کاهش وزن خمیر نان برای جلوگیری از تعطیلی نانوایی‌ها در تربت حیدریه

رئیس اتحادیه نانوایان تربت حیدریه گفت: برای جلوگیری از تعطیلی نانوایی‌ها مجبور به کاهش وزن خمیر نان شدیم و منتظر اعلام نرخ جدید نان از سوی استانداری خراسان رضوی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد کارگزار رئیس اتحادیه نانوایان تربت حیدریه گفت:از تاریخ ۱۴ آبان ۹۸ به نانوایان نرخ معینی اعلام نشده است.

او افزود: در مدت سه سال گذشته که بیمه، مالیات، دستمزد کارگران، آب، برق و گاز افزایش داشته متاسفانه نرخ نان ثابت مانده است.

رئیس اتحادیه نانوایان تربت حیدریه ادامه داد: عده‌ای از کارگران دست از کار کشیده بودند و عملا نانوایی‌ها تعطیل شده بود و با هماهنگی، توافق داخلی بین نانوایان انجام دادیم تا بخاطر آن که نانوایی‌ها تعطیل و مردم دچار مشکل نشوند به صورت موقت مقداری از وزن خمیر را کاهش دهیم تا بخشی از هزینه کارگران جبران شود.


بیشتر بخوانید 


کارگزار بیان کرد: برای افزایش قیمت نان همچنان منتظر دستور استانداری خراسان رضوی هستیم و این در حالی است که در خیلی از نقاط کشور نرخ جدید نان از سوی استانداری‌ها ابلاغ و اجرایی شده است. با ابلاغ نرخ و وزن جدید نان از سوی استانداری، بلافاصله آن را اعلام و روال پخت نان به حالت قبل برخواهد گشت و مشکلی نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: نانوایان نان را برای دامداری‌ها ضایعات نمی‌کنند و به نانوایی‌ها اعلام کردیم به هر نفر ۱۰ هزار تومان بیشتر نان ندهند.

رئیس اتحادیه نانوایان تربت حیدریه با اشاره به اینکه برخی دامداران سه تا چهار نفر را در هر نانوایی گذاشته و هر کدام با خرید حداقل ۲۰ قرص نان تقریبا نزدیک به ۹۰ نان را خریداری و آن را ضایعات و به دام خود می‌دهند تاکید کرد: شاید برخی نان‌هایی که حجیم و سنگین هستند و از منطقه شمال کشور هر روز به تربت حیدریه وارد می‌شود برای این کار صرفه داشته باشد، اما نوع پخت نان در این شهرستان برای ضایعات هیچ صرفه‌ای ندارد.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار