مقام کاخ سفید: نیروهای آمریکایی از عراق خارج می‌شوند

یک مقام ارشد کاخ سفید به مقامات عراقی از خروج نیروهای آمریکایی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برِت مک‌گرک» هماهنگ کننده کاخ سفید در خاورمیانه، به مقامات عراقی از خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور خبر داده است.

او در جلسه‌ای به میزبانی مقامات عراقی به آن‌ها گفت: «قدم به قدم خارج خواهیم شد. ابتدا نیرو‌های جنگی را خارج می‌کنیم و سپس نیرو‌های دیگر خارج خواهند شد.»

مک‌گرگ در ادامه افزود: «خروج ما از عراق مانند افغانستان نخواهد بود و گام به گام خارج می‌شویم. برنامه این خروج در سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن اعلام خواهد شد.»

گفته می‌شود در دیدار امروز این مقام آمریکا با میزبانان خود از عراق، درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه، آمادگی برایایحاد گفت و گوهای راهبردی میان عراق و آمریکا، سازو کار خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و گذار به فاز جدید همکاری استراتژیک مذاکره شد.

به تازگی یک کارشناس امنیتی عراقی هشدار داد آمریکا درصدد برنامه ریزی برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در عراق است و تاکید کرد سخنان اخیر مقامات واشنگتن تهدیدی برای صلح و ثبات در عراق است؛ به ویژه اینکه تهدید کرد به هر گونه حمله به منافع این کشور در عراق پاسخ می‌دهد.

این کارشناس اعلام کرد که داده‌های موجود نشان می‌دهد که عراق با برنامه جدید آمریکا مواجه است که هدف از آن تضعیف امنیت عراق، بی ثبات سازی آن و بازگرداندن اوضاع کشور به سال ۲۰۱۴ است.

این کارشناس امنیتی خاطر نشان کرد آمریکا به ویژه پس از شکست طرح هایش برای حمایت از تروریسم و ناکامی تلاش برای سیطره عناصر تروریستی و جنایتکار داعش بر بخش‌هایی از خاک عراق، در جهت هدف قرار دادن نیرویی پیش رفت که این طرح‌ها را خنثی کرد و اکنون می‌کوشد با ادامه حمله به نیرو‌های بسیج مردمی، بازگشت تروریسم به عراق را تضمین کند و برای اطمینان از رسیدن به منافع خود‏، انتخابات در کشور را به شکست بکشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
گور به گور بشن حرومزاده ها اگه ملت عراق با هم اتحاد داشتن تا الان گم و گور شده بودن و انتقام سردار دلمون رو خواهیم گرفت از این حرومزاده ها
آخرین اخبار