احداث صد‌ها واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری

منابع خبری اعلام کردند عملیات احداث بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست نشین بر روی زمین‌های فلسطینیان در شرق بیت لحم از سوی رژیم اشغالگر آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه سوریه، رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان صهیونیست در جنوب و شرق شهر بیت لحم در کرانه باختری اشغالی رود اردن احداث می‌کند.

حسن بریجیه، رئیس دفتر شورای مقاومت در برابر دیوار و شهرکسازی با اعلام این خبر افزود: براساس این طرح جدید، ۴۰۰ واحد مسکونی بر روی زمین‌های فلسطینیان در منطقه بیت فجار در جنوب شهر بیت لحم ساخته می‌شود و ۱۱۰ واحد مسکونی نیز برای توسعه یک شهرک دیگر در شرق بیت لحم ساخته خواهد شد.

از سوی دیگر؛ نیرو‌های اشغالگر بر اقدامات سرکوبگرانه و مستبدانه شان علیه ملت فلسطین افزوده اند و چهار فلسطینی از جمله یک کودک یکساله در حمله نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی به آنان در منطقه دشت‌های شمالی کرانه باختری زخمی شدند.

یک فلسطینی نیز در تیراندازی شهرک نشینان در جنوب نابلس زخمی شد. نیرو‌های اشغالگر دو فلسطینی را نیز در جنوب بیت لحم در کرانه باختری بازداشت کردند.

نیرو‌های ویژه اشغالگر ۴۵ دانشجوی دختر و پسر دانشگاه بیرزیت را در کرانه باختری بازداشت و یک تجمع بدوی شامل تأسیسات متعلق به یازده خانواده فلسطینی را تخریب کردند. ده‌ها شهرک نشین نیز به مسجد الاقصی با حمایت نیرو‌های اشغالگر تعرض کردند.

شهرک نشینان در خواست کردند هجدهم ژوئیه آینده به مناسبت خرابی معبد به مسجدالاقصی یورش ببرند. شهرک نشینان به صورت تقریبا روزانه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش می‌برند تا قدس را یهودی سازی کنند و بر آن مسلط شوند.

درتحولی دیگر در سرزمین‌های اشغالی؛ خبرگزاری یونیوز در کانال تلگرامی خود از بسته شدن مرکز ایست بازرسی ”بیت ایل“ در شمال رام الله بعد از تیراندازی به خودروی شهرک نشینان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار