بهترین بازیکنان چلسی در دهه گذشته

برخی از بازیکنان تیم فوتبال چلسی در دهه گذشته، تاثیری انکار نشدنی در موفقیت‌های این تیم داشته اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چلسی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان است که در سال‌های گذشته تحت مالکیت رومن آبراموویچ جام‌های زیادی را کسب کرده است.  

آبراموویچ از صرف پول برای باشگاه نمی‌ترسد و این موضوع را بار‌ها ثابت کرده است. چلسی در طول این سال‌ها خرید‌های بزرگی کرده است. البته خرید‌هایی که نتایج متفاوتی برای این باشگاه داشته اند. حتی سرمربیان چلسی هم جایگاه تضمین شده‌ای ندارند و به راحتی از سِمت‌های خود برکنار می‌شوند.

با این وجود به نظر می‌رسد چلسی در بی ثباتی پیشرفت می‌کند. آن‌ها فصل گذشته با هدایت توماس توخل که در اواسط فصل هدایت تیم را برعهده گرفت، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند. آبی پوشان تابستان سال گذشته چند ستاره جذب کردند و به نظر می‌رسد که در فصل نقل و انتقالات کنونی هم برای حفظ عنوان قهرمانی خود همین کار را کنند.  

در این گزارش قصد داریم ۵ خرید برتر چلسی در دهه گذشته را بررسی کنیم.  

۱- انگولو کانته

بهترین بازیکنان چلسی در دهه گذشته

انگولو کانته یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر فوتبال جهان و بدون شک یکی از بهترین خرید‌های تاریخ چلسی است.

او در سال ۲۰۱۶ و قبل از این که چلسی با مبلغ ۳۲ میلیون پوند او را به خدمت بگیرد، با لسترسیتی قهرمان لیگ برتر شد. هافبک فرانسوی در اولین فصل حضورش در چلسی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

کانته به دلیل استقامت، قدرت دفاعی و نظمش مشهور است. از این بازیکن با عنوان موتور چلسی یاد می‌شود. عملکرد فصل گذشته او در لیگ قهرمانان بار دیگر ویژگی‌های او را برجسته کرد. شایعاتی درباره انتخاب او به عنوان برنده توپ طلا مطرح شده است.  

این بازیکن ۳۰ ساله برای تیم ملی کشورش نیز مهره بسیار مهمی است. کانته با فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این مسابقات شناخته شد.

۲- ادن هازارد

بهترین بازیکنان چلسی در دهه گذشته

ادن هازارد، یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان چلسی در تمام دوران است و تأثیر ماندگاری در این باشگاه داشت.

هازارد در لیل روز‌های خوبی را گذراند و پیش از این که تصمیم بگیرد با مبلغ ۳۱.۵ میلیون پوند به چلسی بپیوندد، مورد توجه برخی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان بود. ملی پوش بلژیکی در دوران حضورش در چلسی به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. توانایی دریبل زنی، خلاقیت و گلزنی او در چلسی در بالاترین سطح جهانی بود.

هازارد در همه رقابت‌ها برای چلسی ۳۵۲ بازی انجام داد، ۱۱۰ گل به ثمر رساند و ۹۲ پاس گل داد. او با این باشگاه ۲ بار قهرمان لیگ برتر و لیگ اروپا شد. هازارد در طول ۶ فصل از ۷ فصل حضور خود در این باشگاه، جزء مهره‌های اصلی تیمش بود.

این بازیکن ۳۰ ساله در سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۱۰۳.۵ میلیون پوند به رئال مادرید نقل مکان کرد، اما به دلیل مصدومیت نتوانست درخشش خود را تکرار کند و با مشکل مواجه شد.  

۳- سزار آزپیلیکوئتا

بهترین بازیکنان چلسی در دهه گذشته

سزار آزپیلیکوئتا به دلیل قاطعیت و سخت کوشی  خود درون زمین مشهور است.  

آزپیلیکوئتا که محصول آکادمی اوساسونا است، مدتی را با مارسی در لیگ یک گذراند تا این که در سال ۲۰۱۲ با مبلغ ۸ میلیون پوند به چلسی پیوست و خیلی زود به یکی از بازیکنان اصلی چلسی تبدیل شد.  

ملی پوش اسپانیایی در پست‌های مختلفی در چلسی بازی کرد. آزپیلیکوئتا در دفاع ۳ نفره به عنوان دفاع راست، دفاع چپ و مدافع میانی فعالیت کرده است. او یک بازیکن فوق العاده قابل اعتماد است که به ندرت دچار اشتباه می‌شود.  

این بازیکن ۳۱ ساله که ۴۲۹ بازی برای چلسی انجام داده، اکنون کاپیتان باشگاه است. آزپیلیکوئتا اسطوره امروز  چلسی است.

۴- سسک فابرگاس

بهترین بازیکنان چلسی در دهه گذشته

سسک فابرگاس و دیگو کاستا در یک پنجره نقل و انتقالاتی به چلسی پیوستند.

فابرگاس برای هواداران لیگ برتر بسیار شناخته شده بود؛ زیرا قبل از پیوستن به بارسلونا در سال ۲۰۱۱، کار خود را در آرسنال آغاز کرد. با این حال، فابرگاس قبل از این که چلسی در سال ۲۰۱۴ با ۳۰ میلیون پوند او را جذب کند، در بارسلونا دوران متفاوتی را تجربه کرد.

شایعه شده بود که آرسنال فرصت جذب دوباره فابرگاس را رد کرده است و به همین دلیل تصمیم گرفت به رقیب همشهری تیم سابق خود بپیوندد.  

فابرگاس در ترکیب آبی‌ها درخشید. فابرگاس بازیکنی کاملا خلاق و دارای ویژگی‌های فنی و توانایی بازی فوق العاده‌ای بود که در زمان حضورش در چلسی تمام مهارت هایش را به نمایش گذاشت. ملی پوش اسپانیایی ۱۹۸ بازی در تمام رقابت‌ها برای چلسی انجام داد، ۲۲ گل به ثمر رساند و ۵۷ پاس گل داد.

فابرگاس قبل از جدایی از چلسی در سال ۲۰۱۹ و پیوستن به آس موناکو، با آبی پوشان لندنی ۲ عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.  این بازیکن ۳۴ ساله در دوران اوج خود یکی از بهترین هافبک‌های جهان بود و در لوشامپیونه فرانسه هم بازی‌های خوبی انجام داد.


بیشتر بخوانید


۵- دیگو کاستا 

بهترین بازیکنان چلسی در دهه گذشته

شاید زمان حضور دیگو کاستا در چلسی کوتاه باشد، اما این مهاجم تاثیر چشمگیری در این باشگاه داشت.

فصل فوق العاده کاستا در اتلتیکو مادرید باعث شد که چلسی ۳۴ میلیون پوند در سال ۲۰۱۴ برای جذب او پرداخت کند. ملی پوش اسپانیایی در لیگ برتر به میدان رفت و در نخستین فصل حضور خود با این تیم به قهرمانی این مسابقات دست یافت و ۲۰ گل هم به ثمر رساند.  

مهاجم اسپانیایی چلسی در حالی که دوران اوج خود را سپری می‌کرد، رفتار‌های خشنی در زمین داشت که در بیشتر مواقع به درگیری با بازیکنان حریف منجر می‌شد. کاستا در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵  بار دیگر مرد اصلی چلسی بود و با هدایت آنتونیو کونته قهرمانی لیگ برتر را دوباره تجربه کرد.

این بازیکن ۳۲ ساله ۱۲۰ بازی با پیراهن چلسی انجام داد که نتیجه آن ۵۸ گل و ۲۴ پاس گل بود.  او در ژانویه ۲۰۱۸ به اتلتیکو مادرید پیوست و در شرایطی جنجالی استمفوردبریج را ترک کرد. کاستا در حال حاضر یک بازیکن آزاد است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
فقط دروگبا والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
هیچ کدام دروگبا نمی شوند.
آخرین اخبار