی هم دارم،به نظرم ازدواج موقت یه چیز بی معنی هست البته ممکنه از رابطه کاملا بی قید و نامشروع معقول تر و پسندیده تر باشه اما تفاوت زیادی با شهوترانی نداره و حتی در برخی موارد ممکنه فحشا رو هم زیاد کنه. ازدواج موقت باید شرایط صحیح داشته باشه. مثل اینکه یک ساله ، دو ساله، پنج ساله و... با تعیین شرایطی که از ازدواج دائم سهل تر باشه. نه اینکه یک ساعته، یک روزه و یک ماهه! متاسفانه تو کشور ما اونایی که ادعای حل امور مردم رو دارن در واقع نه در ازدواج نه در رفاه و نه در اداره بسیاری از امور مردم توانایی ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
زنان مطلقه باید ازدواج موقت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
زنان بیوه باید ازدواج موقت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اگر از خانواده شما هم کسی بیوه شد این حرفو فراموش نکن مخصوصا اون قسمته بایدشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
از خواهرت شروع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
امکان ازدواج نیست چه دائم چه موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
این یعنی ازدواج موقت تایید شد.
دیگه کانال ها رسمی کار خواهند کرد.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
کلاه شرعی به عنوان ازداوج موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مرد پس چرا بره ازدواج کنه وقتی زن کار خونه مثل لباس شستن ظرف شستن تمیز کردن خونه غذا درست کردن وظیفه اش نیست و در ازاش باید حقوق به زن بده اینکا رها رو بکنه مگه مردا دیونه هستن زن بگیرن خانم فقط پول بگیره همه خانم ها فقط بلدن صبح به صبح برن جلو آینه یه مشت آرایش و نمیدونم روغن وازلین به مالن به صورتشون بعدش از این مطب زیبایی اتاق عمل زیبایی به اون یکی اتاق زیبایی برن بعدش هم طلب کار از شوهر بدبخت شون هستن انگار ما مردا و آقایون بلد نیستم پول خرج زیبایی خودمون کنیم تو این اوضاع خراب کاسبی که دو هزار به سختی در می یاریم بجای پس انداز باید خرج ریخت و پاش خانم ها کنیم من خودم 4 سال تو انگلیس دانشگاه رفتم اونجا از این خبرا که تو ایران نیست وقتی نگاه می کردم اونجا با ایران می گفتم این ها مسلمان هستن نه ما کلا همه چی شون با ما فرق داره ازدواج هاشون خیلی راحت اصلا تو اون 4 سال اونجا بودم هیچ خانمی برای محیط عمومی آرایش نمی کنه الا برای جشن هاشون مهمانی هاشون تو ایران یکی شغل های پر در آمد شرکت ها و فروشگاه لوازم آرایشی و زیبایی در صورتی تو کشورهای اروپایی کم در آمد ترین شغل فروشگاه لوازم آرایشی و زیبایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
منم اعتقادی به آرایش در بیرون از منزل ندارم مخصوصا که میدونم متاسفانه این همه ارز از کشورم به خاطر یه چیزای بی ارزش خارج میشه.خانم هستم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید ازدواج موقت هم مهریه سنگین میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت هم مهریه میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت هم پول میخواد که ما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت هم پول میخواد مهریه میخواد فکر کردی با یه شاخه گل به عقد موقتت درمیان ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
گرسنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
امکان ازدواج موقت هم از جوانان گرفته اید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من خانه دارم وسایل دارم جهیزیه نمیخوام
کسی با من ازدواج میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
پسر و مرد باید در ازدواج دائم طبق شرع قرآن و احادیث که با هم اند بنا بذاره بر ازدواج برای سرپرستی کردن با خوش خلقی و آبرو زن و تعداد زیاد فرزند یعنی رعایت تمام حقوق احکام شرعی زن و فرزند در اسلام تا زمان رحلت ! حالا یا رحلت زن یا مرد برای فرزند هم تا پاتزده سالگی پسر و دختر بعد باید مستقل بشن با ازدواج در اول ازدواج به کمک پدر ، و بنا و زیربنای سبک زندگی مدنظر خداوند هم همان سبک زندگی بهشتی روستای اجداد با تقواست که تمام رفاه و برکت و سلامت و حتی چندهمسری مرد به ارزانی فراهم بود با برکت آسمان ! زنان هم همینطور.
