وضع قانون اجباری در شرکت اپل باعث استعفای کارمندانش شد!

درصورت وضع قانون اجباری اپل برای بازگشت کارمندانش به دفاتر کارشان، کارمندان این شرکت استعفا خواهند داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل طی سیاستی تصمیم دارد کارمندان خود را سه روز در هفته به دفاتر کاریشان بکشاند و همین امر موج اعتراضی در شرکت داشته و برخی از این کارمندان تصمیم به استعفا گرفتند و این در حالی است که کارمندان برای اجازه گرفتن دورکاری دچار مشکل شده‌اند. خط کاری سخت اپل  برخی از کارمندان را ترغیب به دورکاری می‌کند و برخی دیگر به فکر اقدام قانونی علیه این شرکت هستند.

موضع گیری سخت اپل در مورد کار از راه دور در میان شرکت‌های رقیب غیر معمول است. توئیتر در ماه مه سال ۲۰۲۰ به کارمندان خود گفت که آن‌ها می‌توانند به طور دائم از خانه کار کنند. فیسبوک در آوریل امسال این روند را دنبال کرد و گفت کارکنان پس از کرونا می‌توانند از راه دور به کار خود ادامه دهند.

در این گزارش آمده است که یک کانال داخلی Slack در اپل که به حمایت از کار از راه دور اختصاص یافته است، بیش از ۶۰۰۰ کارمند را شامل می‌شود. ۱۰ نفر گفته اند که به دلیل موضع سختگیرانه اپل در مورد کار از راه دور استعفا می‌دهند، یا اینکه شخص دیگری را می‌داند که این کار را ترک کرده است.

وضع قانون اجباری در شرکت اپل باعث استعفا کارمندانش شد!

چندین کارمند اپل با ارسال نامه‌ای در ابزار پیام رسان داخلی این شرکت به نام «اسلک» اعلام کردند به دلیل قانون اجباری بازگشت به دفاتر کاری آن‌ها تصمیم به استعفا از کارشان دارند.

قانون اپل درمورد بازگشت به کار چه بود؟

اپل در ماه ژوئن اعلام کرد که از ماه سپتامبر مدل ترکیبی بازگشت به کار را اتخاذ می‌کند و کارمندان را ملزم می‌کند سه روز در هفته بیایند. پس از اعلام این خبر، ۸۰ نفر از کارمندان اپل نامه‌ای را به مدیرعامل تیم کوک ارسال و ابراز سرخوردگی کردند. در ماه ژوئن یک نظرسنجی داخلی نشان داد که تقریباً ۹۰ ٪ از کارمندان می‌خواهند به طور نامحدود از خانه کار کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار