رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

عامل ۸۰ درصد شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی و عزا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: تجمعات به ویژه مراسم عروسی و عزا عامل ۸۰ درصد شیوع ویروس کرونا در این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: کمبود تخت بیمارستانی به دنبال شلوغی بیمارستان‌ها مهمترین چالش برای مواجه با افزایش تعداد بیماران بستری در موج پنجم کرونا است.

او افزود: هر ساله در فصل تابستان با افزایش تعداد مسافران و وجود عشایر بین ۴۰ تا ۵۰ درصد به مراجعات بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود و امسال نیز چنین موضوعی تکرار شده است بر این اساس خالی کردن این بخش‌ها برای بیمارستان مبتلا به کرونا کار سختی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: عادی‌انگاری مردم و خستگی کادر بهداشت و درمان را هم باید به این چالش اضافه کرد که می‌تواند کنترل این موج را با مشکل مواجه کند.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد تا تعداد افراد نیازمند به بستری در موج پنجم نسبت به موج چهارم کمتر شود و همین موضوع می‌تواند تا حدی چالش کمبود تخت‌های بیمارستانی را برطرف کند.

شیرانی، تداوم روند واکسیناسیون در استان را از دیگر نکات امیدوارکننده برای مواجه با موج پنجم کرونا دانست و گفت: واکسینه شدن گروه‌های پرخطر و سالمندان از قدرت بیماری‌زایی و شدت مرگ و میر این ویروس کاسته است.

او با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان یک و نیم درصد از مجموع بیماران کشور را تشکیل داده‌اند، افزود: این در حالی است که استان یک درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و این موضوع نشان می‌دهد در مقایسه با کشور گرفتاری بیشتری داشته‌ایم.

شیرانی، تجمعات به ویژه مراسم‌ عروسی و عزا را عامل ۸۰ درصد شیوع ویروس کرونا در استان عنوان کرد و افزود: باید برای جلوگیری از این مراسم‌ تدبیری اندیشید چراکه تنها راه جلوگیری از انتشار بیماری، کاهش مراودات انسانی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.