زندگی الان شهرنشینی نهایت سیصد ساله قدمت ،موردتایید خداوند نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چند سالت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
پول نداریم نون بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
حتی شرایط و امکانات ازدواج موقت هم برای جوانان وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مهریه خانوم ها در ازدواج موقت بسیار بالاست ، فراهم کردن خونه هم که با این وضعیت مسکن غیر ممکنه ، فرهنگ جامعه هم ازدواج موقت رو از زنا زشت تر میدونه اینا همش مشکله
هر وقت در فضای مجازی کانالهایی برای معرفی خانوم های واجد شرایط ایجاد بشه ، مهریه به اندازه توان جامعه باشه و مسکن موقت توسط دولت تهیه بشه ، اونوقت میتونیم در موردش صحبت کنیم و جلوی فساد رو بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
نه میشه ازدواج دائم کرد نه موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شرایط ازدواج موقت هم وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
امکان ازدواج موقت هم وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
درسته صیغه یا ازدواج موقت از نظر قانونی و شرعی امری خداپسندانست و حتی در بسیاری از کشورها مثل عربستان به اسم مِسْیٰار النِکاح شناخته میشه و رواج گسترده ای داره

اما دختر پسرا ترجیح میدن بیشتر با هم دوست باشن تا صیغه یا ازدواج موقت

اما بزرگترین مشکل روابط دوستی بین دختر پسر اینه که درگیری ناموسی و قتل های خانوادگی خیلی زیاد شده و چه آبروهایی که ریخته نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
دوستی دو نامحرم فرهنگ غرب شیطان زده و نهی صریح متن قرآن ، خلاف غفت باضررهای عاطفی بسیار و ...و با اجازه داخل در دایره زنا و مقدمه ی اونه! چون خط کشی قرآن و احادیث برای محرم و نامحرم برای حلال و حرام ازدواج و نگاه و ضرر نگاه و حتی نهی پیامبر از دست دادن و بی حجابی و حرف زدن زیاد ، بی دلیل نیست اثر مسموم کنندگی داره در انسان و نظم و سلامت جامعه. خالق جهان خیرخواه و داناست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اگه ده سال یا بیشتر قراره باهم باشند پس چرا ازدواج معمولی نکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۴۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه کسانی رو که با روح و روان جوونا بازی کردند
این دولته ما داریم؟

این ظلم بزرگی در حق دختر پسره که حق زندگی رو از اونا بگیری
این وسط هر چی ظلمه با روح و روان و احساسات دخترا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بین صیغه و بی بند وباری جنسی غربی تفاوت چقدراست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
التماس مطالعه ی کتابها ی توضیحی معتبر در کتابخانه ی کف دست در گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
تفاوت در چهار جمله عربی که زن و مرد باید بگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
گذشت اون زمانی که با هم بودن فقط از روی عشق و عاطفه بود.

همه چی شده پول .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
به خدا من یه دخترم اینطور نیستم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت ( متعه ) معضل اجتماعی شده دو دهه است، پدر دختران و زنان متأهل و مجرد رو درآورده!!!! شرعا افراط و تنوع طلبی در آن حرامه حدیث هست و تفسیر قرآن !!!؛! ( در مورد طلاق دادن و گرفتن مرد و زن هم و سه مرحله برخورد با زن ناسازگار و شکایت از مرد ناسازگار و... ، هیچی از احکام اسلام در ازدواج رو به ما یاد ندادند کامل) چرا باید زن موقت با زن دائمی در یک سطح باشه زندگی دادن مالی و اخلاقی و عاطفی و حواس و وقت گذاشتن شوهر، دلبخواهی نیست ، وقتی احکامش فرق میکنه ! ومرد ایرانی هم ناتوان از برقراری عدالت همه جانبه است مخصوصا از وقت و حواس و عاطفه و اخلاق!!!!! فقط پیامبر ص فرموده من بهترین شوهرم ! یعنی کاملا زنانم رو رعایت می کنم در تمام جنبه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
روزی برسد یا شاید همین حالا متاهلین به مجردین حسودی کنند که ای کاش زندگی بدون بدهکاری و درگیری اعصاب را از دست دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
من از اینکه ازدواج نکردم پشیمونم......
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
حقیقتا من قبل اینکه ازدواج کنم وضعیت مالی خوبی نداشتم ولی با توکل به خدا ازدواج کردم و برکاتش رو توی زندگی شخصی خودم به عینه دیدم و رزق و روزیم چند برابر شد البته ناگفته نمونه برای ازدواج دنبال دختران خوب بگردید و عاشق هر دختری نشید،زن میتونه شما رو هم از عرش به فرش برسونه و هم بر عکس اوضاعتون رو خیلی خوب کنه.من خودم براحتی هر کیسی رو قبول نمیکردم و قبل از وارد رابطه شدن در مورد خانواده پرس و جو میکردم ولی شدیدا سختگیر بودم تا حدی که از خودم خسته شده بودم...ازدواج کردن در این برحه ی زمانی کار خیلی سخت و ترسناکیه که بدون توکل به خدا بنظرم غیر ممکن هست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
امکان ازدواج موقت هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
نه امکان ازدواج دائم وجود داره نه ازدواج موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
نه میشه ازدواج دائم کرد نه ازدواج موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
نه شرایط ازدواج دائم وجود داره نه ازدواج موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
پول میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شغل میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خدایا یه زنم به ما بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ای خدا من زن میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ای خدا یه زنم به من بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من همدم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من زن و همدم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بی پولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بدبخت و بی پولم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خیلی گرسنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من زن ندارم برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من زن میخوام برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
منم زن میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من ازدواجی هستم به شدت چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من ازدواجی هستم به شدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من به شدت ازدواجی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من به شدت ازدواجی هستم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من زن میخوام همدم میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من همسر میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من زن میخوام همدم میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
معلومه که خیلی بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۲۰:۵۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
به شدت مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
به شدت موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلیرضا
۲۰:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اون قدر مقدار مهریه زیاده که بعضی دخترا بعد از عقد وسوسه میشن که همه ی مال و ثروت پسر مردم رو غارت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جدیدا باشگاه خبرنگاران خیلی داره سعی میکنه جوانان ازدواج کنن.عزیز مشکل گرانی و تورم و کار است که در کار پارتی و سهمیه داشته باشی همه جا استخدامی.نه مثل ماها که نه پارتی داریم و نه سهمیه.خدا کند در دولت جدید تعداد استخدامی سهمیه دارها و...بیشتر نشه که باید دیگه قید کار رو بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت باید ترویج شود تا اگردوطرف راضی بودند صورت بگیرد غریزه جنسی شوخی بردار نیست ازدواج دائم دچار سختی های زیادی شده که فقط از عهده مسئولان برمی آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اینقدر که خانوم ها بفکر زندگی پس از طلاقشونن، به فکر زندگی در طول ازدواج نیستن! اکثرا هم مهریه رو بعنوان اهرم فشار میبینن! هر روز طلاق بیشتر و ازدواج کمتر میشه! هرچقدر دوست دارین توقعاتتون رو ببرین بالا. ببینیم کی ضرر میکنه ما آقایون یا شما خانوما:)
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۹:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مهریه عامل بدبختی جووناس وقتی صحبت از شریک زندگیست باید ثروت زوج پنجاه پنجاه تقسیم شود نه کسی زندان میروند نه پسری دارایی زندگیش را کلا به باد میدهد .
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۸:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سلام حاج آقای پاکزاد، متاسفانه این حرفها را زدید .زن هارا سوار مردان کردید و آمار طلاق را تا 70% بالا بردید. به آنان این همه حق و حقوق قائل شدید . و درصورت هرگونه بدرفتاری و عدم تفاهم ، شوهر جرئت طلاق دادن را ندارد . هم بخاطر مهریه وهم بایستی نصف دارایی ونتیجه زخمات عمر خود را به او بپردازد.با این همه به زنان حقوق دادن ، هرگز باعث دوام وبقاء ، خانواده نمی شود . دیدید که نتیجه عکس داده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
این حق و خدا داده نه ایشون..بعدشم بعضیا مجبور نیست مهریه آنچنانی بدن..!!
اگه ازدواج با آگاهی باشه و هر طرف وظایف همسریش و درست انجام بده مشکلی پیش نمیاد..
به اصطلاخ باید همکف باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شما سربازی رو بردار تا ما ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بجای اینکه هی ازدواج ازدواج کنین وضع اقتصاد مملکتو درست کنین که وظیفتونه وضع مملکتو درست کنین ازدواج خود به خود درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
آرتین
۱۸:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
این عکس ها چه ربطی به گزارش داره مخصوصا دو عکس آخری جواد عزتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حکم استیکرو داشت شما خونتو کثیف نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
مربوط به فیلم در مدت معلوم با بازی جواد عزتی هستش صحبتها
Sweden
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
حاجی نظرت راجب اشتغال چیه ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
M
۱۸:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
متاسفم که علی رغم‌اینکه این تفاسیر و قوانین جوابگوی جامعه امروزی نیست همچنان اصرار بر ادامه آن دارند و هیچ اراده ای بر اصلاح اون نیست.مرد هزار مسیولیت الزام آور برایش تعریف میشه و زن فقط رابطه جنسی که اون هم غیر الزام اور هست.چناچه زنی مواردی رو که گفتید انجام نده با این دلیل که وظیفه قانونیش نیست سنگ روی سنگ بند نمیشه و زندگی از هم میپاشه.این قواتین زمانی جواب گو بود در حال حاضر شده مایه از هم گسیختگی بنیان خانواده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اصلا اینطور نیست!! اگه شوهر خوب باشه و وظایفشو انجام بده مخصوصا اهل محبت به خانواده باشه زن جونشم براش میده، کار خونه که چیزی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
احکام دین باعث تقویت و رونق زندگی سالم بوده وهست
اگر ما درست دین واحکامش رو مطالعه نکردیم ودرک نکردیم و در نتیجه احکام خدارو درست اجرا نکردیم به دین خدا ربطی نداره.
مثل این هست شما حرکت از سمت راست خیابان در رانندگی برای قدیم بود!!
اگر ما هرکار دوست داریم انجام دادیم بعد دین واحکامش رو باید متهم ومقصر کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اگر جوری بشود که زنان بدون ناراحتی و حسادت قبول کنند که شوهرانشان ازدواج موقت هم با زنی دیگر بکنند این خود باعث کمبود فساد و نشاط جامعه و حل مشکلات زنان سرپرست خانوار میشود و باعث رضایت خداوند هم میشود . به امید آنروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ازدواج موقت برای عیاشی مردان متاهل نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
هوس و عامل نشاط میدونید؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۳:۱۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
یعنی بلهوسی برای مردان خانواده. اگر مردی به خانواده اش پایبند باشه این کارها چه معنی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اگر‌زنان‌متاهل‌هم‌ازدواج‌موقت‌کنند‌شما‌مردها‌راضی‌می‌شوید؟پس‌دوطرفه‌قضاوت‌کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
کجای اسلام و کجای دنیا مسلمان به خاطر ازدواج و سنت مهریه زندان دارد: فقط ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مهریه بدهی وحق الناس است
زندان داشتن یا نداشتن رو نمیدونم ولی حق الناس است در قران سوره نساء هم باعنوان نحله بیان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
منظور مردان مجرد و بیکار است، لذا برای بسیاری از آنها برای مدت طولانی و گروهی دیگر به صورت مطلق امکان ازدواج دائمی نیست ، لذا ازدواج موقت برای این مردان امری انسانی و خدا پسندانه است ، در ضمن زنان مطلقه ، یا همسر وفات نیز می تواند در ازدواج موقت از راه مهریه منطقی و توافقی حداقل ها را بدست آوردند ، هم از نظر عاطفی و حمایتی برخوردار شوند ، در کل ازدواج موقت باعث برابری و آرامش در جامعه میشود و اجتماع گریزی ، را حداقل می کند و سطح رضایت را بالا می برد.
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۱۷:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
موافق نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
کجای قرآن گفته زن نباید بچه داری کند و در خانه کار کند ؟؟؟ همین افکار باعث نافرمانی زنها و از هم پاشیدگی خانواده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
کلا موقت خوبه چون با این اوضاع اقتصادی خیال همه راحت میشه فقط میمونه بچه دار شدن که خب باید حکومت خودش هزینشو بپردازه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
حتی ازدواج موقت هم مسکن میخواد.
با وجود مشکل مسکن چطوری باید ازدواج کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
علیرضا پاکنژاد با اشاره به اینکه در اسلام حقوقی که برای خانم ها قائل اند بسیار است افزود: خانم ها درخانه، وظیفه ندارند کار کنند ، ظرف و لباس بشویند، بچه داری کنند تنها وظیفه ایشان تمکین زناشویی و آراستگی ظاهری است به طوری که به تنفر مرد نینجامد و هنگام خروج از خانه اذن شوهر را داشته باشند.

پس برای وظیفه های بچه داری و خانه داری هم حقوقی بریا زن در نظر بگیرید تا مرد فکر نکند که خانم چون پول در نمی آورد پس در خانه هم کاری با ارزش انجام نمی دهد در حالیکه همنی کارها که سخت هم هستند باعث آسایش مرد می شود.

ای کاش به کار زن و وجودش ارزش بیشتری قائل بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چشم امر دیگه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
تو نمی خواد نگران ظرف شدن و لباس شستن خانم ها باشی مردا هم بلدند پودر لباسشویی بخرند هم اینکه دگمه لباسشویی رو بزنند اتوماتیک می شوره خشک هم می کنه ظرفشویی هم هینطور غذا رو هم از رستوران تهیه می کنیم جناب هم از صبح تا شب کار می کنیم واسه همینه یه نفر هم تو دادگاه خانواده نیست . احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شرعا مسکن زن در ازدواج دائم از مسکن شوهر جداست یعنی فامیلهای شوهر و مهمانهای شوهر حق ایجاد مزاحمت و زحمت برای زن در خانه اش ندارند!!! !!! کو حق و حقوق کامل زن ؟!!! و نیز شرعا مرد حق اجبار زن به انجام کار مورد مکروه و آزارش ندارد.!!!! سیره ی امام علی در زندگی با فاطمه زهرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
او ادامه داد: خداوندی که به ازدواج دستور داد، کیفیتش را هم مشخص کرده است که یکی از آن ها تعیین مهریه است و بهتر است که کم باشد.

مهریه هم نوعی ارزش دادن و ارزش قائل شدن نه برای نه برای خود زن بلکه برای حقوق مادی زن در این دنیاست. اگر رابطه ای به هر دلیلی به هم بخورد معمولا این خانم ها هستند که بیشتر از نظر مالی و غیر آن ضربه خورده و پس از جداییی به مشقت می‌افتند. پس خانم ها کالا نیستند ولی حقوقشان باید محفوظ بماند.

پس چرا باید مهریه کم باشه؟؟؟ مهریه باید به قدری باشه که خانم بعد از جدایی به مشقت نیفته و بتونه مستقل زندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سر کار خانم یا آقای محترم !!!.
دخترای امروزی دیگه چیزی از عشق در وجودشون نیست. بعضیاشون دنبال ازدواج با مهریه های بالا هستن و بعد از مدتی عقد قرار داد زوجیت رابطه رو به هم میزنن و درخواست مهریه میکنن تا از این میان چیزی عایدشون بشه !!
از این رو مهریه های بالا فقط شرایط برای پیوند رو سخت تر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
عزیزم شما می تونی مهریه کم قبول نکنی
ولی فکر نکنم پسری پیدا بشه که مهریه زیاد شما رو قبول کنه، مگه این که عقل نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مهریه زیاد خودش ممکنه دلیل جدایی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مهریه کم سفارش پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام است. و باعث برکت می شود باعث آسان شدن ازدواجمی شود ولی در برابر کمی مهریه مرد باید اخلاق وتعهد داشته باشد.
تاالان مهریه زیاد چقدر زندگیها رو نجات داده؟
مقایسه کنید مهریه کم بیشتر رونق و محبت ودوام زندگی داشته یا مهریه زیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
یکی از عللی که ازدواج کمه شرایطی هست که خانم ها برای اول زندگی میخان مهریه در شان خودشان ، خونه ، ماشین ، وسائل خونه ، عروسی ، مسافرت سالیانه، اگه دوست داشته باشن ادامه تحصیل بدن یا سر کار برن و ....... با این وضع کسی سراغ ازدواج نمیره پس جوانی که به بلوغ رسیده چه دختر باشه یا پسر خب غریزه خودش رو چیکار کنه ، ازدواج موقت برای زنان یا مردانی هست که قبلا ازدواج کرده باشن ولی برای دختر و پسری که دوران جوانی هستن اونها باید چیکار کنن شاید تا سالها پسر نتونست خودش رو جمع و جور کنه یا دختر خواستگار نداشت یا اگه هم داشت اون چیزی نبود که دختر میخاد اونوقت جریان چیه این مشکله
۱۲
آخرین اخبار